۷ عادت همیشگی افراد همواره موفق

۷ عادت همیشگی افراد همواره موفق

هر فردی در طول دوران حرفه ای خود دست کم یک یا دو موفقیت بسیار بزرگ را تجربه می کند اما برخی از افراد در هر حوزه ای که مشغول به کار می شوند دائما به موفقیت های پی در پی دست پیدا می کنند.

البته این بدان معنا نیست که چنین اشخاصی از شکست دوری می کنند چراکه حتی موفق ترین افراد نیز گاهی اوقات شکست های تلخی را پشت سر می گذارند. بلکه منظور این است که چنین افرادی بیش از آنکه دچار شکست شوند، پیروزی را تجربه می کنند.

اما چه مشخصه ای باعث تفاوت این افراد می شود؟ یکی از بزرگ ترین وجوه تمایز، رویکرد این افراد نسبت به موفقیت، زندگی و کار است. این افراد به صورت روزانه کارهایی را انجامی می دهند که آنها را در مسیر دستیابی به اهدافشان قرار می دهد. در واقع نکته کلیدی در نگرش اشخاص موفق، طریقه انجام وظایف روزانه و چالش هایی است که پیش روی این افراد قرار می گیرد.

در این بخش توجه شما را به عادات و فعالیت هایی جلب می کنیم که افراد موفق را از دیگران متمایز می کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

 

۱- موفقیت را به عنوان یک فرایند می بینند نه یک مقصد

آیا تا به حال به قله یک کوه صعود کرده اید؟ پس از رسیدن به قله و لذت بردن از تماشای منظره زیبای قله، گام بعدی این است که پایین بیایید و تصمیم بگیرید که در آینده کدام کوه را فتح نمایید. افراد موفق نیز دقیقا همین نگرش را نسبت به کار خود دارند. این افراد زمانی که به یک هدف خاص می رسند یا پروژه ای بزرگ را به اتمام می رسانند، اندکی تامل کرده و پیروزی شان را جشن می گیرند. اما کمی بعد چالش بعدی شان را با همان سطح بالای انرژی قبلی خود آغاز می کنند.

۲- مصمم هستند

افرادی که مرتبا پیروزی را تجربه می کنند تصمیماتی فکر شده می گیرند و پس از اخذ تصمیم زمان را برای تصمیم گیری های بعدی خود به هدر نمی دهند. آنها می دادند که زمان در حال گذر است و باید مرتبا تصمیم گرفته و به آن ها عمل نمایند. باید بدانید که اگر برای به دست آوردن آنچه می خواهید تصمیم نگیرید، همان چیزی را دریافت می کنید که زندگی به شما می دهد.

۳- بیش از آنچه لازم است تلاش می کنند

افرادی که مرتبا به موفقیت می رسند هر پروژه را با این فکر آغاز می کنند که چطور از شرایط بهترین و بیشترین بهره را داشته باشند نه اینکه چطور با کم ترین زحمت و دردسر آن کار را به اتمام برسانند. همین طرز تفکر آنها را در موقعیت خوبی برای پیشرفت در کار قرار می دهد. تلاش اضافه ای که این افراد انجام می دهند مسیر را برایشان هموار کرده و به آنها امکان می دهد که با گذشت زمان چالش های بیشتری را مدیریت نمایند.

۴- مرتبا خود را تغییر می دهند و به ندرت تسلیم می شوند

توصیه همیشگی مشاوران حوزه کسب و کار این است که به جای تسلیم شدن خود را با شرایط وفق دهید. هر فردی در جریان دستیابی به اهدافش با موانعی روبرو می شود و کاری که افراد در چنین شرایطی انجام می دهند همان چیزی است که تفاوت ایجاد می کند. برخی به سرعت به این نتیجه می رسند که مسیر خود را اشتباه انتخاب کرده اند و برخی دیگر اما علیرغم همه دشواری ها، تنها به هدف خود فکر می کنند و تصورشان این است که اگر عزم راسخی داشته باشند می توانند با ممارست به آنچه می خواهند دست پیدا کنند.

اما افرادی که مرتبا موفق می شوند هیچیک از این کارها را انجام نمی دهند. زمانی که اوضاع بر وفق مراد این اشخاص نباشد، نگاهی دوباره می اندازند به رویکردشان در قبال مساله و با اعمال تغییراتی باعث بهبود امور می شوند. آنها در مرحله بعد حرکت رو به جلوی خود را آغاز می کنند و تا زمانی که تمامی راهکارها را امتحان نکرده اند تسلیم نمی شوند.

۵- کارهای خود را به انتها می رسانند

افراد همواره موفق دستاوردهایشان در زندگی را نه به خاطر تلاششان بلکه به موجب تمام کردن کارهای خود به دست می آورند. هر زمان که شما پروژه ای را به اتمام می رسانید، محصولی را به بازار عرضه می نمایید یا یک کار دشوار را تمام می کنید در حال رشد کردن و قوی شدن هستید و خود را برای موفقیت در آینده آماده می کنید. بنابراین اگر دستاوردی خاص، همان چیزی نیست که انتظارش را داشتید، باز هم توصیه می شود که آن کار را به اتمام برسانید چراکه به احتمال زیاد در حین مسیر با فرصت های بیشتری آشنا خواهید شد.

۶- همواره به دنبال فرصت ها هستند

افراد همواره موفق هیچگاه آسوده در یک نقطه متوقف نمی شوند و وجه متمایز کننده آنها که همیشه به موفقیت دست پیدا می کنند با افرادی که گه گاه به پیروزی می رسند نیز همین اصل «بهبود همیشگی» است.

بنابر این مطمئن شوید که از موفقیت های خود حداکثر لذت را می برید اما این را هم در نظر داشته باشید که هیچگاه برای یافتن چالش بعدی خود دست روی دست نگذارید چراکه اگر به دنبال یک زندگی هیجان انگیز هستید باید همواره در صدد بهبود خود باشید.

۷- اولویت هایشان براثر گذر زمان تغییر می کند

در زمان شروع یک پروژه، راه اندازی یک شرکت، یا آغاز حرکتی بزرگ به سمت یک هدف، به دنبال ایجاد توازن میان کار و زندگی خود نباشید. افراد همواره موفق از یک حقیقت بنیادین در رابطه با موفقیت به خوبی آگاهند: زمانی که برای رسیدن به یک هدف سخت تلاش کنید، ایجاد توازن و تعادل نمی تواند اولویت شما باشد بلکه اولویت اصلی به انجام رساندن آن کار است.

اما این بدان معنا نیست که باید قید زندگی را هم بزنید. در مقابل باید بدانید که لازمه دستیابی به موفقیت و خوشبختی داشتن یک زندگی شاد است. راهکار مناسب اما این است که اولویت های مختلف را در زمان های گوناگون درک نمایید. در زمانی که تلاش دارید به هدفی بزرگ دست پیدا کنید، کار اصلی ترین اولویت شما خواهد بود.

اما زمانی که مهلت مقرر برای انجام آن کار به اتمام رسید (خواه به هدف خود دست پیدا کرده باشید و خواه با شکست روبرو شده باشید) زمان آن فرا می رسد که خانواده، دوستان، تفریحات و سرگرمی های مورد علاقه تان را در اولویت قرار دهید و زمانی را به آنها اختصاص بدهید. شاید بهتر باشد یک هفته مرخصی بگیرید و کمی به ذهن خود استراحت دهید.