طرز تهیه همبرگر رژیمی

طرز تهیه همبرگر رژیمی

سالم  برگر به جای همبرگر

انواع  همبرگر، غذای محبوب جوان  هاست، اما می توانید در خانه تان همبرگری بپزید كه هم خوشمزه باشد هم سالم.

سس

احتمالا خودتان هم می دانید كه سس سفیدی كه به میزان زیاد روی همبرگرها ریخته می شود انتخاب چندان مناسبی نیست. سس سفید دارای روغن كانولا گزینه بهتری است، زیرا هم كالری و هم چربی كمتری دارد و هم دارای امگا3 است كه برای سلامت قلب، ماده ای مفید محسوب می شود.

بهترین گزینه: آووكادو را در قطع های بسیار كوچك خرد و با فلفل و آب لیموترش تازه مخلوط كنید و از آن به عنوان یك سس خوشمزه و دوستدار سلامت استفاده كنید.

كاهو

كاهوپیچ سبزی خوبی است كه می تواند احساس سیری را به شما بدهد اما گزینه بهتر كاهو سبز است كه ویتامین های زیادی دارد. البته باید از سبزیجات تازه حتما استفاده كنید.

بهترین گزینه: دكتر بتانی تایری، متخصص تغذیه در بیمارستان ون گالن در نیویورك می گوید: «اسفناج سبزی ای عالی برای استفاده در ساندویچ هاست، زیرا غنی از آنتی اكسیدان های مفید است.»

چیپس

خود چیپس به عنوان یكی از هله هوله های چاق كننده مطرح است، اضافه كردن آن به برگر هم عمل درستی نیست اگر می خواهید حتما از چیپس در برگرتان استفاده كنید حداقل انواع كم نمك و كم چربی آن را انتخاب كنید.

بهترین گزینه: خیار  را به صورت قطعه های كوچك دربیاورید و به آن فلفل بزنید و استفاده كنید.

سس گوجه فرنگى

سس  های قرمزرنگ گوجه فرنگی موجود در بازار (چه عادی و چه تند) بسیار پرنمك هستند اما بهتر است به جای این سس ها از گوجه فرنگی تازه استفاده كنید.

بهترین گزینه: بهترین كار این است كه در كنار گوجه فرنگی تازه از فلفل قرمز هم استفاده كنید كه یك منبع غنی از ویتامین C است.

كالباس گوشت

از كالباس گوشت، برای خوشمزه  شدن در برخی برگرها استفاده می شود، اما بهتر است به جای كالباس گوشت از كالباس بوقلمون استفاده كنید.

بهترین گزینه: بهترین كار این است كه به جای كالباس، از سس سویا یا خود سویا استفاده كنید كه هم كم كالری است، هم بسیار خوشمزه.

پنیر

روی هر برگری یك یا چند برش پنیر پیتزا گذاشته می شود تا نتیجه ای هوس برانگیز گرفته شود. اما این پنیرها بسیار پركالری هستند، بهتر است تنها از یك برش پنیر، آن هم یك برش خیلی نازك استفاده كنید.

بهترین گزینه: بهترین كار این است كه از پنیرهای كم چرب كم كالری استفاده كنید.

برگر

خودتان می دانید كه یك همبرگر تپل چقدر می تواند چرب و پركالری باشد. بهترین كار این است كه از گوشتی استفاده كنید كه اصلا چربی نداشته باشد. سعی كنید با حداقل روغن، همبرگر را سرخ كنید.

بهترین گزینه: گوشت بوقلمون انتخاب مناسبی برای پختن یك برگر خوشمزه است،  بهترین كار این است كه گوشت بوقلمون را چرخ كنید و سپس بدون مالیدن كره یا روغن آن را گریل كنید نه اینکه آن را سرخ کنید.

نان

نان  های همبرگری سفید كه امروزه برای برگرها استفاده می شوند گاه حتی بیش از 200 كالری دارند، اما شما برای اینكه سلامت تان كمتر در خطر بیفتد از نان غلات فیبردار استفاده كنید. دكتر آنسل می گوید: «شما با استفاده از نان های غلات فیبردار، هم به بدن تان فیبر می رسانید و هم میزان كالری برگرتان را كم می كنید.»

بهترین گزینه: بهترین كار این است كه 2 یا 3  برگ كاهوی سفت را بردارید و برگرتان را در آن بگذارید و نوش  جان كنید.

منبع: www.parsi1.com