رنگ لباستان در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟

رنگ لباستان در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟
درست است که رنگ لباستان باید رنگ مورد علاقه تان باشد و به صورتتان هم بیاید، اما جالب است بدانید که رنگ لباستان آینه شخصیت شما هم هست. بدان معنا که هر رنگ، ویژگیهایی دارد که پوشیدنش، رازهایی از شخصیت شما را هم برملا می‌کند.

 

وقتی که اول صبح، با لیوان چای در دستتان به کمد لباسهایتان خیره شده اید، برای انتخاب لباس روزانه تان باید به خیلی چیزها توجه کنید؛ آب و هوا، کسانی که باید ببینید، کارهایی که باید انجام دهید و از همه مهمتر، خلق و خوی آن روزتان.
ماری الن لپ (Mary Ellen Lapp) نویسنده کتاب «رنگ موفقیت» معتقد است که رنگ های مختلف لباس، نشان دهنده احساسات مختلف بوده و هر کدام معنای خاصی دارند. همچنین رنگ ها می توانند منعکس کننده خلق و خوی شما باشند یا بر آن تاثیر بگذارند. رنگی که انتخاب می‌کنید، فقط انتخاب یک رنگ تحت تاثیر شخصیتتان نیست، بلکه در سلامت احساسی خود شما و نیز خلق و خوی اطرافیانتان نیز موثر است. پس بهتر است معنا و مفهومی که در پس انتخاب هر رنگ برای لباستان نهفته است را بدانید تا پیام درستی را به اطرافیانتان منتقل کنید.

بمب انرژی و احساسات هستید؟ قرمز بپوشید

 یک جلسه کاری شلوغ و پر از ایده دارید؟ آبی بپوشید

رهبر گروه هستید و همه شما را به جدیت می‌شناسند؟ مشکی بپوشید

همیشه دنبال ایده های جدید هستید؟ سبز بپوشید

هنگام سخنرانی مهم احساساتی می شوید؟ نارنجی بپوشید

ظاهر یک رهبر و فرمانروا را دارید؟ بنفش بپوشید

دیوید زیلا معتقد است انتخاب رنگ بنفش به شما این امکان را می‌دهد که مانند یک فرمانروا به نظر برسید: « بنفش ترکیب قرمز و آبی است؛ دو رنگ قدرتمند! بنابراین اگر می خواهید سخنرانی کنید یا مقتدر به نظر برسید، این رنگ را برای لباستان انتخاب کنید.» البته زیلا تذکر می دهد که رنگ بنفش ممکن است حس عدم راحتی را در مخاطب به وجود آورد، در نتیجه اگر قرار است در یک جلسه یا مصاحبه کاری به کسی حس راحتی و اطمینان بدهید، بنفش نپوشید.

دنبال عصبانیت کمتر و خوشحالی بیشتر هستید؟ صورتی بپوشید

زیلا می گوید: «وقتی یک لباس صورتی می‌ بینید، به جای اینکه بگویید چه لباس خیره کننده ای، معمولاً می گویید چه لباس قشنگی!» به رغم ظاهر موقر و متینش، صورتی تاثیر عمیق و قدرتمندی بر خلقیات و احساسات شما خواهد داشت. اواخر دهه ۱۹۷۰، روانشناسی به نام «الکساندر شوس» پی برد زندانیانی که دیوار یا سقف سلولشان به رنگ صورتی است، شاهد کاهش خشمشان هستند.

نمی خواهید در مرکز توجه باشید؟ طوسی بپوشید