سلامت ریه با آناناس

سلامت ریه با آناناس

اگر می‌خواهید خاصیت ارتجاعی ریه‌ها بازگردد و یا ریه را از باکتری بزدایید و یا حتی اگر صرفا می‌خواهید ریه‌هایتان را سم زدایی کنید می‌توانید از این رژیم بهره‌ببرید.

چطور برای سلامتی ریه، رژیم آناناس بگیرم؟

آناناس بدلیل داشتن نوعی آنزیم به نام بروملین(Bromelain) کمک می‌کند تا ریه‌ها تا حد مطلوبی پاک شوند. بروملین عصاره پروتئین مشتق شده از آناناس است که در تمام قسمت های این گیاه و میوه تازه آن وجود دارد. آناناس همچنین به هضم و کاهش التهاب نیز کمک می‌کند.

۱- نخست از پزشک خود بپرسید که آیا می‌توانید این کار را انجام دهید یا خیر؟!

زنان‌باردار و یا کودکان ممکن است نتوانند کمبود مواد غذایی دیگر را در حین انجام این رژیم غذایی تحمل کنند. همچنین بیماری‌های کم تاثیری مانند تالاسمی و یا کم خونی که به ظاهر آنچنان وخیم نیستند نیز ممکن است مانع تاثیر مثبت چنین رژیمی برای سلامتی شما باشند.

دقت کنید که این این رژیم حداقل ۳ روز و حداکثر ۱۰ روز می‌باشد؛ بنابراین از دکتر خود بپرسید که برای شما چند روز مناسب‌تر است. این رژیم می تواند برای افراد سیگاری بسیار مناسب باشد تا سموم را تا حد قابل توجهی از ریه‌هایشان دفع کنند.

۲- دقت کنید که حتما در شرایط ایده‌آل باشید

حداقل از ۷ روز قبل از اعمال چنین رژیمی در برنامه غذایی خود از استعمال دخانیات بپرهیزید. اصلا ایده خوبی نیست که شما در حین داشتن هر نوع مریضی مانند سرماخوردگی و یا مشکل خواب و … چنین رژیمی بگیرید.

۳- رژیم را آغاز کنید!

صبح‌هنگام تا آنجا که می‌توانید آناناس تازه مصرف کنید. سعی کنید آناناس کمپوتی و یا خشک نباشد چراکه با مقدار زیادی شکر مزه‌دار شده است. می‌توانید در حد بسیار اندک از سایر مواد غذایی(البته به صورت خام) نیز استفاده کنید اما اگر آناناس به تنهایی شما را سیر می کند نیازی به سایر مواد غذایی نیست.

دقت کنید می‌توانید هر روز یک آناناس را میل کنید! به مدت ۶ ساعت در روز تنها آناناس را در برنامه غذایی خود قرار دهید!

۴- روزانه از زنجبیل، چای افسنتین، بادام خام، انجیر و یا دانه کدو تنبل استفاده کنید.

این مواد غذایی را تنها در صورت نیاز و به مقدار بسیار اندک در کنار آناناس استفاده کنید. دقت کنید که تمام وعده‌های غذایی شما تنها شامل آناناس می‌باشد و نه چیز دیگر. همچنین اگر احساس یبوست داشتید می‌توانید اندکی از روغن کرچک استفاده کنید تا با خاصیت ملینی کمی از عوارض جانبی این رژیم غذایی بکاهد.

۵- پایان رژیم!

سعی کنید پس از ۶ ساعت که تنها آناناس مصرف کرده‌اید؛ پرتقال و یا هویج پخته را به مقدار دلخواه اما به تنهایی، میل کنید. پس از صرف این وعده غذایی کمی صبر کنید تا بدن شما به حالت عادی بازگردد و بعد از آن می‌توانید سایر مواد غذایی که در حالت عادی مصرف می‌کردید را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

اخطار: در روز دوم به حالت خود دقت کنید و اگر احساس می‌کنید که توان ادامه را ندارید در این کار اصرار نکنید. از عوارض این رژیم به یبوست و نیز ضعف بدنی می‌توان اشاره کرد؛ اگر به مدت بیش از دو روز این روند ادامه پیدا کرد رژیم را متوقف کنید

منبع:سلامت