فواید شگفت‌انگیز چای نعناع تند

فواید شگفت‌انگیز چای نعناع تند

فواید شگفت‌انگیز چای نعناع تند

نعناع تند از خانواده گیاه نعناع است که به خاطر فواید و عطر و طعم خود جایگاه بالایی دارد. نعناع تند حاوی منتول، منتیل استات، منتون و چندین ترکیب دارویی دیگر است که آن را تبدیل به ترکیب عالی برای درست کردن چای گیاهی می‌کند.
چای نعناع تند فاقد کافئین است و برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. چای نعناع تند ارگانیک برای بدن به چندین طریق مختلف مفید است که به طور خلاصه در زیر توصیف شده‌اند. چای نعناع می‌تواند به برطرف کردن اختلالات گوارشی و معده کمک می‌کند. چای نعناع به کاهش علائم گرفتگی شکم، اسهال، سندروم روده تحریک‌پذیر، یبوست و سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. این چای گیاهی گوارش را بهبود می‌بخشد و سوزش سر دل را کاهش می‌دهد. چای نعناع تند سبز نیز برای التهاب مسیر گوارشی و نفخ شکم مفید است.
نوشیدن چای تهیه شده از نعناع تند، چای سبز و همچنین چای‌های گیاهی دیگر می‌تواند به پیشگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا، کنترل آسم و علائم بیماری‌های مختلف ناشی از تضعیف دستگاه ایمنی کمک کند. این چای حاوی مقدار زیادی کلسیم، ویتامین ب و پتاسیم است.
عطر این چای گفته می‌شود برای کاهش استرس بسیار مفید است. همچنین گفته می‌شود نعناع تند می‌تواند درد عضلانی و سفتی عضلات را کاهش دهد. چای نعناع تند به مبارزه با درد مزمن و گرفتگی عضلات دوران قاعدگی کمک می‌کند. بسیاری افراد بر این باورند که چای نعناع تند می‌تواند در کاهش محرومیت از خواب، مبارزه با سر درد و خستگی مفید باشد.
خود نعناع تند فاقد کافئین است ولی، مخلوط کردن آن با گیاهان دیگر مانند کاملیا ممکن است مقادیر کمی از وجود کافئین را نشان دهد. نعناع نه تنها به شکل چای بلکه در اشکال دیگر بستنی، خمیر دندان، صابون و شامپو نیز برای بدن انسان مفید است.

• از بین بردی بثورات پوستی
• افزایش قدرت ذهنی
• کنترل تب‌خال
• کاهش بیماری صبحگاهی
• سرکوب اشتها
• کنترل بوی بد دهان
• کمک به درمان میگرن

چای می‌تواند ترکیبی از نعناع و چای یا تنها برگ‌های نعناع تند باشد. معمولاً برگ‌های نعناع تند خشک برای دم کردن چای استفاده می‌شود. چای را می‌توان به صورت گرم یا سرد و بدون نگرانی از بین رفتن خواص آن مصرف کرد. فواید این چای با مصرف منظم خود را نشان می‌دهند. ترکیب چای با گیاهان دیگر و داروهای تجویز شده ممکن است عوارض منفی به دنبال داشته باشد. اگر از مشکلات پزشکی مانند بیماری‌های معده و روده رنج می‌برید، پزشکان مصرف آن را توصیه نمی‌کنند چون، ممکن است رفلاکس اسید را تحریک کند. اگرچه چای به مبارزه با حالت تهوع دوران بارداری کمک می‌کند ولی، ممکن است منجر به شل شدن عضلات رحمی در موارد شدید شود.
چای نعناع تند کاملاً طبیعی و نسبتاً کم ضرر است ولی، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به اسهال، کاهش ضربان قلب و تپش قلب شود. چای نعناع ممکن است باعث خفگی و سرفه کردن کودکان شود. به علاوه، مصرف آن در کودکانی که دستگاه ایمنی آن‌ها هنوز در حال رشد است، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. بنابراین، از سوء مصرف چای نعناع تند بپرهیزید چون، در عین حال که از فواید آن لذت می‌برید ممکن است دچار برخی عوارض جانبی شوید.

منبع:راسخون