چگونه از سرکه سیب برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

چگونه از سرکه سیب برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

چگونه از سرکه سیب برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

آکنه شما را دیوانه کرده؟ مقداری سرکه سیب امتحان کنید. برای خلاص شدن از آکنه چگونه از آن استفاده کنیم؟ مقاله زیر را بخوانید تا جواب‌های مورد نظرتان را پیدا کنید.
آیا آکنه میزان سرخوردگی شما را افزایش می‌دهد؟ همه ما در مورد آکنه و خجالت وار بودن آن آگاه هستیم. موضوع تنها به آکنه ختم نمی‌شود، آکنه منجر به ایجاد ترک و علامت می‌شود. بنابراین ممکن است که بخواهید به طور کامل از چرخه آکنه خارج شوید، همواره می‌توانید جلوی آینه از میزا پیشرفت این ساکم پوستتان آگاه شوید. اجازه دهید راه حل‌هایی برای آن بیابیم.
سرکه سیب به عنوان یک درمان عالی برای آکنه و علایم آن شناخته شده است. بهترین چیز در مورد این محلول این است که می‌توان از آن در فرم‌های مختلف برای یک مشکل خاص استفاده کرد.

سرکه درمانی

سرکه سیب دارای آلفا هیدروکسی اسید است که به تعادل توازن pH پوست کمک می‌کند و منجر به تمیزی و صاف شدن پوست می‌گردد. استفاده مداوم از آن نیز منجر به پاکسازی علایم آکنه می‌شود. طرز استفاده از آن چنین است. مقداری محلول تمیز و بدون تصفیه تهیه کنید و با آب آن‌را رقیق کنید. این سرکه حاوی اسیدهایی است و اگر بصورت خالص استفاده شود می‌تواند به پوست آسیب بزند، در نتیجه نیاز است که رقیق شود. آب را با سرکه به نسبت 8 به 1 ترکیب کنید (نصف قاشق چایخوری سرکه در یک لیوان آب). یک تکه پنبه را در آن غوطه‌ور کنید و به صورت مستقیم روی آکنه یا حتی زخم و علایم آن قرار دهید. شب روی پوست بمالید و صبح آن‌را بشویید.

چای گیاهی + سرکه درمانی

یکی از راه‌های استفاده از این محلول برای کنترل آکنه درست کردن آن بر پایه چای سبز گیاهی است. یک چای سبز کیسه‌ای بردارید و در یک فنجان آب جوش قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس خنک شود. حال یک سوم فنجان سرکه و آب را به چای اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک تکه پنبه بردارید، داخل محلول غوطه‌ور کنید و روی زخم‌ها و آکنه قرار دهید. روشی که کار می‌کند اینگونه است که باعث پاکسازی عمیق و گسترده می‌شود و در نتیجه مانع از شکل گیری آکنه می‌گردد.

تونر پوست

پوست چرب بیشتر مستعد ابتلا به آکنه است و به همین دلیل است که استفاده از یک محلول تونر قابض برای مسدود کردن منافذ و جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها به پوست که منجر به آکنه می‌شود مهم است. سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک تونر بسیار موثر پوست استفاده شود. برای استفاده، ترکیب سرکه و آب در نسبت 1 به 3 درست کرده و نگه دارید. پس از اینکه صورت خود را شسته و پاک کردید، مقداری از محلول را به صورت خود بپاشید و با استفاده از یک توپ پنبه‌ای آن‌را به همه نقاط پوست صورت بمالید.

ماسک صورت

هنگامی که صحبت از آکنه و زخم و علایم آن می‌شود، ماسک‌های صورت برای این مشکل بسیار موثر شناخته می‌شوند. به سادگی مقداری خاک رس مخصوص لکه به همراه دو قاشق سرکه را مخلوط کنید. این مخلوط با آب تا زمانی مخلوط کنید که به غلظتی برسد که بتوانید از آن استفاده کنید. یک لایه ضخیم از آن را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه خشک شود. بعد از اینکه شروع به ترک خوردن کرد، با آب سرد بشویید. هرگز منتظر نشوید تا ماسک روی صورت به طور کامل خشک شود. خاک رس و سرکه دمای اضافی بدن را جذب می‌کنند و در نتیجه از تولید سموم در بدن جلوگیری می‌شود. که این امر منجر به جلوگیری از بروز آکنه و جای آکنه در بدن می‌شود. که بیشتر از هر راه حلی برای شما مفید خواهد بود.

به عنوان یک نوشیدنی

سرکه سیب صرفا به عنوان یک عنصر خارجی استفاده نمی‌شود، می‌توان آن را مصرف کرد. 2 قاشق غذاخوری سرکه را در یک فنجان آب مخلوط کنید و به این مخلوط مقداری عسل اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود و سپس مصرف کنید. این ترکیب به عنوان یک نوشیدنی سم‌زدای عالی عمل می‌کند و کل سیستم بدن را نیز پاکسازی می‌کند. امحاء همه سموم بدن منجر به افزایش گردش خون شده و در نتیجه باعث سلامتی و صاف شدن پوست می‌گردد. در نتیجه این کار با آکنه به موقع مبارزه می‌شود.
در این مقاله دیدی که چگونه از سرکه سیب استفاده کنید تا آکنه از بین برود و اطمینان حاصل شود که مجددا عود نمی‌کند. این روش‌ها را به کار گیرید و در می‌یابید که به زودی نتایج مثبت را مشاهده خواهید کرد.

منبع:راسخون