راهکارهای ماندگاری بیشتر آرایش صورت

راهکارهای ماندگاری بیشتر آرایش صورت

سایه

سایه، یکی از اجزاء اصلی آرایش چشم ها محسوب می شود.
چه رنگ های خنثی و چه سایه های پرزرق و برق را برای آرایش چشم انتخاب کنید، در هر حال، سایه یکی از اولویت های اساسی آرایش چشم محسوب شده و نتیجه زیبای این انتخاب صحیح، آرایشی فوق العاده طبیعی و زیبا خواهد بود.
معمولا به علت اینکه پلک ها ، یکی از مناطق نسبتا چرب صورت هستند، پس از چند ساعت، سایه چشم کم کم پخش شده و آرایش چشم را خراب می کند.اما خوشبختانه محصولاتی در فروشگاه های لوازم آرایشی موجود هستند که به دوام بیشتر سایه بسیار کمک خواهند کرد و پرایمر یکی از بهترین هاست.چرا که موجب تثبیت سایه و ماندگاری بیشتر آن می شود.
به علاوه، پرایمر ، رنگ واقعی سایه را بهتر نشان داده و به این ترتیب، باعث زیبایی هر چه بیشتر سایه خواهد شد.
بعد از استفاده از پرایمر، لحظه ای تامل کنید تا کاملا خشک شود.بعد مراحل سایه زدن را آغاز کنید.

خط چشم

خط چشم یکی دیگر از ابزار آرایشی خانم ها محسوب شده و از هر رنگی که انتخاب شود، موجب نشان دادن حالت زیبای چشم ها می شوند.
اگر چه معمولا خانم ها رنگ مشکی را برای آرایش خود انتخاب می کنند، اما رنگ های متنوع خط چشم، زیبایی خاص خود را دارند.
در هر صورت، تنها مشکلی که برخی مارک های خط چشم دارند این است که معمولا بیشتر از یک ساعت دوام ندارند.برای حل این مسئله، بهتر است قبل از کشیدن خط چشم، با گوش پاکن، درست درمنطقه ای که می خواهید خط چشم بکشید، چه بالا و چه پایین چشم را با آرامی بکشید تا چربی اضافه پوست گرفته شده و خط چشم، زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد.
بعد از شستشوی صورت هم می توانید آثار باقیمانده از آرایش چشم را با گوش پاکن، به ملایمت پاک کنید.
در ضمن، هنگام آرایش، زمانیکه بخواهید نقطه یا خط باریکی از آرایش چشم را پاک کنید، گوش پاکن به شما کمک می کند تا آرایشی فوق العاده تمیز، ظریف و زیبا داشته باشید.

ریمل

ریمل هم یکی دیگر از جذابیت های آرایشی خانم ها به شما می آید.
این ابزار آرایشی، به تنهایی می تواند در کنار داشتن پوستی صاف و زیبا و بدن هیچ گونه ارایش دیگری، چهره ای جذاب و منحصر به فرد را به شما هدیه دهد.
مارک های متعددی از این محصول آرایشی هم در رنگ ها و با کاربردهای متنوعی موجود هستند.اما متاسفانه برخی از انواع ریمل ها، پس از چند ساعت و به مرور، با اشک چشم شسته شده و دور چشم را سیاه یا رنگی خواهند کرد.
ساده ترین راه حل برای پیشگیری از این شرایط، استفاده از ریمل های ضد آب و راه حل دیگر، استفاده از پرایمرهای ریمل هستند.
پرایمرهای ریمل، موجب ماندگاری بیشتر ریمل هایی می شوند که ضد آب نباشند و از ریزش آنها تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهند کرد.

چگونه دوام رژ لب را بیشتر کنیم؟

استفاده از رژ لب قطعاً تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لبهای شما می گذارد. اما باید سایه و مارک مناسب خود را انتخاب کنید. اکنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است که چطور دوام آن را بدون استفاده مکرر از رژ لب افزایش دهید. مایلید تمام روز لبهایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجدداً از رژ لب استفاده کنید.
به همین دلیل خیلی از کارخانجات رژلبهایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نکات برایتان مفید خواهد بود:
دوام آرایش جدا کردن پوسته های لب: لب نیز مانند سایر قسمتهای بدن دارای سلولهای مرده است و هم است که قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا کنید. در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینکار، لب ها را با مسواک نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.
دوام آرایشاستفاده از پودر: راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. کمی پنکیک را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید. پودر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

دوام آرایش استفاده از خط لب: استفاده از خط لب به برجستگی و شاخص کردن لب شما می افزاید و همچنین به ماندگاری رژ کمک می کند، اما چگونه؟ خط لب از ماده ای خشک تر از رژ ساخته می شود و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. باید دقت کنید که رژ وخط لب با هم هماهنگی داشته باشند و بهتر است از همان مارک رژ استفاده کنید. خط لبهای رنگ پوست و بی رنگ نیز وجود دارد که با هر رژی قابل استفاده است.
برای پاک کردن رژ اضافی، یک دستمال درشت بافت را بین لبهای خود بگیرید. حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد کردن به ماندگاری رژکمک می کند.
دوام آرایش استفاده از برند خوب:استفاده از مارک خوب تاثیر خیلی زیادی بر زیبایی شما خواهد داشت. مارکی که هم کیفیت خوبی از نظر درخشندگی داشته باشد و هم از نظر ماندگاری و آسیب نزدن به لبها، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما در طول زمان، شما در واقع هزینه کمتری می دهید زیرا مدت بیشتری برایتان می ماند و مدام مجبور نیستید رژ لب خود را تکرار کنید، کاری که در اجناس ارزان تر مجبور به آن خواهید بود.
جای نگهداری در عمر و سالم ماندن رژ اهمیت زیادی دارد. باید مطمئن شوید که محل نگهداری آن دمای معتدلی دارد، یعنی زیاد گرم یا سرد نباشد. آن را از تابش مستقیم خورشید، دمای زیاد یا رطوبت زیاد دور نگه دارید.
استفاده پی در پی از رژ آزاردهنده است بخصوص اگر سر شما در هنگام کار شلوغ است. شاید ماندگاری به نظرتان نکته بی اهمیتی بیاید، ولی اگر جزو دسته ای هستید که مدام نگران ظاهر خود هستند، این نکات کوچک و جمع آوری آنها ارزش خود را خواهد داشت!
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پیوسته در جستجوی محصولات آرایشی بادوام و ماندگار هستید و در تمامی فصول سال، بخصوص فصول گرم سال، نگران تعریق و از بین رفتن زیبایی آرایش خود، مخصوصا آرایش چشم ها هستید و بالاجبار هر چند ساعت یکبار، آرایش خود را تجدید می کنید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای مفید زیر را مطالعه فرمایید.
این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بدون نگرانی از تعریق و از دست دادن آرایش زیبای خود ، با فراغ بال بیشتر به تمامی کارهای روزانه خود رسیدگی کرده و در تمام روز، چهره ای طبیعی و جذاب داشته باشید.

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا” حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

خط چشم های ژله ای و مایع

این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

خط لب

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

– انتخاب کرم پودرهایی با ماندگاری طولانی

یکی از مشخص ترین روش ها انتخاب کرم پودر با ماندگاری طولانی است که بعضی از آنها ضد آب نیز می باشند.
-پاک کردن پوست از چربی
اگر پوستتان چرب باشد کرم پودر به آسانی پاک می گردد. اگر پوست چربی دارید باید به دنبال یک مرطوب کننده مات با کنترل چربی باشید.
– انتخاب کرم پودری با فورمالیسیون مناسب
از آنجا که هر فورمالیسیونی برای نوع خاصی از پوست مناسب است ، مهم است که از آن اطلاع داشته باشید. اگر پوست چرب دارید فورمالیسیون معدنی (مینرال) ، محتویات بدون چربی یا همان (اویل فری) یا کرم پودر پودری مناسب است.کرم پودرهای معدنی ماندگاری بیش تری دارند. در صورت داشتن پوست خشک از کرم پودرهای مایع و کرمی استفاده کنید.
– استفاده از قلم آرایشی
اگر در هنگام استفاده از کرم پودر از برس استفاده کنید، پوشش خوبی روی پوست ایجاد خواهد کرد. برای کرم پودر مینرال می توانید از برس پرپشت تر و برای کرم پودر مایع از برس مسطح استفاده کنید.
– زیر سازی صورت
اگر از پرایمرهای سیلیکونی استفاده کنید از پاک شدن کرم پودر جلوگیری می کند. در نتیجه آن، شما از مقدار کرم پودرکمتر استفاده کرده و پوست را برای زدن کرم پودر صاف و یک دست نیز می کند.
-پاک سازی، لایه برداری، مرطوب کردن
اگر کرم پودر را بر صورتی بزنید که از قبل پاک سازی، لایه برداری و مرطوب شده است ، به این ترتیب کرم به صورت یکسان به تمام پوست پخش شده و طولانی تر می ماند.
— استفاده به اندازه از کرم پودر
به خاطر داشته باشید که اگر بسیار کرم پودر را بزنید ، تضمینی برای طولانی ماندن آن نخواهد بود. شما باید در ابتدا میزان مشخصی روی برس ریخته و سپس میزان آن را به آرامی بیشتر کنید.

منبع: www.yakhdarbehesht.com