رها شدن از شر مورچه ‏ها

رها شدن از شر مورچه ‏ها

چهارده روش خانگی بسیار ساده و ایمن برای رها شدن از شر مورچه ‏ها

مورچه‌ها در کابینت آشپزخانه. مورچه‌ها در باغ. مورچه‌ها در قفسه و گنجه. مورچه‌ها در حال خزیدن از درون ترک‌ها و شکاف‌ها. مورچه‌ها همه جا. آنها آفت‌های ناخواسته هستند و می‌توانند به مزاحم واقعی تبدیل شوند. خوشبختانه روش‌های خانگی ساده برای رها شدن از شر آنها وجود دارد.
مورچه‌ها رایج‌ترین حیوانات خانگی یافت شده در خانه‌ها هستند. شما شگفت زده خواهید شد از این که بدانید بیش از 12000 گونه‌ی مختلف مورچه وجود دارد! آنها اجتماعی هستند و در کلنی‌های بزرگی زندگی می‌کنند بنابراین اگر یک مورچه وجود دارد پس صدها مورچه‌ی دیگر نیز خواهد بود! بیرون خانه، مورچه‌ها بخش مهمی از محیط زیست هستند چون با تغذیه‌ از آفات دیگر، حشرات مرده و تجزیه‌ی بافت حیوانات مرده، در تعادل اکولوژیکی سهم و نقش دارند. اما درون خانه، آنها یک مزاحم هستند. این روزها، مردم به جای استفاده از آفت کش‌های شیمیایی به روش‌ها و راه حل‌های خانگی برای مقابله با حملات مورچه‌ها روی آورده‌اند. تعدادی روش‌ خانگی برای کشتن مورچه‌ها وجود دارد.

دفع مورچه‌ها با استفاده از روش‌های خانگی :
بوراکس :

بوراکس یک پاک کننده‌ی رخت شویی است که می‌توان با محلول شکر و آب مخلوط کرد و در اطراف منطقه‌ای که مورچه‌ها هستند، اسپری کرد. این یک روش بسیار موثر است. مورچه‌ها بوراکس را به لانه‌های خود می‌برند که آنها را می‌کشد.

سرکه :

بوی قوی و شدید سرکه، مورچه‌ها را دفع می‌کند و مورچه‌ها از آن اجتناب خواهند کرد. همین کار را می‌توان همراه با استفاده از سرکه سیب و روغن نعناع انجام داد. بنابراین، اسپری کردن سرکه بر روی مسیرهای ورود مورچه‌ها به شما کمک خواهد کرد که به طور موثر از شر آنها خلاص شوید.

خیار :

یکی از واقعیات عجیب و غریب در مورد مورچه‌ها این است که آنها طعم و مزه‌ی خیار را دوست ندارند! در نتیجه قرار دادن تکه‌هایی از خیار در مناطق گرفتار مورچه‌ها باعث خواهد شد که آنها محل را خیلی سریع ترک کنند.

نعناع :

استفاده از کیسه‌های چای نعناع در دور کردن مورچه‌ها بسیار موثر است. کیسه‌ها‌ی چای نعناع را در نقاطی که مورچه‌ها از آنها وارد می‌شوند، بگذارید. هم چنین می‌توان برگ‌های نعناع را خشک کرد و به صورت پودر درآورد و آنها را در هر نقطه‌ی ورودی پاشید.

عصاره و آب لیمو :

با اسپری کردن مخلوطی از مقداری عصاره‌ی لیمو و آب، از شر مورچه‌ها خلاص شوید. این محلول را در منطقه‌ای که با هجوم مورچه‌ها مواجه هستید، اسپری بکنید. این یک روش خانگی نیرومند برای رها شدن از شر مورچه‌ها است.

صابون :

ترکیبات تشکیل دهنده‌ی صابون برای مورچه‌ها مضر است. صابون، لایه‌ی واکسی و مومی استخوان بندی خارجی حشرات را تجزیه می‌کند و آنها را خشک و بی‌آب می‌سازد. اگر نقاط ورود مورچه‌ها را می‌شناسید، پس در آنجا فقط کمی صابون بمالید. هم چنین می‌توان صابون را در آب حل کرد و مخلوط آن را بر روی مورچه‌ها اسپری کرد.

بلغور :

بلغورها وقتی مصرف می‌شوند، منبسط و پهن می‌شوند. در نتیجه وقتی مورچه‌ها نیز بلغورها را می‌بلعند و هضم می‌کنند همراه با بلغورها پهن و منبسط می‌شوند و در نهایت می‌میرند. هر جا که مورچه دیدید، بلغور (ذرات درشت دانه مثل برنج، ذرت و یا جو دو سر) بپاشید تا از شر آنها خلاص شوید.

نمک یا فلفل :

پاشیدن نمک در گوشه‌ها و بر روی لانه‌های مورچه‌ها نیز یک روش موثر دیگر برای دفع مورچه‌ها است. هم چنین مخلوط کردن نمک با آب داغ و سپس اسپری کردن آن بر روی مورچه‌ها یک روش خوب برای رها شدن از شر آنها است. گزینه‌ی دیگر فلفل است. هم فلفل سیاه و هم فلفل قرمز در رهایی از شر مورچه‌ها شگفتی می‌آفرینند.

ذرات قهوه :

مقداری ذرات قهوه‌ی استفاده شده را در اطراف ترک‌ها و شکاف‌ها و یا در منطقه‌ای که مورچه‌ها هستند بپاشید تا از ورود آنها جلوگیری بکنید.

 

گریس :

گریس به عنوان مانع سمی عمل می‌کند. ممکن است مورچه‌ها در ابتدا به سمت آن جذب شوند اما به زودی دفع می‌شوند.

پودر بچه :

پودر بچه را هر جا که مورچه می‌بینید، بپاشید. آنها از پودر تالک معطر نفرت دارند در نتیجه از آن دوری می‌کنند.

پودر و یا گرد فلفل / دارچین :

ریختن پودر فلفل بر روی لانه‌ی مورچه‌ها یک روش خانگی و بسیار قدیمی دیگر است که می‌تواند به رها شدن از شر آنها کمک کند. دارچین نیز در دفع مورچه‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. خطی از دارچین را بکشید که در اطراف آن مورچه‌ها قادر نباشند مانور بدهند.

خاک دیاتومی :

این یک روش آسان برای رها شدن از شر مورچه‌ها در خانه است. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که این خاک را در منطقه‌ای که مورد هجوم مورچه‌ها قرار گرفته است، بپاشید. باید مطمئن شوید که آن نوع مناسب خاک دیاتومی است و نوعی نیست که برای درست کردن استخر و حوض به کار می‌رود.

عطر :

توپ‌های پنبه‌ای را در عطر قوی خیس کنید و تعدادی از این توپ‌ها را در مناطقی که از آنها مورچه‌ها وارد می‌شوند قرار دهید. آنها نمی‌توانند بوی عطر را تحمل کنند و از آن دوری خواهند کرد و یا می‌توانید مستقیماً عطر را بر روی آنها اسپری کنید.
این روش‌های خانگی موثر و ساده، یقیناً خانه‌ی شما را عاری از مورچه‌ها نگه خواهند داشت. شما انجام این روش‌ها را آسان خواهید یافت. بهترین بخش آنها این است که مجبور نیستید برای خرید آنها از خانه بیرون بروید و یا پول خیلی زیادی را برای خرید آنها صرف بکنید!