عسل و دارچین برای کاهش وزن

عسل و دارچین برای کاهش وزن

 

عسل و دارچین ترکیبات طبیعی دارند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. برای اینکه بدانید آن‌ها چگونه کار می‌کنند، آن‌ها را چگونه می‌توان برای داشتن بدنی سالم مصرف کرد ادامه‌ی مقاله را بخوانید.
فواید گیاهان ، ادویه جات و محصولات طبیعی دیگر از زمان‌های باستان شناخته شده است. آن‌ها حاوی موادی هستند که برای مبارزه با بیماری‌های قلبی ، تنظیم فشار خون ، مبارزه با مشکلات پوستی ، اضطراب و استرس مفید می‌باشند. از آنجایی که این مواد عوارض جانبی با خود به همراه ندارند، تحقیقات علمی گسترده‌ای درباره‌ی خواص بهبود بخش آن‌ها در حال انجام است. هر روز تعداد بیشتر و بیشتری از مردم به روش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌ها روی می‌آورند. از میان محصولات طبیعی، عسل و دارچین برای کاهش وزن مفید هستند.

عسل برای کاهش وزن

درست است که عسل نوعی قند است ولی، بر خلاف قند‌های دیگر که تنها حاوی کربوهیدرات هستند، عسل شیرین کننده‌ای طبیعی است که حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف نیز هست. از اینرو، در فرآیند گوارش قند‌ها، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ایجاد می‌شود. این کمبود هنگامی که عسل هضم می‌شود به وجود نمی‌آید زیرا، عسل در کنار اینکه منبع غنی از کربوهیدرات است، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم نیز می‌باشد. عسل همچنین به گوارش کمک می‌کند و مصرف این شیرین کننده‌ی طبیعی بعد از وعده‌ی غذایی سنگین مانع بروز مشکلاتی می‌شود که ممکن است به خاطر پرخوری به وجود آیند.

دارچین برای کاهش وزن

مصرف دارچین برای کنترل کلسترول مفید است. دارچین کلسترول بد را کاهش می‌دهد ولی، تأثیری روی سطح کلسترول خوب بدن ندارد. دارچین همچنین سطح قند خون را تنظیم می‌کند و به مبارزه با چاقی و مقاومت در مقابل انسولین کمک می‌کند. کسانی که از مقاومت در برابر انسولین رنج می‌برند تمایل به پر خوری دارند و اغلب با مشکلات کنترل وزن مواجه هستند. آن‌ها به راحتی دچار اضافه وزن می‌شوند. چربی ابتدا در اطراف کمر جمع می‌شود و کاهش وزن برای این افراد مشکل می‌شود. افراد مبتلا به سندروم متابولیک از چاقی رنج می‌برند.
اگر متابولیسم گلوکز به طرو منفی تحت تأثیر قرار بگیرد، منجر به بروز مشکلات مختلفی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف عصاره‌ی دارچین به کاهش سطح گلوکز خون ، فشار خون و درصد چربی بدن کمک می‌کند. دارچین برای زنانی که از سندروم تخمدان پلی‌کیستیک رنج می‌برند نیز مفید است. مصرف روزانه 1-6 گرم دارچین به مدت حداقل 40 روز باعث کاهش قند خون و کاهش کلسترول بد در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. دارچین برای بیمارانی که از دیابت رنج می‌برند نیز مفید است زیرا، به مصرف کمتر انسولین کمک می‌کند. تحقیقات بیشتری باید برای اثبات این موضوع انجام شوند.

دستورالعمل تهیه‌ی عسل و دارچین

یک قاشق عسل و یک قاشق پودر دارچین را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این مخلوط را باید صبح ناشتا مصرف کنید. اگر چه مکانیزم واقعی این دستورالعمل برای کاهش وزن کاملاً مشخص نیست ولی، افرادی که از این مخلوط استفاده کرده‌اند مفید بودن آن را تأیید کرده‌اند.
به آب جوش عسل اضافه نکنید زیرا، حرارات باعث از بین رفتن مواد مغذی عسل می‌شود.

عسل و آب گرم

نوشیدن یک فنجان آب گرم با یک قاشق عسل، هنگام صبح به کاهش وزن کمک می‌کند. چربی به صورت منبع استفاده نشده‌ای از انرژی در بافت‌های بدن ذخیره می‌شود. این باور وجود دارد که عسل این چربی را متابولیزه می‌کند و از آن برای تولید انرژی استفاده می‌کند. این منجر به کاهش تدریجی وزن می‌شود.

عسل و لیمو

یک قاشق عسل و چند قطره لیمو را با آب گرم مخلوط کنید. استفاده از این مخلوط برای کاهش وزن مفید است. اگر چه نتایج چندان سریعی حاصل نمی‌شود ولی، این باور وجود دارد که مصرف منظم این مخلوط به کاهش وزن کمک می‌کند.
همانطور که گفته شد، دارچین و عسل به کاهش علائم مقاومت در مقابل انسولین و سندروم متابولیک و اختلالاتی که منجر به افزایش وزن و چاقی می‌شوند کمک می‌کند. عسل و دارچین علاوه بر کمک به کاهش وزن فواید دیگری نیز برای بدن دارند از جمله مبارزه با بیماری‌های قلبی ، بهبود گوارش ، تصفیه‌ی خون و بهبود گردش خون.
روش‌های طبیعی زیادی برای مبارزه با افزایش وزن وجود دارند. بدون استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن منظم این محصولات طبیعی مؤثر نخواهند بود. اگر می‌خواهید از فواید دارچین و عسل لذت ببرید، باید سبک زندگی سالمی داشته باشید.

منبع:  rasekhoon.net