عوارض استفاده از تبلت در نوجوانان را جدی بگیرید

عوارض استفاده از تبلت در نوجوانان را جدی بگیرید

عوارض استفاده از تبلت در نوجوانان را جدی بگیرید

افزایش قابل توجه شمار کودکان و نوجوانانی خبر داده میشود که به واسطه استفاده زیاد از تلفن هوشمند و تبلت، دچار عوارضی در ناحیه گردن و ستون فقرات شده اند.

نشریه انگلیسی دیلی میل همچنین تصاویر تکان دهنده ای را از کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال منتشر کرده است که نشان می دهد به دلیل اعتیاد به استفاده از تلفن های هوشمند، گوژ پشت شده اند و ستون فقرات آنها به طرز غیر عادی انحنا پیدا کرده است.

براساس این گزارش، یک فیزیوتراپیست برجسته استرالیایی هشدار داده است که «گردن پیامکی» – وضعیتی که اغلب به دلیل خم شدن چند ساعته سر روی تلفن و تبلت ایجاد می شود- در حال تبدیل شدن به یک همه گیری (اپیدمی) است.

بروز تشویش و اضطراب و آسیب دیدن ستون فقرات  از نتایج وضعیت گردن پیامکی برشمرده میشود .

۵۰ درصد این بیماران دانش آموزان دبیرستانی هستند.

به گفته محققان، کاربران تلفن همراه به طور متوسط روزی چهار ساعت به تلفن همراه خود خیره می شوند که منجر به بیش از هزار و ۴۰۰ ساعت فشار مضاعف بر ستون مهره های ناحیه گردن در طول یک سال می شود.

وضعیتی که انسان در هنگام خیره شدن به تلفن دارد، باعث سایش بیش از حد می شود که در نهایت برای تصحیح آن به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

پزشکان معتقدند که بر اثر خم شدن مکرر سر، ستون فقرات تا بیش از چهار سانتی متر تغییر می کند، هر چند این آسیب را می توان در نوجوانان با ورزش منظم و اتخاذ یک شیوه زندگی طبیعی و سالم به حداقل رساند.

تغییرات عاطفی و رفتاری و نیز کشیدگی ستون فقرات و ساقه مغز که بر تنفس، ضربان قلب و فشار خون تاثیر می گذارد، از دیگر عوارض استفاده زیاد کودکان و نوجوانان از تلفن های هوشمند و تبلت است.

منبع:سلامتی