طرز تهیه شیرینی دو رنگ

طرز تهیه شیرینی دو رنگ

مواد لازم:

180 گرم آرد
7 گرم پودر قند ديابتي
125 گرم كره
1 عدد تخم‌مرغ (زرده و سفيده جدا شود)
1 ق‌س پودر كاكائو
4 /1 ق‌چ وانيل

طرزتهیه:

1 ابتدا كره و پودرقند را با همزن بزنيد تا حجم آن دو برابر شود. وقتي كه سفت و سفيد‌رنگ شد وانيل و زرده تخم‌مرغ را اضافه كنيد و هم بزنيد، سپس آرد را كم‌كم افزوده و خوب ورز دهيد تا خمير يكدست شود.
2 خمير را دو قسمت كرده و پودر كاكائو را به يك قسمت از آن اضافه كرده و ورز دهيد تا خمير كاكائويي شود.
3 هر قسمت از خمير را به صورت جداگانه روي سطح آردپاشي شده با وردنه باز كنيد؛ به طوري كه قطر خمير يك سانتي‌متر شود. بهتر است خمير را به شكل مربع باز كنيد. حالا قرار است اين خمير را به صورت نوارهاي باريك يك سانتي‌متري درآوريد. براي اين منظور با خط‌كش فلزي دو ضلع بالا و پايين خمير مربع يا مستطيل را با چاقو علامت زده و برش بزنيد.
4 وقتي كل دو رنگ خمير به رشته‌هاي يك سانتي تبديل شد، شروع به چيدن نوارها كنار و روي هم كنيد. براي آنكه شيريني را به شكل مربع با فرم شطرنجي درآوريد به اين ترتيب عمل كنيد كه سه نوار خميري را به صورت يكي در ميان كنار هم قرار دهيد؛ يعني نوار سفيد را طرفين يك نوار كاكائويي قرار دهيد. فقط براي چسباندن هر نوار به نوار كناري‌اش ابتدا لبه نوار خميري را به وسيله قلم‌مو به سفيده تخم‌‌مرغ آغشته كنيد.

5 بعد از اينكه سه نوار به هم چسبيدند حالا سه نوار ديگر را آماده كنيد و روي سه نوار قبلي قرار دهيد؛ فقط اين‌بار براي حفظ فرم شطرنجي بايد دو نوار كاكائويي و يك نوار سفيد باشد؛ به اين ترتيب كه نوار سفيد روي نوار كاكائويي و نوارهاي كاكائويي روي نوارهاي سفيد قرار گيرند. يادتان باشد نوارها را با سفيده تخم‌مرغ كنار هم بچسبانيد؛ اين كار را يك يا دوبار ديگر تكرار كنيد. درواقع سه يا چهار لايه روي هم قرار مي‌گيرند كه رنگ هر نوار با نوار زيرينش متفاوت خواهد بود.

بعد از سه يا چهار بار نوارگذاري روي هم، شما مكعب مستطيلي داريد به قطر سه تا چهار سانتي‌متر. حالا با چاقوي تيز اين مكعب مستطيل را به عرض 5/1سانتي‌متر ببريد.
6 حالا شيريني‌هاي مربع شكل شما با طرح شطرنجي آماده است. فقط كافي است شيريني‌ها را با فاصله پنج سانتي‌متري از هم روي سيني فر بچينيد. البته توجه داشته باشيد نيازي به چرب كردن سيني نيست. حالا شيريني‌ها را مدت 25 تا 30 دقيقه حرارت دهيد. بعد از اين مدت صبر كنيد تا شيريني سرد شود و سپس آن را از فر درآوريد.

منبع: tabnakbato.ir