روغن آووکادو و خاصیت های آن

روغن آووکادو و خاصیت های آن

روغن آووکادو به عنوان یکی از سالم ترین انواع روغن ها شناخته می شود. روغن آووکادو غنی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری می باشد. روغن آووکادو به طور معمول سبز با بوی تند می باشد اما اگر روغن تصفیه شود رنگ آن زرد می شود.

مزایای روغن آووکادو 

پیشگیری از دیابت
کاهش کلسترول خون بالا
لاغری و کاهش وزن

آووکادو برای بیماری های پوست و مو

درمان پسوریازیس

یک مطالعه در سال 2001 نشان داده که استفاده موضعی از روغن آووکادو برای درمان پسوریازیس مفید است.

از آنجایی که ما انواع و خواص روغن آووکادو را می دانیم، اکنون به مزایای استفاده از روغن آوکادو سرد فشرده برای پوست می رویم.

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن آووکادو می تواند به پوست نفوذ کرده و پوست را نرم و هیدراته می کند، روغن آووکادو از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

جوان سازی پوست صورت

روغن آووکادو دارای خواص ضد پیری بسیار بالایی است که رادیکال های آزاد را از بین برده و با تولید مقادیر بالای کلاژن برای جلوگیری از چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

ضد آفتاب طبیعی

روغن آووکادو یکی از روغن هایی است که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، روغن آووکادو از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست صورت کمک می کند.

درمان سیاهی دور چشم

روغن آووکادو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین ها و اسید های چرب برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد.

روغن آووکادو و خواص دارویی و درمانی 

فشار خون

روغن آووکادو یک روش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا می باشد، چربی های غیر اشباع موجود در روغن آووکادو می توانند تاثیر مثبتی بر فشار خون داشته باشند.

روماتیسم و آرتروز

نحقیقات در فرانسه نشان می دهد که استفاده از روغن آووکادو در رژیم غذایی می تواند برای درمان روماتیسم، آرتروز و حتی پوکی استخوان مفید باشد.

کاهش کلسترول و سلامت قلب

روغن آووکادو حاوی مقادیر بالای اسید اولئیک است که به عنوان یک غذای کاهش دهنده کلسترول بالای خون شناخته می شود. روغن آووکادو با کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون برای سلامت قلب و عروق و جلوگیری از حمله قلبی و سکته قلبی مفید می باشد.

منبع: http://www.coca.ir