طراحی و نصب سقف های کاذب

طراحی و نصب سقف های کاذب

طراحی و نصب سقف های کاذب PVC

سقف کاذب به سازه ای معماری گفته می شود که برای تعدیل دما و کاهش سروصدا در محل سقف ساختمان ساخته و اجرا می شود. این سازه بر روی سقف به شکل یک لایه دوم کار می شود.

سقف کاذب ابتدا در ژاپن و به منظور زیبا کردن فضا در ساختمان ها اجرا شد اما بعدها کاربردهای وسیع تری یافته و عملکرد بیشتری را در ساختمان پیدا کرده است. یکی از ابتدایی ترین مواردی که سقف کاذب در مورد آن استفاده می شود آکوستیک کردن محیط است که ابتدا نیز در سالن تئاتر شهر لندن این پروژه به شکل واقعی اجرایی شد.

در ساختمان های مدرن سقف کاذب به منظور پوشاندن تجهیزات زیر ساختی ساختمان از جمله لوله ها، سیم ها و… به کار می رود.

سقف های کاذب در ابتدا به دلیل زیبا کردن فضا به کار برده شدند اما امروزه نقش های مفید بیشتری برای آنان تعریف شده است. در سروصدای زندگی شهری و رفت و آمدهای زیاد خیابانی فضاهای داخلی ساختمان ها از آسیب و سروصدا در امان نخواهند بود به همین خاطر استفاده از این سقف ها به دلیل کاهش صداهای مزاحم می تواند نقش زیادی در تامین آرامش محل کار و محیط منزل داشته باشد.

یکی دیگر از کارکرد های سقف کاذب را می توان در کنترل و تعدیل دمای محیط داخلی ذکر کرد، این المان با کاهش گرمای داخل در تابستان و جلوگیری از سرد شدن در زمستان نقش بسزایی در افزایش راندمان کاری و کیفیت زندگی داشته است و به همان نسبت با صرفه جویی در مصرف انرژی تا میزان بالایی در کاهش هزینه ها موثر است. همچنین در معماری مدرن برای تزیین و دکور کردن فضای داخل و نصب انواع لامپ ها و المان های دکوراتیو از سقف های کاذب استفاده می شود.

منبع:آذران فضانما