راهنمای هماهنگی شال و روسری با رنگ پوست

راهنمای هماهنگی شال و روسری با رنگ پوست

راهنمای هماهنگی شال و روسری با رنگ پوست

گاهی پوست روشنی دارید و گاهی رنگ صورت‌تان نسبت به روز قبلبه وضوح تیره‌تر است؛ گاهی با وجود هشت ساعت خواب، خواب‌آلوده و کسل به نظر می‌رسید و گاهی با وجود کار زیاد، چهره‌ای بشاش و سرحال دارید.

احتمالاً تا کنون بارها از دوستان و یا همکاران خود جملاتی درباره‌ی همین موارد شنیده‌اید و حتماً متوجه شده‌اید که تمام این تغییرات در چهره‌ی شما به خاطر رنگ لباس و از همه مهم‌تر رنگ روسری و شالی است که به سر دارید.

انتخاب رنگ شال و روسری به این دلیل که نزدیک‌ترین لباس شما به پوست صورت‌تان است، مهم‌ترین انتخاب در میان لباس‌هاست تا آن اندازه که ممکن است شما را چیزی که اصلا نیستید و یا دوست ندارید، نشان دهد.

اگر تا به حال چندان به هماهنگی رنگ روسری و شال با پوست صورت فکر نمی‌کردید و یا آنها را تنها براساس سلیقه‌ی شخصی انتخاب می‌کردید، این مقاله را بخوانید؛ مقاله‌ای کوتاه که در آن سعی کرده‌ایم با چند راهکار و دستورالعمل ساده، شما را در انتخاب یکی از اثربخش‌ترین اجزاء ظاهرتان یاری کنیم.

پیشنهاد ما این است که همزمان با با مطالعه‌ی این مقاله، دیگر مقالات راهنمای انتخاب لباس بامیلو را نیز بخوانید.


رنگ پوست خود را تعیین کنید

پوست هر انسان یک زمینه‌ی طبیعی دارد که معمولاً به سه نوع گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می‌شود. برای آنکه بتوانید زمینه‌ی رنگ صورت‌تان را تعیین کنید، به یک آینه و مقدار کافی نور طبیعی روز نیاز دارید.

یکی از ترفندها این است که دو رنگ مختلف زیورآلات یعنی نقره‌یی و طلایی را امتحان کنید، اگر رنگ صورت‌تان با زیوآلات نقره‌یی بهتر و دلچسب‌تر است زمینه‌ی رنگ شما سرد است و اگر با طلایی چهره‌ی خود را بیشتر می‌پسندید، شما یک زمینه‌ی رنگ گرم دارید. قاعدتاً اگ وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خثی است کهه اتفاقاً زمینه‌ی چندان رایجی نیز نیست.

رنگ پوست گرم

اگر رنگ شما گرم است بهترین انتخاب‌ها نیز برای شما همان رنگ‌های گرم هستند؛ رنگ‌هایی داغ و غنی مانند قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌یی شتری و تیره.

به طور خاص در مورد شال و روسری، مجموعه‌های زیر، متناسب با رنگ پوست شما هستند.

which scarf for which skin 06رنگ نارنجی، از رنگ‌های جذاب و مناسب پوست گرم است

which scarf for which skin 04قرمز یک رنگ غنی‌ست که در میان زمینه‌های مختلف پوست، بیشتر با پوست گرم هماهنگ است

رنگ پوست خنثی

برای داشتن چنین رنگی باید خوشحال باشید، شما از معدود افرادی هستید که در انتخاب رنگ لباس و روسری خود محدودیت ندارید. رنگ‌های مناسب شما در طیف رنگ گرم تا سرد بسته به نوع سلیقه‌یخودتان در نوسان است.


رنگ پوست سرد

اگر تشخیص داده‌اید که رنگ پوست سرد دارید، رنگ‌های سردتر در طیف رنگ، روی پوست شما بسیار زیباتر به نظر می‌رسند. سعی کنید رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید رنگ‌های دیگری نیز در شال و روسری شما باشد، به طرح‌هایی کوچک و محدود از آنها اکتفا کنید تا رنگ قالب شال شما، سرد باقی بماند.

which scarf for which skin 03اگر پوست سرد دارید، رنگ لطیف صورتی یکی از انتخاب‌های مناسب شماست

which scarf for which skin 02انواع آبی‌ها مناسب پوست‌های سرد هستند

which scarf for which skin 01سبز یک رنگ جذاب برای افراد دارای پوست سرد به شمار می‌آید