راهنمای قدم به قدم خرید فرش

راهنمای قدم به قدم خرید فرش

آن دسته از فرش‌هایی که در بافت‌شان نايلون به کار رفته است با دوام‌تر از نمونه‌های دیگر هستند. این نوع فرش‌ها در برابر تغيير شکل بسيار مقاوم هستند و نسبت به ديگر فرش‌ها قيمت ارزان‌تري دارند. ايرادي که به این‌گونه فرش‌ها می‌گیرند اين است که گرد و خاک را به سادگي به اطراف منتقل مي‌کنند.
فرش‌هايي که در بافت‌شان اولفين به کار رفته، در برابر رطوبت مقاوم بوده و به سادگي تميز مي‌شوند. به مرور زمان حالت اصلي این فرش‌ها از دست می‌رود و به اصطلاح کش مي‌آيند.
فرش‌هاي پشمي داراي ماندگاري زيادي هستند و در برابر عوامل محيطي مقاومت بالايي دارند اما گرد و خاک به سختي از آنها جدا مي‌شود. در برابر رطوبت نیز بوی بدی می‌گیرند و شست و شوی آنها خاص است.
فرش‌هاي اکريليک و پولي‌استر از آن مدل فرش‌هایی هستند که در اثر استفاده، پرزهای زیادی از آنها جدا می‌شود. حجم این فرش‌ها به مرور کم شده و زیبای خود را از دست می‌دهند.

farsh6
راهنمای قدم به قدم خرید فرش چند قدم تا یک انتخاب مناسب

براي انتخاب فرشي مناسب و ايده‌آل اولين قدم اين است که شيوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن ‌را در نظر داشته ‌باشيد. فرشي که در يک اتاق پذيرايي پر رفت و آمد ‌ يا در يک اتاق ناهارخوري شلوغ انداخته مي‌شود حتما بايد قابليت پا خور بودن را داشته باشد و براي استفاده‌هاي طولاني مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولي براي فضايي مانند اتاق خواب که مکاني براي استراحت است و همچنان پر رفت و آمد هم نيست مي‌توانيد فرشي با جنسي لطيف و از طيف رنگ‌هاي روشن استفاده کنيد.
به سبک زندگي‌تان توجه خاصي داشته‌ باشيد، اگر درخانه‌تان کودک داريد ‌ يا اعضاي خانواده‌تان ورزشکار هستند بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هايي استفاده کنيد که شلوغ و تيره هستند و کثيفي را نمايان نمي‌کنند. بايد توجه داشته باشيد که اين سبک زندگي شما با افرادي که تنها زندگي مي‌کنند بسيار متفاوت است ولي اگر از آن دسته افرادي هستيد که خانواده کم جمعيت داريد و عادت به رفت و آمد و شلوغي نداريد بهتر است از فرشي که داراي نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنيد.
فرش‌هاي تک رنگ تيره، مانند آبي نفتي، مشکي يا قهوه‌اي مايل به شکلاتي به سادگي لکه‌هاي روشن و يا دوده‌ها را نمايان مي‌کنند. فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي بسيار روشن هستند، مانند سفيد يا کرم گرد‌وغبار و جاي پا را نشان مي‌دهند. اگر فرشي را براي محوطه بيروني خانه مي‌خواهيد، بهتر است محيط خارج خانه و ميزان آلودگي را در نظر بگيريد تا فرش جلوي در کثيف نمايان نشود. محيط داخلي خانه را هم بررسي کنيد تا ببينيد که بيشتر چه نوع کثيفي شامل آن مي‌شود و سپس رنگ فرش را انتخاب کنيد.
اگر فضاي کوچکي در خانه داريد و مي‌خواهيد بزرگ‌تر نمايان شود، بهتر است از فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي روشن هستند، استفاده کنيد. به طور معمول اين نوع از فرش‌ها فضا را بزرگ‌تر جلوه مي‌دهند. اگر فضاي خانه‌تان بسيار بزرگ و کم اثاثيه جلوه مي‌کند، بهتر است از فرش‌هايي استفاده کنيد که داراي رنگ‌هاي تيره هستند، اين نوع فرش‌ها فضايي دنج، گرم و صميمي به وجود مي‌آورند.

منبع: mymag.ir