فواید ورزش تنیس برای بدن انسان

فواید ورزش تنیس برای بدن انسان

فواید ورزش تنیس برای بدن انسان,سوزاندن چربی های بدن، افزایش هماهنگی چشم و دست و جذب ویتامین D از جمله فواید ورزش تنیس هستند.

تنیس ورزشی راکتی است که انجام آن می‌تواند به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک کند. این ورزش به صورت سینگل (بین دو نفر) و دوبل (بین دو تیم دو نفره) انجام می‌شود.

ورزش تنیس فواید مختلفی دارد که پنج فایده اصلی آن عبارتند از:

1- تنیس به شما کمک می‌کند تا چربی‌های بدن را بسوزانید. در هر 45 دقیقه تمرین تنیس حدود 600 کالری سوزانده می‌شود. تنیس کارایی قلبی – عروقی بدن را افزایش می‌دهد زیرا در این ورزش اعضای بدن تحرک زیادی دارند.

2- تنیس شامل حرکات کوتاه مدت و شدید است. در این ورزش فرد حرکات شدیدی انجام می‌دهد و در میان آنها استراحت‌های چند ثانیه‌ای دارد. این نوع حرکات به ماهیچه‌ها اکسیژن رسانی کافی را انجام می‌دهد و به افزایش انرژی و استقامت کمک می‌کند.

3- تنیس ورزش جانبی خوبی برای ورزشکاران حرفه‌ای در دیگر رشته‌هاست. این ورزش شامل تمامی حرکاتی است که در ورزش‌های دیگر وجود دارند.

4- حرکات در ورزش تنیس به یادگیری مهارت‌های حرکتی و افزایش هماهنگی چشم و دست کمک می‌کند.

5- تنیس بیشتر در فضای باز انجام می‌شود. انجام تنیس در زمین‌های سر باز باعث گرفتن ویتامین D از آفتاب می‌شود. به علاوه شرکت در باشگاه‌های تنیس باعث برقراری ارتباط و شناخت افراد جدید می‌شود. تنیس را می‌توان در تمام سنین انجام داد. بنابراین هیچ وقت برای شروع تنیس دیر نیست.

منبع:ایسنا