راهنمای خرید میز ناهارخوری

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری که محل جمع شدن اعضای خانواده است ، یک عنصر کلیدی و مهم محسوب می‌شود. اما یک میز ناهارخوری مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ برخی ویژگی های یک میز ناهارخوری که در هنگام انتخاب باید به آن ها توجه کرد؛ عبارتند از: جنس،ظرافت و دوام، ابعاد مناسب و … .در ادامه به چند نکته در مورد انتخاب میز ناهارخوری می پردازیم:

میزهای مستحکم را انتخاب نمایید.

اگر بدنبال میزی هستید که سال‌های سال در مهمانی‌ها شما را همراهی کند ، میزهای ساخته‌شده از چوب سخت مثل چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط و ساج، را تهیه کنید. البته میزهایی از جنس چوب‌های صنعتی مثل ام دی اف و تخته چندلا نیز مناسب‌اند اما به اندازه چوب‌های سخت دوام ندارند.

میزهای چوبی خیلی خوب‌اند اما شیشه را هم دست‌کم نگیرید.

miznaharkhori2

نوع دیگری از میزهای غذا خوری که ترکیب خوبی با هرنوع دکوراسیون دارند میزهای شیشه ای هستند. سطح براق آن ها باعث روشن تر شدن محیط می شود. امروزه وجود شیشه های نشکن و مقاوم در برابر حرارت جای تردید در انتخاب آن ها باقی نمی گذارد. این نوع میزها با انواع رنگهای صندلی هماهنگ می باشد.

و امروزه انواعی از شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر حرارت وجود دارد.

مهمانان خود را شگفت زده کنید

miznaharkhori3

میزهایی که سطح‌ رویی آن از جنس سنگ مرمر است بسیار زیبا هستند و هرگز قدیمی نمی شوند.. اما این میزها وزن سنگینی دارند همچنین باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شود چراکه سنگ ممکن است ترک بردارد و کثیف شود.

میزهایی را انتخاب کنید که به‌ راحتی قابل‌حمل باشند

miznaharkhori6

اگر مستأجر هستید میزهای سنگی ن و بزرگ برایتان مشکل‌ساز خواهند بود. میزهایی با پایه‌های جداشونده بخرید، شکل دایره‌ای را انتخاب کنید ، این موارد در جابجایی شما را یاری می دهند.

انواع میزهای از جنس تخته چندلا که بسته‌بندی و باز می‌شوند، گزینه‌های خوبی هستند.

چوب تخته چندلا وزن سبکی دارند و بادوام هستند لذا با خرید این نوع میزها می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز ندارید یا برای جابجایی ، آن‌ها را جمع و بسته بندی کنید .

میزی را انتخاب کنید که در بیشتر اتاق‌ها جای گیرد.

miznaharkhori4

میزهای دایره‌ای برای فضاهای کوچک و اتاق‌های مربع شکل بسیار مناسب‌اند.همچنین برای قرارگیری صندلی‌ها بسیار منعطف‌اند درحالی‌که میزهای مستطیلی شکل محدودیت‌هایی دارند مانند اینکه در انتهای آن تنها یک نفر جای می‌گیرد.هرچندبرخی میزهای مستطیلی دارای صفحه‌ای هستند که در صورت نیاز می‌توانند باز شوند و افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

رنگ‌های متناسب انتخاب کنید

miznaharkhori5

در انتخاب رنگ میز غذاخوری دقت کنید رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که در مدت طولانی برایتان خوشایند باشند. رنگ‌های اصلی مثل قرمز، زرد و آبی معمولاً ماندگارترند و از مد نمی افتند.

منبع:www.zofachoob.ir