چگونه سفر با اتوبوس را راحت‌تر سازیم؟

چگونه سفر با اتوبوس را راحت‌تر سازیم؟

چگونه سفر با اتوبوس را راحت‌تر سازیم؟

برخی از افرد از سفر با اتوبوس خودداری می‌کنند زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که آن کثیف و ناخوشایند است و به سختی‌اش نمی‌ارزد. اما سفر با اتوبوس می‌تواند یک راه عالی برای سفر با بودجه کم باشد و تنها با یک برنامه‌ریزی کوچک ممکن است بتوانیم از جوانب کمتر خوشایند سفرهای طولانی با اتوبوس، جلوگیری کنیم.
درسراسر جهان، سفر کردن با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای گردش است. استفاده از اتوبوس برای مسافرت از کشوری به کشور دیگر و یا حتی سفرهای بین شهری می‌تواند یک راه ارزان قیمت برای سفر باشد، اما دلیلی برای محبوب نبودن سفر با اتوبوس وجود دارد. برخلاف پروازکردن، سفر با اتوبوس کاملا آهسته است و برخلاف سفر با قطار یا اجاره کردن ماشین و رانندگی، اتوبوس‌ها می‌توانند ناخوشایند باشند. جنبه ناخوشایند سفر اتوبوسی دلیلی است که خیلی از مردم اغلب برای استفاده نکردن از اتوبوس برای سفر ذکر کردند.

دسترسی به سرویس بهداشتی

آن‌هایی که تجربه سفر کردن مسافت‌های طولانی با اتوبوس را داشتند، می‌دانند که مسافران تا زمانی که سوار اتوبوس هستند تحت سلطه راننده اتوبوس یا راننده‌ها هستند. هواپیماها به انواع نوشیدنی‌ها و سرویس‌های بهداشتی قابل استفاده و تمیز مجهز هستند اما معمولا سفرهای با اتوبوس به این امکانات و تجملات مجهز نیستند. بله، اکثر اتوبوس‌های مختص گردشگردی مجهز به حمام هستند، اما اغلب آن‌ها انقدر تمیز نیستند که دوست داشته باشید از آن‌ها استفاده کنید، حتی اگه بتوانید از استفاده آن‌ها خودداری هم می‌کنید. بنابراین، زمانی که به سرویس بهداشتی نیاز پیدا می‌کنید یا اگر غذا یا آب شما تمام می‌شود یا دوست دارید پاهایتان را دراز کنید، باید منتظر بمانید تا راننده برای استراحت تصمیم بگیرد. اگرچه که ممکن است برای راننده‌ها مهم نباشد تا بیش از آن‌‌چه که همیشه توقف می‌کنند، توقف کنند اما معمولا آنها توسط برنامه فشرده‌ای محدود هستند که باید زودتر به مقصدشان برسند.

آمادگی داشته باشید

توقف‌های نادری که در طول مسافرت‌های طولانی با اتوبوس رخ می‌دهد، به ما این نکته مهم را گوشزد می‌کند که در مسافرت با اتوبوس باید در نظر داشته باشیم که: دور اندیش باشیم و آمادگی داشته باشیم. مقدار فراوانی غذا و آب در اتوبوس با خود داشته باشید و هر زمان که اتوبوس توقف می‌کند ذخایر خود را مجددا آماده کنید، حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی ندارید. در سفرهای طولانی با اتوبوس اگر غذا زیاد داشته باشید خیلی بهتر از این است که غذای کافی نداشته باشید. در اتفاقات بعیدی که در آن‌ها قرار می‌گیرید، همیشه می‌توانید از مسافرانی که باتجربه‌تر هستند کمک بخواهید.

در انتخاب مکانی که برای نشستن انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید

مشکل معمول دیگر در سفر با اتوبوس این است که اتوبوس‌ها ممکن است خیلی شلوغ باشند و باعث احساس نارضایتی شما شوند. اگر شما به تنهایی سفر می‌کنید، ممکن است خودتان را در موقعیتی قرار بگیرید که مجبور باشید با یک فرد کاملا غریبه آرنج به آرنج یا حتی با موقعیتی بدتر بنشینید.
نمی‌شود گفت که این غریبه ساکت یا پرحرف ، مرتب و تمیز یا همراه با بوی بد، مبادی آداب و با شخصیت یا شخصی که موازین اخلاقی را رعایت نمی‌کند، خواهد بود. گاهی اوقات، این امکان وجود دارد که بتوانید کنار شخص قابل تحملی بنشینید. اگر شما انقدر خوش شانس باشید که بتوانید با یک اتوبوس نسبتا کم جمعیت سفر کنید (بخصوص در ابتدای مسیر) ممکن است بتوانید در ردیف خالی بنشینید. مطمئنا ردیف‌های خالی تا زمانی که خالی هستند خیلی خوب هستند، اما به محض آن‌که اتوبوس پر شود شما دیگر هیچ کنترلی بر روی این‌که چه کسی در کنار شما می‌نشیند، نخواهید داشت.اگر می‌بینید که اتوبوس در حال پر جمعیت شدن است، سعی کنید جای خود را تغییر دهید و کنار فردی که دوستانه یا بی‌ضرر به نظر می‌رسد، بنشینید.

سفری خوشایند با بالش‌های بادی

افراد زیادی در طول سفر با اتوبوس، با خود بالش و پتو به همراه می‌آورند و این واقعا ایده خوبی است. هر چه قدر که بتوانید وسایل کوچکتری را در کوله‌بارتان جمع کنید تا سفر راحت‌تری با اتوبوس داشته باشید، بهتر است. همچنین بایستی سبک‌بار باشید چرا که داخل اتوبوس‌های گردشگری، فضای کافی برای قرار دادن چمدان‌ها وجود ندارد. خوشبختانه، بسیاری از محصولات، مخصوص برای راحتی مسافران ساخته شده‌اند. بالشت‌های بادی موارد خوبی هستند، زیرا وقتی باد آن‌ها خالی می‌شود، جای کمتری را اشغال می‌کنند که همین امر باعث می‌شود تا در ساک‌های دستی به راحتی جای بگیرند و وقتی آن‌ها را مجددا پر از باد می‌کنید، می‌توانند سفر اتوبوسی شما را مجلل‌تر کنند. هر چقدر که پتو شما کوچک‌تر باشد، بهتر است اما گرمی و راحتی آن نیز موضوعاتی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. می‌توانید از تعدادی حوله‌ی مسافرتی به عنوان پتو استفاده کنید. آن‌ها کوچک و قابل حمل هستند و اگر از آن‌ها به منظور خشک کردن استفاده نمی‌کنید، می‌توانند به خوبی یک پتو برای شما کار کنند.

اتوبوس‌های با کیفیت بالا را انتخاب کنید

مطمئنا، تمام اتوبوس‌های مسافرتی یکسان ساخته نشده‌اند. در بسیاری از کشورها که اتوبوس‌های مسافرتی رایج‌تر هستند، اتوبوس‌ها در سطوح مختلفی از تجمل وجود دارند. گاهی اوقات، اگر شما به کشوری خارجی سفر می‌کنید، سیاست خوبی است که به دلایل امنیتی و همچنین آسودگی از خطوط اتوبوسی فرست کلاس استفاده کنید.

اتوبوس‌هایی که در رتبه‌بندی بالاتری قرار دارند معمولا یک مقدار گران‌تر هستند، اما هزینه آن‌ها هنوز به هزینه بلیط هواپیما نمی‌رسد. بهتر از همه، معمولا اتوبوس‌های تجملی‌تر، نوشیدنی‌های رایگان بیشتری را پیشنهاد خواهند داد، توقف‌های گاه‌به‌گاه بیشتری را دارند و امکانات پاک و تمیز‌تر و صندلی‌های راحت‌تر که به شما اجازه‌ی دراز کردن پاهای‌تان را می‌دهند را دارا می‌باشند.
این مقاله ثابت می‌کند که شما نباید برای سفر کردن حتما پول زیادی خرج کنید، فقط لازم است تا برای خرید بلیط کمی تحقیق کنید و برای داشتن سفری هر چه دلپذیر با اتوبوس، برنامه‌ریزی نمایید.

منبع:راسخون