فرق میان تبلت و فبلت چیست؟

فرق میان تبلت و فبلت چیست؟

تبلت‌ها صفحه نمایش‌های بزرگی دارند که اتصال به اینترنت و گوش دادن به موسیقی و بازی‌های متنوع از قابلیت‌های آن هستند. تبلت‌ها در مقایسه با لپ تاپ‌ها بسیار وزن سبک تری داشته و از این جهت قابل حمل هستند و حتی بهتر از لپ تاپ‌ها می‌توان آنها را حمل نمود.
فبلت‌ها نیز ترکیبی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند که همانند گوشی‌های هوشمند کار می‌کنند و مثل تبلت‌ها قابلیت پخش موسیقی، ویدئو، و.. را دارند.
صفحه نمایش فبلت از گوشی‌ها بزرگتر و از تبلت کوچکتر است.
تبلتیک نوع فبلت محسوب می‌شود که از لحاظ اندازه بزرگتر بوده و حدودا ۷ تا ۱۵ اینچ است. اما فبلت‌ها تقریبا ۵٫۱ تا ۶٫۹ اینچ می‌باشند و و تبلتی که بین ۷ تا ۹٫۵ اینچ اندازه داشته باشد را مینی فبلت می‌گویند.

fablet2
تفاوت عمده میان تبلت و فبلت در اندازه آنهاست چرا که فبلت‌ها مثل گوشی‌های هوشمند بوده و بسیار راحت تر از تبلت‌ها قابل حمل هستند در حالی که تبلت‌ها برای مصارفی مثل گوشی‌های هوشمند بسیار بزرگ هستند.
از لحاظ صفحه نمایش تبلت از فبلت بزرگتر است هر دوی اینها می‌توانند به عنوان گوشی هوشمند هم به کار بروند اما اندازه تبلت به عنوان یک گوشی بسیار بزرگ است بنابراین اغلب از فبلت‌ها به عنوان گوشی هوشمند استفاده می‌شود.
کیفیت دوربین‌های فبلت از تبلت بالاتر است چرا که معمولا دوربین فبلت‌ها همانند دوربین گوشی‌های هوشمند مثلا ۸ تا ۱۳ مگا پیکسل است در حالی که دوربین تبلت نهایتا تا ۵ مگا پیکسل می‌رسد.
تولید کنندگان معمولا فبلت را به باتری‌هایی با عملکرد بهتر مجهز می‌کنند بنابراین فبلت‌ها کاربردی تر از فبلت‌ها هستند.
تبلت به دلیل صفحه نمایش بزرگتر معمولا تا ۱۰ ساعت باتری را نگه می‌دارند اما فبلت‌ها با صفحه نمایش کوچکتر ۱۵ تا ۲۰ ساعت می‌توانند باتری را نگه دارند.

منبع: www.nargon.ir