سرامیک تراورتن و راهنمای خرید آن

سرامیک تراورتن و راهنمای خرید آن

سرامیک تراورتن ( Travertine Tile ) انتخابی زیباست که برای کاربردهای مختلف و نواحی گوناگون متناسب است. پیشینه طولانی تراورتن نشان می‌دهد که این سنگ، سنگی قابل‌اعتماد می‌باشد و کاربردهای متنوعش از پروسه استخراج و پالایش آن سخن می‌گوید. قبل از خرید سرامیک تراورتن، از تناسب کیفیت، رنگ و روکش محصول اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز مطمئن نشده‌اید که تراورتن، انتخابی ایده آل است به جنبه‌های نظافت، محافظت و نحوه نصب آن فکر کنید. اگر باز هم خاطرجمع نشده‌اید؛ از سؤال کردن نهراسید!

سرامیک تراورتن چگونه ساخته شده است

تراورتن، سنگی طبیعی است که از معادن موجود در نقاط مختلف دنیا استخراج می‌شود. ظاهر سنگ به شرایط زمین‌شناسی عصری بستگی دارد که طی آن سنگ بتدریج تشکیل شده است. تراورتن از طریق چهار روش، مکانسیم کانال زنی، اره سیمی، اره زنجیری و برش با واترجت استخراج می‌شود. وقتی که سنگ از دل زمین کنده شد؛ آن را به کارخانه منتقل می‌کنند؛ سنگ را به قطعات کوچک‌تر برش می‌دهند؛ سطح سنگ را جلا می‌دهند و در نهایت بسته‌بندی می‌کنند.

انواع و درجه‌های مختلف تراورتن

در نخستین گام خرید سرامیک تراورتن ممکن است سردرگم شوید چون تولیدکننده‌های مختلف، درجات گوناگون این سنگ را تحت عناوین متفاوت عرضه می‌کنند. جدای از نام‌گذاری، این سنگ سه نوع کلی دارد: ممتاز، استاندارد و تجاری. نوع درجه‌یک سنگ، تقریباً بی‌نقص است و روزنه‌های خیلی کمی روی سطحش دارد که به خوبی پر می‌شوند. درجه بعدی، خیلی به مورد اول شبیه است؛ فقط تعداد روزنه‌ها و تغییر رنگ سطحش کمی بیشتر است. نامرغوب‌ترین نوع محصول، روزنه‌های بیشتر و بزرگ‌تری دارد؛ به‌گونه‌ای که قابل مشاهده هستند و کاملاً هم پر نمی‌شوند. در کنار این سه دسته کلی، دو نوع نحوه برش نیز وجود دارد که بازار را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند؛ یکی برش Vein و دیگری برش Fleuri نام دارد.

رنگ و روکش سرامیک تراورتن

تراورتن به‌طور طبیعی ساخته می‌شود. رنگ سنگ به مشخصات زمین‌شناسی منطقه مربوطه بستگی دارد و به همین دلیل تراورتن را در طیف متنوع بژ تا شکلاتی خواهید یافت. چهار روکش متنوع و متداول سرامیک تراورتن عبارتند از: صیقلی، صاف، مخطط و جلا داده. انتخاب یک روکش مناسب، بافت زمخت بنا را درخشان خواهد کرد. همچنین لبه‌های این سنگ می‌توانند نمایی ساده یا ظاهری نرم را به نمایش بگذارند.

نظافت و مراقبت از سرامیک تراورتن

اگر تراورتن به خوبی تمیز شود؛ زیبایی پایداری خواهد داشت. البته، مراقبت نیز فاکتور مهمی در زمینه حفظ زیبایی سنگ محسوب می‌شود اما تحت بهترین شرایط هم اتفاق پیش می‌آید. اگر سطح تراورتن، لک زد؛ کم‌رنگ کردن یا حذف لکه با استفاده از مواد طبیعی امکان‌پذیر است. نحوه نظافت سنگ‌های بیرونی، کمی متفاوت است و این پروسه به محیط سنگ بستگی دارد.

منبع: http://payju.ir