غذای فوری پاستا با سس مرغ و قارچ

غذای فوری پاستا با سس مرغ و قارچ

اگر دلتان هوس یک غذای ایتالیایی کرده است و دوست دارید در مدت زمان کم، یک پاستای متفاوت درست کنید، این غذا را از دست ندهید. این پاستا با سس خامه درست شده است که ترکیب خوبی با پاستا، مرغ و قارچ است.

مواد لازم برای 3 نفر

نصف یک بسته پاستا پنه

2 عدد سینه مرغ خرد شده

400 گرم قارچ خرد شده

4 ق س روغن زیتون

4 ق س پنیرپارمسان رنده شده

4 /1 پیمانه خامه

1 پیمانه شیر

50 گرم کره

1 ق س آرد سفید

به میزان لازم نمک و فلفل

مقداری جعفری خرد شده برای تزیین

1 ق س آب لیمو

طرز تهیه:

1. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس پاستا را به همراه کمی نمک و روغن داخل آن بریزید. بعد از 12 دقیقه که پاستا آماده آبکشی شد، آن را در سبدی ریخته و کنار بگذارید.

2. در این میان در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سینه های مرغ را که به صورت تکه های 2 تا 3 سانتی خرد کرده اید به مقداری نمک و فلفل آغشته کنید، سپس آنها را داخل تابه خوب سرخ کنید. بعد از آنکه تکه های مرغ خوب سرخ شدند، آنها را از تابه درآورده و در یک ظرف بریزید. در همان تابه مقداری روغن بریزید و قارچ ها را داخل آن تفت دهید. 1 ق س آب لیمو هم به قارچ ها بزنید. بعد از آنکه سرخ شدند، آنها را داخل ظرفی ریخته و کنار بگذارید.

3. در یک تابه گود یا یک قابلمه مناسب کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. آرد را داخل شیر حل کنید، سپس آن را داخل تابه بریزید و با کره خوب مخلوط کنید. مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. در انتها خامه را به همراه کمی نمک و فلفل به مواد اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. وقتی مایه غلیظ شد، مرغ، قارچ و پاستای پخته را اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا سس کاملا به خوردشان برود. در انتها پنیر را اضافه کنید.

4. در انتها پاستا را در ظرف های مورد نظرتان بریزید، آنها را با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده، سرو کنید.