یک غذای خانوادگی کم خرج

یک غذای خانوادگی کم خرج

ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی , واقعا ساده , خانوادگی و در عین حال کم خرج و از لحاظ تهیه مواد اولیه و طرز تهیه آسان است . بهتر است آن را به همراه سالاد با سبزیجات تازه سرو نمایید

مواد لازم:

ماکارونی منحنی کوچک البو , خشک : 225 گرم

پنیر چدار , رنده شده : 175 گرم

پنیر پارمزان تازه , رنده شده : 100 گرم

خرده نان سفید : 4 قاشق غذاخوری

ریحان بازل خرد شده : 1 قاشق غذاخوری

کره یا مارگارین: یک قاشق غذاخوری و مقداری اضافه برای چرب نمودن

مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی:

روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری

پیاز شالوت , ریز خرد شده : 1 عدد

سیر , کوبیده شده : 2 حبه

گوجه فرنگی کنسروی , خرد شده : 500 گرم

نمک : به میزان لازم

فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه:

1. برای تهیه سس گوجه فرنگی , روغن را در قابلمه ای چدنی حرارت دهید . پیاز شالوت و سیر را به آن اضافه نموده و مدت 1 دقیقه تفت دهید . سپس گوجه فرنگی ها و ریحان بازل را درون قابلمه ریخته و برای طعم بهتر به آن نمک و فلفل بزنید . مواد را به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید .

2. در همین فاصله , قابلمه بزرگی حاوی آب و کمی نمک را به جوش آورده , ماکارونی را درون آن ریخته و به مدت 8 دقیقه بپزید تا نرم شود ولی زیر دندان بیاید . سپس آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید .

3. پنیرهای چدار و پارمزان را در کاسه ای با هم مخلوط نموده , داخل ظرف نسوز گودی را چرب نمایید و یک سوم از سس گوجه فرنگی را کف ظرف ریخته , با یک سوم ماکارونی , روی سس گوجه و با یک سوم از مخلوط پنیرها , روی ماکارونی را بپوشانید . برای طعم بهتر به آن نمک و فلفل بزنید . چیدن این لایه ها را دو بار دیگر تکرار نمایید طوری که پنیر رنده شده در لایه آخر ظرف باشد .

4. خرده های نان و ریحان بازل را ترکیب نموده و روی لایه ی بالایی که پنیر رنده شده است , به طور یکنواخت پخش نمایید . تکه های کره یا مارگارین را روی سطح غذا قرار دهید و ظرف را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا رویه غذا طلایی شده و حباب بزند . آن را بلافاصله سرو نمایید .

منبع: وب سایت آشپز باشی