روش نرم و جوان سازی پوست در طب سنتی

روش نرم و جوان سازی پوست در طب سنتی

ویتامین A که در هویج وجود دارد تولید و توسعه ی سلول ها را زیاد می کند و برای پوست، سرچشمه ی آب جوانی و تندرستی است. آب هویج را اگر از خارج به پوست بمالند، پوست های ظریف و حساس را محکم کرده و از چین خوردگی و افتادگی آن جلوگیری می کند و از این جهت خانم ها براى طراوت و جوانی پوست باید از آب هویج استفاده کنند و آن را به پوست خود بمالند.
به همین منظور آب خیار، کاهو و گوجه فرنگی نیز برای شستن صورت و گردن تجویز می شود.

با آب انگور پمادی درست می کنند که برای نرم کردن پوست فوق العاده مفید و موثر است و به نام موم زرد خالص و گرم کرده و هر وقت لازم شد از آن مصرف کرد.

برای اینکه دست های سفید و نرمی داشته باشید مقداری پوره ی سیب زمینی درست کنید و کمی شیر و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و دوستان خود را مثل اینکه در دستکش فرو میبرید در آن فرو برده و مالش دهید.
برای نرمی پوست، شیر و خیار را که اینطور بدست می آید دستور می دهند: در هاون، پنجاه گرم بادام شیرین پوست کنده را له کرده و بکوبید و کم کم یک ربع لیتر آب خیار جوشیده و خنک را در آن داخل کنید و بعد آن را از یک پارچه ی صافی خیلی نرم، رد کنید و یک ربع لیتر الکل و یک گرم گلاب را به آن اضافه کنید و آن را به عنوان محلول برای شستشوی صورت به کار برید.

منبع: avayezendegi.com