طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه

در خیلی از مناطق کشور سمبوسه یک میان وعده بسیار خوشمزه و دلچسب است اما مطمئناً سمبوسه ایی که امروز برای شما عزیزان آماده کرده ایم بسیار خوشمزه تر از آن چیزی است که فکرش را میکنید …

مواد لازم:

400 گرم گوشت گوساله چرخ شده

400 گرم گوجه فرنگی خرد شده

روغن ترجیحا روغن زیتون برای سرخ کردن مواد

یک دوم فنجان (حدود 40 گرم) پنیر چدار رنده شده

ادویه برای طعم دار کردن به میزان لازم

8 تکه نان مکزیکی

2 عدد آوکادو پوست کنده و خرد شده برای تزئین

چند برگ گشنیز برای تزئین

خامه ترش به میزان لازم برای تزئین

مدت زمان لازم برای تهیه: 20 دقیقه

طرز تهیه سمبوسه :

1-ابتدا ماهی تابه را با حرارت بالا گرم کرده و سپس گوش چرخ شده را در آن ریخته و با قاشق چوبی آن را بهم بزنید تا تکه ها گوشت از یکدیگر جدا شوند. حدود 5 دقیقه به این کار ادامه داده تا گوشت تغییر رنگ بدهد. سپس ادویه را اضافه کرده و اجازه دهید که یک دقیقه خوب با گوشت ترکیب بشود. حالا گوجه فرنگی های خرد شده را نیز به بقیه مواد اضافه کرده و حدود 5دقیقه اجازه دهید که خوب ترکیب شوند. (نیازی نیست با سرعت مواد را هم بزنید) بعد از  5دقیقه مواد را از روی حرارت برداشته و 5دقیقه کنار گذاشته تا کمی سرد شوند.

2-ماهی تابه دیگری را برداشته و پس از گرم شدن مقداری روغن داخل آن بریزید و شعله گاز را برروی حرارت متوسط قرار دهید. یک تکه نان را برداشته و داخل ماهی تابه بگذارید و سپس مقداری از مواد (گوشت چرخ کرده و گوجه فرنگی) را برروی نان بگذارید.  سپس مقداری از پنیر چدار را برروی مواد پاشیده و در حدود 1دقیقه اجازه دهید که نان برشته شود(طلایی شدن نان). پس از آن طرف دیگر نان را نیز کمی برشته کنید. پس از برشته شدن نان، آن را از ماهی تابه خارج کرده و در ظرفی قرار داده تا گرم بماند. باقی مواد را نیز به همین صورت برروی نان قرار دهید.

3-برای تزئین و خوش طعم کردن، درآخر آوکادو و برگ های گشنیز را ترکیب کرده و به همراه خامه ترش برروی ساندویچ های تهیه شده قرار دهید.

نکته: اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه می شوید که این غذا در واقع یک نوع سمبوسه خوشمزه است و برای تهیه آن، بجای استفاده از نان مکزیکی، میتوانید از نان لواش نیز استفاده کنید.

منبع: www.alamto.com