زمستانی سالم با این 5 سبزی

زمستانی سالم با این 5 سبزی

برای این که با سرد شدن هوا هر ویروسی که از راه می رسد سلامتی تان را به خطر نیندازد به سراغ مواد غذایی سالم بروید.

بهتر است امسال زودتر به استقبال زمستانی بدون مریضی بروید. این فصل، فصل سبزیجات سبز است که منبع ویتامین هاو مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. از شما دعوت می کنیم از همین امروز با مصرف این مواد غذایی بدنتان را برای زمستان پیش رو آماده کنید.

بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین C است. این سبزی خوشمزه حاوی فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از برخی سرطان ها و همچنین بیماری های مزمن دیگر کمک می کند. می توانید بروکلی را به همراه غذاهای دیگری و حتی در سوپ و غیره نیز میل کنید.

اسفناج

اسفناج حاوی میزان زیادی آهن و ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است. برخی آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی برای چشم ها مفید است. اسفناج همچنین در بین سبزیجات کم کالری جا دارد و به صورت خام یا پخته شده در ترکیب غذاهای دیگر قابل مصرف است.

کاهو

کاهو یک ماده ی غذایی رژیمی است و به کاهش وزن کمک زیادی می کند. کاهو یکی از ترکیبات سالادها است که فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی به بدن می رسانند. تمام این ترکیبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت دفاعی آن می شود. در حدیثی از پیامبر صلى الله علیه و آله آمده است: كُلِ الخَسَّ، فَاِنَّهُ یورِثُ النُّعاسَ وَ یَهْضِمُ الطَّعامَ؛ كاهو بخورید، چرا كه خواب آور است و غذا را هضم مى كند. (١)

بروکسل

بروکسل نیز همانند دیگر کلم ها سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرهایی است که تأثیر محافظتی زیادی در بدن دارد. این کلم های مینیاتوری از بسیاری از سرطان ها، یبوست و مشکلات لوله ی گوارشی پیشگیری می کنند. بهترین روش مصرف بروکسل، بخارپز کردن آن است. از طبخ طولانی مدت این کلم های کوچک بپرهیزید چون عناصر مغذی آن از بین می رود.

رازیانه

رازیانه به صورت خام یا پخته شده (رازیانه ی شکم پر، سرخ شده، بخارپز، داخل سوپ و غیره) مصرف می شود. رازیانهیکی از آن سبزیجاتی است که با هر نوع سسی قابل مصرف است. از دوره ی باستان از خواص دارویی این سبزی استفاده شده است. رازیانه برای مقابله با بلع هوا، مشکلات هضم غذا، دل درد و غیره مفید است. از این سبزی همچنین برایتسکین دردهای قاعدگی نیز استفاده می شود.

منبع:www.tebyan.net