5 قابلیت گلکسی نوت 5 که در اپل آیفون 6 پلاس موجود نیست!

5 قابلیت گلکسی نوت 5 که در اپل آیفون 6 پلاس موجود نیست!

اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که چندی پیش سامسونگ بالاخره از پرچمدار فبلت‌های خود با نام گلکسی نوت 5 به صورت رسمی پرده برداشته است. یکی از رقبای اصلی این کمپانی کره‌ای، بدون شک یک سیب گاز زده با نام اپل است و مسلما حالا سامسونگ، آیفون 6 پلاس اپل را جدی‌ترین رقیب خود برای سری نوت می‌داند؛ در نتیجه تمام تلاش خود را کرده تا نوت 5 از آیفون 6 پلاس سرتر باشد! حالا برای آنکه بدانید که این کمپانی کره‌ای پرچمدار جدیدش را به چه چیزهای متفاوتی مجهز کرده تا از شر آیفون 6 پلاس در امان باشد، این مطلب را از دست ندهید.

قلم S-Pen

سری نوت سامسونگ از همان نخستین مدل تا به امروز از قلمی هوشمند بهره می‌برند که شاید اصلی‌ترین سلاح برای مبارزه این سری با رقبا نیز باشد. این قلم حالا در گلکسی نوت 5 به اوج رسیده و از قابلیت‌های متفاوتی نیز بهره‌مند است. در این مدل دیگر حتی نیازی نیست که نمایشگر روشن باشد و در هنگام خاموش بودن صفحه نیز می‌توانید با این قلم هوشمند بر روی آن بنویسید!  نوشتن با این قلم نیز بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد بود، چرا که حساسیت آن به بالاترین حد ممکن رسیده است. همه این‌ها در حالی است که آیفون 6 پلاس به کل فاقد این قلم است! پس از همین حالا قافله را به نوت 5 باخته!

5 قابلیت گلکسی نوت 5 که در اپل آیفون 6 پلاس موجود نیست!

پردازنده 8 هسته‌ای به همراه 4 گیگابایت رم

با اینکه آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 5 از دو سیستم عامل کاملا متفاوت سود می‌برند و مسلما نحوه بهره گیری از سخت افزار در آن‌ها متفاوت است اما خب بالاخره نمی‌شود که از تفاوت میان سخت افزار این دو مدل به همین راحتی گذشت! در حال حاضر نوت 5 به چیپست 8 هسته‌ای اگزینوس مجهز است که از لیتوگرافی 14 نانومتری پشتیبانی کرده و از معماری FinFET سود می‌برد. این چیپست از 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی تشکیل شده که در نوع خود فوق العاده است. البته 4 گیگابایت حافظه پردازشی نیز به آن اضافه کنید تا به قدرت بالای آن پی ببرید. حالا بیاید این سخت افزار را در برای آیفون 6 پلاسی قرار دهیم که پردازنده‌ای 2 هسته‌ای دارد و تنها از 1 گیگابایت رم سود می‌برد!

نمایشگر QHD Super AMOLED

بسیاری از افراد معتقدند که چشم انسان قادر به تشخیص نمایشگر QHD و Full HD نیست و هر دو را همچون یکدیگر می‌بیند، اما خب بالاخره نمی‌شود که از این تفاوت فاحش گذشت! در حال حاضر گلکسی نوت 5 از نمایشگر QHD با پنل Super AMOLED سود می‌برد و در هر اینچ آن شاهد 518 پیکسل هستیم، در حالی‌که آیفون 6 پلاس اپل به نمایشگر Full HD مجهز شده.

همین چند روز پیش نیز گلکسی نوت 5 از سوی دسپلی میت به عنوان دارنده بهترین نمایشگر دنیا انتخاب شد. صفحه نمایش این مدل کنتراست بالایی داشته و تصاویر را طبیعی نشان می‌دهد و بهترین نمونه‌ای است که سامسونگ تا به امروز آن را ساخته، پس بدون شک در برابر اپل آیفون 6 پلاس برتر خواهد بود.

5 قابلیت گلکسی نوت 5 که در اپل آیفون 6 پلاس موجود نیست!

شارژ سریع به همراه پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

بدون هیچ شکی عمر باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک اسمارت فون است و علاوه بر آن، اینکه چگونه و در چه مدت بتوانید باتری دستگاه را شارژ کنید نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است. گلکسی نوت 5 از باتری قدرتمندی سود می‌برد و با توجه به بهینه سازی‌های سامسونگ، شارژدهی خوبی را خواهد داشت. همچنین از سیستم شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و می‌توانید حتی آن را بدون سیم نیز شارژ کنید، مواردی که آیفون 6 پلاس اپل فاقد آن‌هاست.

استریم زنده بر روی یوتیوب

گلکسی نوت 5 در برنامه دوربین خود قابلیتی را جای داده که این امکان را به دارندگان می‌دهند تا تصاویر خود را به صورت مستقیم و زنده بر روی یوتیوب استریم کنند. این قابلیت که از همکاری یوتیوب با سامسونگ شکل گرفته می‌تواند رقیبی جدی برای برنامه‌هایی همچون پریسکوب و یا میرکت باشد. همان‌گونه که فکر می‌کنید، آیفون 6 پلاس فاقد چنین قابلیتی است.

منبع: BGR