روش تهیه کوکی بادام با شکلات‌های فانتزی

روش تهیه کوکی بادام با شکلات‌های فانتزی

مواد لازم:

کره: 160 گرم

پودرشکر: 50 گرم

آرد: حدودا 250 گرم

پودربادام: 30 گرم

پودر زنجبیل: یک‌چهارم قاشق چایخوری

تخم‌مرغ: 1 عدد

شکلات تخته‌ای: 150 گرم

اسپری طلایی یا برنز: به میزان لازم

روش تهیه:

1.کره، پودرشکر و پودر زنجبیل را با همزن می‌زنید تا کرم مانند شود؛ سپس تخم‌مرغ را اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا یکدست شود. درنهایت آرد و پودربادام را افزوده تا خمیری حاصل شود. خمیر به دست آمده را در یخچال بگذارید تا 15 دقیقه استراحت کند.

2. سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت 4 میلی‌متر باز کنید و با کاتر به شکل دلخواه – مربع، گرد یا مثلث- برش بزنید. خمیر آماده شده را درون فر با دمای160 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

3. سپس شکلات تخته‌ای را روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و درون قالب‌های سیلیکونی مخصوص شکلات بریزید، سطح آن را صاف کنید و به مدت 20 دقیقه در فریزر بگذارید و سپس از قالب خارج کنید. بعد از پختن و سرد شدن بیسکویت‌ها برای چسباندن شکلات های فانتزی به بیسکویت ها یک نقطه شکلات ذوب شده وسط بیسکویت‌ها بگذارید و بعد از رنگ کردن شکلات‌های فانتزی با اسپری آنها را روی کوکی‌ها (بیسکویت‌ها) قرار دهید.

خواص زنجبیل در این کوکی خوشمزه :

زنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را بصورت عرق از بدن خارج می سازد. این گیاه برای خانم هایی که عادت ماهیانه آنها عقب می افتد، نیز تجویز شده است.

به نظرمی رسد که استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان کرده و اثرات سودمندی در رفع تهوع خواهد داشت، همچنین به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا به کار می رود.

تهیه چای زنجبیل بسیار ساده است، اما آشنایی با اصول آن مهم می باشد، چرا که برخی افراد بدون آگاهی از چگونگی تهیه ی آن، پودر زنجبیل را در چای آماده می ریزند و به دلیل اینکه ذرات زنجبیل غیر قابل حل در آب است، نه تنها ظاهر بدی به نوشیدنی می دهد، بلکه طعم آن را نیز نامطبوع می کند.