عوامل مهم در انتخاب نوع و ضخامت شیشه در پنجره های دوجداره

عوامل مهم در انتخاب نوع و ضخامت شیشه در پنجره های دوجداره

از مهم ترین فاکتور ها در پنجره های دوجداره ، نوع شیشه های مصرفی در آنها می باشد . بسته به هدف شما برای استفاده از پنجره دوجداره ، نوع شیشه ای که استفاده می کنید تغییر می یابد .

به طور کلی دو فاکتور اساسی در انتخاب شیشه مناسب باید در نظر گرفته شود :

1- عایق صدا برای شما مهم تر است یا عایق حرارتی؟

2- رنگ و نوع شیشه

اگر عایق حرارتی برای شما مهم باشد

شیشه های دوجداره از سه قسمت ، شامل دو شیشه ی تک جداره و یک اسپیسر میان این دو شیشه تشکیل شده اند . برای داشتن عایق حرارتی بهتر ، باید ضخامت شیشه ها را کمتر و اسپیسر را بیشتر انتخاب کرد .

اگر عایق صوتی برای شما مهم باشد

در صورتی که می خواهید عایق صدای بسیار قوی داشته باشید ، باید از شیشه هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید . زیرا موج صوت با برخورد به شیشه های ضخیم بیشتر شکسته شده و عایق صوتی مناسب تری فراهم می کند.

و اما زمانیکه هم عایق صدا و هم عایق حرارت برای شما حائز اهمیت باشد

در این صورت بهتر ضخامت دو شیشه ۴ و 6 میلیمتر و ضخامت لایه هوای بین آن دو 8 میلیمتر (4+8+6 ) باشد که در این حالت عایق صوتی و عایق حرارتی خوبی را برای شما فراهم خواهد کرد .برای مشاهده شرکت معتبر در زمینه پنجره upvc به اینجا مراجعه نمایید.

رنگ و نوع شیشه

فاکتور دوم در انتخاب شیشه مناسب رنگ و نوع ظاهر شیشه می باشد .

انواع شیشه ها :
ساده، رنگی، رفلکس، سکوریت، لمینیت، مشجر و سند بلاست

شیشه ساده: شیشه بی رنگ بوده و از هر سه نوع ۴+۴ و ۴+۶ و ۶+۶ از آن در بازار موجود است.

شیشه رنگی : این نوع شیشه ها از یک جداره شیشه ساده و یک جداره شیشه رنگی تشکیل شده اند . از این نوع شیشه فقط نوع ۴+۴ و ۴+۶ وجود دارد و نوع ۶+۶ به دلیل قیمت بالای شیشه رنگی ۶ میل وجود ندارد .

شیشه رفلکس : این نوع شیشه همانند شیشه های رنگی بوده و نوع ۴+۴ و ۴+۶ آن وجود دارد و رنگ های سبز، آبی، برنز، نقره ای و طلایی آن موجود است .

تفاوت شیشه های رنگی و رفلکس در میزان دید فضای داخل ساختمان است . در شیشه های رفلکس در روز از بیرون دید به داخل ساختمان نداریم ، اما در شب کاملا برعکس است .

شیشه سکوریت : این نوع از شیشه مناسب فضاهایی است که ابعاد شیشه ثابت آن از حد معمول بیشتر بوده و یا پنجره در جایی قرار دارد که شکستن شیشه آن خطرآفرین خواهد بود .
این نوع شیشه را پس از گرمای بسیار بالا بلافاصله سرد می کنند . پس از این فرآیند در داخل شیشه ترک های ریزی ایجاد خواهد شد که باعث می شود تا شیشه هنگام شکسته شدن به تکه های بسیار ریز تبدیل شود و از میزان خطرزایی آن کاسته شود.

شیشه لمینیت : این نوع شیشه همانند شیشه سکوریت بوده با این تفاوت که مثل شیشه جلوی اتومبیل پس از شکسته شدن خرد نشده و بصورت یک تکه ترک برمی دارد و تکه تکه نمی شود.

شیشه مشجر و سند بلاست: شیشه مشجر و سند بلاست کاملا مات بوده و طرف دوم به هیچوجه قابل مشاهده نیست . شیشه مشجر بیشتر برای سرویس ها و سند بلاست برای مکان های اداری خاص کاربرد دارد.