رنگ بندی مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران

رنگ بندی مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران

اگر شما صاحب یک رستوران هستید و یا در شرف گشایش یک رستورانید، بهتر است برای مقوله رنگ حسابی وقت بگذارید تا بهترین رنگ را برای فضای خود انتخاب کنید.
دلیل این تاکید بر روی رنگ های به کار رفته در رستوران این است که رنگ بر روی اشتها، میزان سرعت غذا خوردن، ایجاد احساس دعوت کنندگی و حتی میزان فروش شما تاثیر دارد.
این تاثیر آنقدر مهم و قابل اهمیت است که حتی باید به رنگ بندی منوی غذایی خود دقت کنید.
توجه به این نکته در انتخاب رنگ رستوران ضروری است که رنگ می تواند بر روی رفتار مشتری های شما تاثیر گذار باشد، بنابراین انتخاب رنگ درست در موقعیت درست بر روی رنگ دلخواه شما اولویت دارد.
ممکن است بعضی تئوری های رنگی به نظرتان از مد افتاده و یا قدیمی برسند. اما خیلی از این تئوری ها بر روی تاثیر رنگ روی اشتها توجه کامل را نشان داده اند بنابراین هنوز می توانند طبق مد روز و قابل توجه باشند.
باید برای انتخاب درست از خود بپرسیم دوست داریم مشتری این رستوران چه کاری انجام دهد و یا اینکه چه احساسی داشته باشد و در نتیجه چه رنگ هایی برای ایجاد آنچه میخواهیم در مشتری ایجاد شود مناسب است…
آیا دوست دارید نوشیدنی هایی که برای انها میبرید سریع بنوشند و از رستوران بیرون بروند و یا مدت طولانی در انجا بمانند و نوشیدنی خود را مزه مزه کنند؟
آیا می خواهید یک عصر آرام و رمانتیک برای مشتری های خود ایجاد کنید؟
آیا می خواهید احساس حضور در یک رستوران اشرافی را به مشتری های خود بدهید و یا اینکه یک فضای راحت و دوست داشتنی ایجاد کنید؟
پاسخ به تمامی این سوالات در انتخاب رنگ نهایی تاثیرگذار است و می تواند مسیری باشد برای رسیدن شما به ایده ال های رستوران و یا کافی شاپ تان.

آبی و بنفش برای رستوران مناسب است؟

آبی رنگ نو شدن است! رنگی برای فضاهایی که می خواهند احساس رفرشی در افراد ایجاد کنند! این دو رنگ برای رستوران ها و قهوه خانه ها متعارف نیست و در واقع اشتها را سرکوب میکند، درحالی که رنگی است مناسب برای سالن های ورزشی و استخرها. اگر تاکید شما روی این است که از این دو رنگ برای رستوران خود استفاده کنید شاید بهتر باشد سایه ای از این رنگ ها را استفاده کنید.

تاثیر رنگ سبز روی اشتها چگونه است؟

سبز رنگی است که اتصال شما به طبیعت را بیشتر خواهد کرد! احساس تمیزی و خدمات سالم و تازه از مواردی است که که این رنگ در شما ایجاد خواهد کرد. این رنگ می تواند مشتریان شما را به ماندن طولانی مدت، آرامش و صرف نوشیدنی و غذاهای تازه دعوت کند.

زرد چه تاثیری بر روی مشتریان یک رستوران دارد؟

رنگ زرد، رنگی است محرک است این رنگ اگر در جایگاه درست استفاده نشود می تواند ایجاد ناراحتی کند. زرد می تواند احساس لیمویی تازه و ترش را در ذهن ایجاد کند و یا مردم را به سریع خوردن و ترک رستوران تشویق کند. بودن این رنگ در کنار قرمز تشویق مردم به سریع غذا خوردن را بیشتر می کند. البته گاهی همین رنگ می تواند به علت انرژی که در خود دارد افراد را دعوت به داخل کند و آنها را در رستوران شما نگه دارد.

قرمز در دکوراسیون داخلی رستوران چه تاثیری دارد؟

این رنگ بهترین انتخاب برای رستوران های فست فودی است. هم نشینی این رنگ در کنار چوب های تیره می تواند یک انتخاب غنی باشد. البته اگر مقدار زیادی از این رنگ استفاده شود می تواند احساس سرعت و اینکه افراد به سرعت رستوران را ترک کنند؛ را ایجاد کند. بازیگوشی و شادی این رنگ در کنار رنگ هایی که با انها هارمونی دارد می تواند یک انتخاب مناسب باشد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از قرمز در سالن های بزرگ و ضیافتی می تواند تاثیر خوب و امنی داشته باشد.

رنگ سفید، بژ، رنگ های روشن و غذا

این رنگ ها برای فضاهای تنگ و کوچک انتخاب مناسبی است. احساس راحتی و آشنایی این رنگ می تواند خوش آمدگویی به مشتریان باشد. استفاده از رنگ سفید و رنگ های هیجان انگیز در کنار این رنگ می تواند یک انتخاب امن باشد! اگر چه اگر نتوانید ترکیب مناسبی را ارایه دهید، فضایی بی روح خواهید داشت.

این تعاریف از رنگ ها یک قانون کلی است. ممکن است در دکوراسیون یک رستوران شما از این قوانین پیروی کنید اما به مطلوب خود دست پیدا نکنید. چرا که در تعیین رنگ عواملی شبیه شکل فضا، تعداد افراد حاضر در رستوران، نوع مواد غذایی که در منوی خود دارید، همه و همه تاثیرگذار است.

منبع: tahrang