طرز تهیه کباب دیگی یا کباب تابه ای

طرز تهیه کباب دیگی یا کباب تابه ای

طرز تهیه کباب دیگی یا کباب تابه ای

مواد لازم کباب تابه ای :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

گوشت گوسفندی یا گوساله برای هر کباب 100 گرم

100 گرم / 320 کالری

نمک

به مقدار کافی 100 گرم / 0 کالری
پیاز رنده شده درشت 1 عدد

100 گرم / 5 کالری

گوجه فرنگی

به تعداد لازم

100 گرم / 15 کالری

 

روش تهیه کباب تابه ای :

*. به نقل از آکاایران : اگر گوشت گوساله استفاده میکنید بهتر است از گوشتی که مدت کوتاهی ( حداقل دو روز )فریزری شده استفاده کنید . در این کبابی که در تصویر گذاشته ام مطلقاً چربی وجود ندارد ولی کسانی که دوست دارند کباب نرم باشد.
*. عادت به خوردن غذای چرب دارند میتوانند کمی چربی گوشت را هم اضافه کنند ولی اگر چربی کمتر باشد از نظر سلامتی بهتر است چون جز چربی های اشباع نشده است.پیاز رنده شده را فشار دهید و آب آن را در ظرفی بریزید . گوشت را دو یا سه بار چرخ کنید.
*. با نمک و پیاز خوب ورز دهید و با دست فرم دهید و در ماهیتابه رژیمی ویا دیگ ( فابلمه ) بچینید ودرب آن را ببندید و روی حرارت ملایم بگذارید حرارت را زیاد نکنید تا گوشت کاملاً بپزد معمولاً گوشت وقتی که میپزد جمع شده و بهتر است که کباب ها کمی نازک باشد.
*. وقتی کباب در حال پخته شدن است آب پیاز را به آن اضافه کنید اگر کباب بدون چربی است به آن دو الی سه قاشق روغن زیتون بیفزایید. در فاصله پخت، کباب را برگردانید و دوباره درب آن را محکم ببندید.
*. وقتی کمی آب برای کباب مانده بود ( چون گوشت زمان پخته شدن آب میاندازد ) گوجه فرنگی ها را با کارد از قسمت زیر به عمق یک سانتی متر با کارد به شکل علامت بعلاوه ببرید و در لابلای کبابها قرار داده.
*. دوباره درب آنرا ببندید وقتی کبابها و گوجه فرنگی کاملاً پخته شدند در دیس بکشیدوکبابها را روی برنج قرار دهید تا تزیین زیبایی به همراه گوجه فرنگی روی آن باشد و بعد سرمیز سرو و کنید.

خواص گوجه فرنگی :

بینائی را تقویت می کند.
گوجه فرنگی کباب ، غذاهای گوشتی ، انواع کباب ایرانی – ی غنی از ویتامین های آ و ث است که به تقویت بینائی کمک می کند و از شب کوری پیشگیری می کند. تحقیقات اخیر نشان داده اند که مقدار بالای ویتامین آ در گوجه فرنگی به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد، نوعی بیماری چشم) کمک می کند. به علاوه گوجه فرنگی ریسک ابتلا به آب مروارید را نیز کاهش می دهد. این گیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن، لوتئین و زئازانتین است که از چشمان شما در مقابل صدمه نور آفتاب مراقبت می کند.