رنگ های تند و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

رنگ های تند و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

یکی از راه های مهم برای داشتن خانه ای گرم و صمیمی، استفاده از رنگ های گرم و گاهی نیز بهره گیری از رنگ های متضاد به طرزی چشم گیر است. استفاده از رنگ های قوی و روشن، خانه را درخشان و پرتلالو می سازد.
یکی از راه های مهم برای داشتن خانه ای گرم و صمیمی، استفاده از رنگ های گرم و گاهی نیز بهره گیری از رنگ های متضاد به طرزی چشم گیر است. استفاده از رنگ های قوی و روشن، خانه را درخشان و پرتلالو می سازد.

کفپوش: فضاهای بزرگ را می توانید با کمک کفپوش های مختلف به قسمت های متفاوت تقسیم کنید. برای مثال از قالیچه هایی با سبک های متفاوت یا متریال های مختلف از قبیل سرامیک،پارکت و …. برای فضاهای گوناگون استفاده کنید.

دیوارها: با استفاده از رنگ های مختلف بر روی دیوارها نیز می توان فضا را از لحاظ کاربردی تفکیک و تعریف کرد،هم چنین رنگ آمیزی خاص یک دیوار می تواند آن را به نقطه کانونی در دکوراسیون یک فضا تبدیل کند. اگر قصد دارید از رنگ های مختلف بر دیوار یک فضای بزرگ به منظور تفکیک قسمت های مختلف بر دیوار یک فضای بزرگ به منظور تفکیک قسمت های مختلف استفاده کنید بهتر است از رنگ هایی با قدرت یکسان بهره گیرید.

حواشی دیوارها و جزئیات:برای خلق پیوستگی و امتداد رنگ در فضایی بزرگ، باید برای حواشی و جزئیات موجود، از یک رنگ واحد استفاده کنید.

استفاده از قطعاتی به رنگ های گرم و قوی در دکوراسیون می تواند به تعریف فضا و جاری ساختن انرژی در فضا منجر شود. به طور کلی رنگ های گرم و قوی برای فضاهای پررفت و پویا که فعالیت و جنب و جوش زیادی در آنجا رخ می دهد، گزینه های بسیار خوبی هستند، به خصوص اگر این فضا ها از نظر معماری رو به شمال یا رو به شرق و از نور طبیعی کمی بهره مند باشند.

اگرتمایل دارید که از تند و زننده شدن بیش از اندازه دکوراسیون فضا به دلیل وجود رنگ های گرم و قوی پیشگیری کنید از مخلوط کردن رنگ های گرم با رنگ سفید و ملایم کردن آن ها بپرهیزید؛به جای این کار،رنگ های گرم را با همان تندی و قدرتی که دارند در دکوراسیون استفاده کنید و برای تلطیف فضا رنگ سفید(یا رنگ های مایل به سفید) یا مقداری رنگ طبیعی را کنار رنگ های گرم قرار دهید و باهم هم نشین سازید؛

در اتاقی که از رنگ های گرم و قوی برای دکوراسیون آن استفاده می شود،سقف،ابزارها و وسایل چوبی را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا چشم افراد مجالی برای استراحت داشته باشد.استفاده از مبلمان و کاناپه ای با رنگ کرم نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد. رنگ های گرم مکمل خوبی برای اشیاء و قسمت های چوبی با رنگ طبیعی چوب هستند.با اضافه کردن بافت های تاثیرگذار و باثبات مانند یک قالیچه به فضا و هم چنین با قراردادن متریال طبیعی از قبیل بامبو و سنگ ها در دکوراسیون آن،تعادل ایجاد کنید . کف پوش چوبی، هماهنگی زیادی با رنگ های گرم و مات موجود در دکوراسیون دارد. سوزانندگی و شعله وری دیوارهای نارنجی رنگ و سرویس غذاخوری قرمز تند با وجود کاناپه های آبی رنگ تعدیل شده و حرارت آن ها باخنکی رنگ آبی فروکش می کند.

استفاده از رنگ های نارنجی،قرمز و زرد در دکوراسیون آشپزخانه، به طرز شگفت انگیزی فضا را پرانرژی و پویا می کند. استفاده از مقداری رنگ سفید و هم چنین عناصر نقره ای رنگ سبب تعدیل فضا شده و به چشم ها مجالی برای استراحت می دهد.

رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه هر خانه ای، به عنوان قلب آن خانه از اهمیت زیادی برخورد دارند و انتخاب رنگ برای این فضای مهم و کلیدی در خانه بسیارمهم و حساس است. یکی از گزینه های مناسب و ایده آل برای رنگ دکوراسیون آشپزخانه ، خانواده رنگ های گرم هستند که می توانند انرژی و نشاط حکم فرما باشد و رنگ های گرم به خوبی می توانند این کار را انجام دهند.