راهنمای خرید میز تلویزیون و ال سی دی

راهنمای خرید میز تلویزیون و ال سی دی

از آنجايي كه بازار محصولات چيني بسيار متنوع است، لذا توصيه اکید مي‌شود با مراجعه به اولين فروشگاه و ديدن محصولات عرضه شده به آنجا بسنده نكنيد.

هميشه براي خريد چنين محصولاتی كه به دكوراسيون منزل مرتبط مي‌شود، وقت كافي را اختصاص دهيد و با كمي جستجو خريدي را انجام دهيد كه پس از انتقال به منزل به چيدمان ساير وسايل لطمه‌اي وارد نكند و شما نيز از خريد خود راضی باشيد.البته بايد به نكات ديگري نيز توجه داشته باشيد. چرا؟ چون الزاما هر كالاي خارجي نمي‌تواند خوب باشد و بايد به محل های اتصال قطعات توجه كرد كه از استحكام خوبي برخوردار باشند، اما در كل به‌دليل اينكه اين كار هم مثل بسياري ازكارها تخصصي است، چاره‌اي نيست جز اينكه با رعايت مواردي كه مي‌دانيم به فروشنده اعتماد كنيم.

اگر اين روزها سري به فروشگاه‌هاي دو طرف خيابان جمهوري تهران (حد فاصل خیابان وليعصر و حافظ) بزنيد، شايد با چيزي حدود ده، پانزده نوع تلويزيون با اندازه‌هاي متغير و كارآيي متفاوت مواجه شويد. اين تنوع به‌قدري است كه گاها در انتخاب دچار ترديد مي‌شويم.تعدد و كيفيت اين تلويزيون‌ها به‌گونه‌اي هست كه حتي مي‌تواند كسي كه خواهان خريد شده است را ساعت‌هاي زیادی به خود مشغول كند و لذت ديدن تصاوير زنده با رنگ‌هاي زنده را به او هديه كند.

mizlcd1

اما شايد جالب باشد كه همين تلويزيون‌ها در گذشته نه چندان دور جزو لوازم لوكس زندگي شهري به‌شمار مي‌آمد. معمولا اشراف و پولدارهاي محل يا بعضا برخي از قهوه‌خانه‌ها تلويزيون داشتند. البته آنها در آن زمان اصلا هيچ تنوعي نداشتند، بلكه تنها يك نوع بودند و تصاوير را سياه ‌و ‌سفيد پخش مي‌كردند، و به تلويزيون‌هاي مبله معروف بودند. چرا كه داخل يك كمد پايه‌دار قرار داشتند كه درهاي آن به چپ و راست باز مي‌شد.

هر تلويزيوني به ميز خاص خود نياز دارد، بسته به نوع، اندازه و رنگ تلويزيون‌ها، نوع، اندازه و رنگ اين ميزها نيز باید تغییر کند. گذشته از اين بايد دكوراسيون داخل خانه را نيز مورد توجه قرار داد، به نحوی كه نوع، رنگ و اندازه‌ ميز تلويزيون با بقيه لوازم و اجزاي خانه متناسب باشد و تشكيل يك هارموني را بدهد. با آمدن تلويزيون‌هاي LCD تغيير چشمگيري در نوع و اندازه تلویزیون ها و اين ميزها پديد آمد. حتی در بعضي موارد نيز نمايشگرهاي جديد نيازي به ميز ندارند. زيرا بعضي از آنها به روي ديوار نصب مي‌شوند يا سينماهاي خانگي كه خود پايه‌هايي مثل تلويزيون‌هاي مبله قديمي دارند.

چون قيمت دسته اخير، در حال حاضر براي اقشار كم درآمد جامعه مقداري سنگين است و عموم مردم تمايل به خريد همان تلويزيون‌هاي LCD معمولي را دارند كه نياز به ميز تلويزيون دارد، توصيه مي‌شود براي خريد اين ميزها مانند ساير كالاها ابتدا به اینترنت و سایتهای تخصصی مانند زوفا چوب مراجعه كنيد.

کشور تركيه در اين صنعت پيشرفت چشمگيري كرده است؛ به‌طوري كه باعث مطرح شدن در كشورهايي چون ايران، پاكستان و هند در اين صنعت شده است.مدل‌هاي MTM تركيه در حال حاضر رتبه اول را در اين بازار به خود اختصاص داده است؛ چرا كه از نظر زيبايي و مرغوبيت بي‌همتا است ولي اين مساله به آن معني نيست كه مدل‌هاي مشابه ايراني در بازار از طرفداران كمتري برخوردار باشد، بلكه ميزهاي ايراني نيز از مدل‌هاي متنوع و همگام با مدل‌هاي روز همراه هستند، از جمله، ميزهاي GM كه در سه سايز توليد مي‌شود. مدل‌هاي ديگري مانند ميزهاي شيشه‌اي نيز از فروش خوبي در بازار برخوردار است.هم‌ اكنون در بازارهاي داخلي اكثر مردم علاقه خود را بيشتر به كالاهاي وارداتي نشان مي‌دهند، زيرا تنوع بيشتر، قيمت‌هاي مناسب‌تر و صدالبته كيفيت برتر محصولات وارداتي كه سرآمد آنها توليدات كشور تركيه است، سبب مي‌شود تا كمتر كسي اشتياق و تمايلي براي خريد نسبت به خلاقيت و توليدات صنعت‌گران كشور نشان بدهد.

mizlcd2
باتوجه به ورود ميزهاي وارداتي كه اكثرا از توليدات كشور تركيه است، آن قدرها هم كه بايد و شايد بازار داغ محصولات ايراني را متحول نكرده است؛ چرا كه همزمان و همگام با هجوم آنها به عرصه رقابت، كالاهاي مشابه داخلي نيز دچار دگرگوني و به روز شدن شده است. آري، توليد‌گران ايراني هيچ‌گاه دست از رقابت و نوگرايي برنمي‌دارند و هميشه سعي بر ارتقاي كيفيت محصولات خود دارند. پس در چنين شرايطي توليدكنندگان ساير كشورها نيز به فكر رقابت سالم مي‌افتند تا بتوانند در بازار ايران سخني براي گفتن داشته باشند و محصولاتشان را به راحتي به‌فروش برسانند.هم‌اكنون در بازارهاي داخلي اكثر مردم علاقه خود را بيشتر به كالاهاي وارداتي نشان مي‌دهند، زيرا تنوع بيشتر، قيمت‌هاي مناسب‌تر و صد البته كيفيت برتر محصولات وارداتي كه سرآمد آنها توليدات كشور تركيه است، سبب مي‌شود تا كمتر كسي اشتياق و تمايلي براي خريد نسبت به خلاقيت و توليدات صنعت‌گران كشور نشان بدهد.

بازار از نگاه فروشنده

يكي از فعالان بورس ميزهاي تلويزيون در خصوص بهترين زمان فروش مي‌گويد: تابستان و شب‌هاي عيد فروش ما بهتر است؛ چرا كه در تابستان جابه‌جايي و نقل مكان زياد صورت مي‌گيرد و شب‌هاي عيد كه معمولا برخي از لوازم خانه نو مي‌شوند و ميزهاي تلويزيون به دليل تنوع زياد و عوض شدن سريع‌مدل‌ها معمولا يكي از اين كالا هستند.

از نگاه خريدار

يكي از خريداران در خصوص نحوه خريد مي‌گويد: اين كار هم مانند بسياري از كارهاي ديگر تخصصي است. ما بيشتر به رنگ و طرح و مدل توجه مي‌كنيم و خيلي‌هاي ديگر مثل ما ولي از نوع جنس و خوب و بد بودن آن اطلاعي چنداني نداريم، او ادامه مي‌دهد: توقع داريم كه اينجا فروشنده‌ها به كمك ما بيايند و در مقابل مبلغي كه هزينه مي‌كنيم ما را راهنمايي كنند.

منبع: www.zofachoob.ir