مدل پرده کرکره ای

مدل پرده کرکره ای

یکی دیگر از انواع مدل های پرده پرده های کرکره ای هستند که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
به یاد داریم که در اکثر خانه ها و مدارس و محیط های اداری دوران کودکیمان پرده های کرکره ای نصب می کردند. این پرده ها مدتی کنار گذاشته شدند اما به همت طراحان خوش سلیقه اکنون این نوع پرده ها در انواع طرح ها و رنگ ها در بازار موجود می باشد.

پرده های کرکره ای به دو شکل قابل جمع شدن رو به بالا و یا کنار پنجره هستند. این نوع پرده ها بیشتر در آشپزخانه،اتاق خواب و ادارات کاربرد دارد. از دیگر مزایای این پرده قابلیت چاپ کردن رنگ ها و تصاویر دلخواه بر روی آن می باشد که باعث راحتی در ست کردن پرده با دکوراسیون می شود.

پرده های کرکره ای در دو جنس چوبی و فلزی ساخته می شوند که هر کدام ویژگی هایی دارند که در ادامه به آن اشاره می شود.

پرده های کرکره چوبی:

parde1

این نوع پرده ی کرکره ای از چوب های کاملا طبیعی تهیه می شود و هیچ گونه خمیدگی و پیچیدگی در چوب آن ها دیده نمی شود. در تهیه برخی از این کرکره های چوبی از تکنولوژی نانو استفاده می کنند.
این پرده ها به این دلیل که به طور کامل طبیعی هستند، انرژی و احساس آرامش بیشتری به شما می دهند. همچنین این نوع پرده ی کرکره ای به جهت آکوستیک بودن و طبیعی بودن تابستان ها خنک و در زمستان محیطی گرم و دلچسب را مهیا می سازد.
تنها ایراد کرکره های چوبی اشغال فضای بیش از حد به جهت ضخامت زیاد چوب ها است، به همین خاطر تنها برای مکان هایی که فضای کافی دارند پیشنهاد می شوند.
این پرده ها با وجود چوبی بودن قابلیت شست وشو و حتی نصب در حمام را هم دارند. اگر دکور خانه شما چوب است، و یا کف پوش خانه ی شما پارکت است، این نوع پرده هارمونی زیادی با خانه ی شما خواهد داشت.

پرده های کرکره فلزی:

parde2

این کرکره ها از آلومینیوم مزوج شده با آلیاژهای خاص تولید می شوند و به همین دلیل حالت فنری و انعطاف پذیری می گیرند. این آلومینیوم ها یک سطح مقعر و یک سطح محدب دارند، سطح مقعرشان نور و گرما را دفع می کنند و در تابستان مانع عبور گرمای بیش از حد می شوند و به طور متقابل طرف محدب آن نیز نور خورشید را جذب می کند و در زمستان، می تواند تا حدی گرمای مطبوعی در خانه جذب کند.

منبع: www.parde.ir