ساخت دیواری زیبا

ساخت دیواری زیبا

آیا دیوارها را رنگ کنیم یا از کاغذ دیواری استفاده کنیم

در اینجا سعی داریم مقایسه جامعی بین رنگ و کاغذ دیواری انجام دهیم. توجه داشته باشید که در این مقایسه فرض بر این است که رنگ و کاغذ دیواری هر دو از بهترین کیفیت برخوردارند

۱- دوام:

همه افراد تجربه زندگی در خانه های رنگ شده را دارند و می دانند که رنگ دیوار باید حداقل دو سال یکبار عوض شود. به این دلیل که رنگ دیوار دوده می گیرد و بعد از یکسال بعضی از قسمت های دیوار تیره رنگ هستند. کاغذ دیواری به این دلیل که با تکنولوژی نانو ساخته شده است، اصلا دوده نمی گیرد و رنگ آن تغییر نمی کند. کاغذ دیواری از این نظر گارانتی ۱۰ ساله دارد. به همین دلیل خرید کاغذ دیواری در طول زمان به صرفه تر است

۲- قابلیت شستشو:

بعضی رنگ های روغن که برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می شوند. قابلیت شستشو دارند. این در حالی است که کاغذ دیواری ها کاملا قابل شستشو هستند و نه تنها با آب بلکه می توان با مواد شوینده آنها را شستشو داد. وقتی رنگ دیوار با مداد، خودکار یا هر وسیله دیگر کثیف شود، نمی توان آن را تمیز کرد. درحالیکه کاغذ دیوار با آب و ریکا کاملا پاک می شود.

کاغذ دیواری قابلیت شستشو دارد.رنگ قابلیت شستشو ندارد.

۳- تنوع:

مسلم است که رنگ دیوار تنوع زیادی ندارد. یک طیف کوچک رنگ از سفید خامه ای تا لیمویی خیلی روشن برای رنگ دیوار استفاده می شود. اتاق خواب ها هم رنگ های روشن ساده دارند. مطمئنا کاغذ دیواری با هزاران رنگ و طرح تنوع بیشتری را ارائه می کند. از طرح های مدرن گرفته تا کلاسیک تا طرح های سه بعدی طبیعی، کاغذ دیواری حق انتخاب زیادی را فراهم کرده است.

۴- زیبایی:

نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس و شیک شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

۵- قیمت:

کاغذ دیواری و رنگ هر دو قیمت های بسیار زیاد و متفاوتی دارند. در اینجا قیمت یک کاغذ دیواری با کیفیت را با رنگ با کیفیت مقایسه می کنیم. قیمت تمام شده رنگ برای هر مترمربع دیوار حدود ۷۰۰۰ تومان و قیمت تمام شده کاغذ دیواری برای هر مترمربع دیوار حدود ۱۵۰۰۰ تومان است.

۶- هزینه:

با اینکه قیمت کاغذ دیواری از رنگ بیشتر است، اگر دوام آن را به حساب بیاوریم در یک بازه زمانی ۵ ساله هزینه ای کمتر از رنگ خواهد داشت. چراکه نیاز به تعویض سالانه ندارد و ضمانت اجرایی ۱۰ ساله دارد.

امیدواریم این چند نکته در انتخاب، به شما کمک کند

منبع:arovaco.com