مراقبت و نگهداری صحیح از مو

مراقبت و نگهداری صحیح از مو

فقط دو تا سه بار در هفته دوش بگیرید

شامپوها مواد مهمی برای از بین بردن کثیفی و محافظت از موها است، اما از طرفی آنها هر چیز مفیدی مانند روغن‌های طبیعی را که پوست سر تولید می‌کند تا موها را نم‌دار و سالم نگه دارد، از بین می‌برند.

– از دادن گرمای زیاد به مو خودداری کنید

شستشوی روزانه یعنی استفاده از مواد شوینده و از بین رفتن خشکی مو که این مسئله باعث از میان رفتن کوتیکول‌ها می‌شود. اگر کوتیکول به خاطر حالت دادن زیاد مو آسیب ببیند، مغز داخلی آن بیرون می‌زند که باعث خشکی، کاهش درخشندگی مو و بی‌حرکتی آن می‌شود.

– شامپو را فقط برای سرتان استفاده کنید

همیشه یادتان باشد که از شامپو فقط برای ناحیه‌ی سر استفاده کنید، و نرم‌کننده را در میانه و انتهای مو بمالید. لازم نیست تمام شامپو را روی سرتان خالی کنید.

– با آب سرد موهایتان را آبکشی کنید

آبکشی موها با آب سرد با آب داغ فرق زیادی دارد. آب گرم باعث باز شدن کوتیکول‌ها شده، و آن را زمخت و خشک می‌کند، در حالی که آب سرد کوتیکول‌ها را می‌بندد و باعث می‌شود که براق و نرم و لطیف به نظر بیاید.

– برای دوش سریع از شامپوهای خشک استفاده کنید.

اگر فکر می‌کنید موهایتان زود به زود روغنی می‌شود پودرهای مو و شامپوهای خشک‌کننده وجود دارد که مواد خوبی برای خشک کردن مو هستند.

– نرم‌کننده‌های قوی فقط باعث افزایش انعطاف موها می‌شوند

بهتر است نرم‌کننده‌های حاوی سیلیکون را انتخاب کنید. این نرم کننده‌ها تارهای مو را با یک غشای نازک می‌پوشانند و باعث جدا شدن تارهای مو از هم می‌شوند. بنابراین موهای پرپشتی به ما می‌دهند که چرب هم به نظر نمی‌رسد. سیلیکون این محصولات حتی بعد از شست‌وشوی کامل با آب نیز بر سطح مو باقی خواهد ماند.

– برای داشتن موهای سالم، ماهی و مغزهای روغنی را حتما بخورید

ین موادغذایی حاوی ترکیباتی هستند که داشتن موهای زیباتر را تقویت می‌کنند. پس با ماهیها مخصوصا ماهی قزل آلا و مغزها مثل آجیل بیشتر دوست باشید. پروتئین موجود در آنها و همچنین محتوای بالای چربی امگا 3 در آنها به حفظ سلامت پوست سر جدا کمک می‌کنند. سبزیجات برگ سبز، لوبیاها و حبوبات و نیز هویج از دیگر مواد غذایی مناسب برای سلامت موهای شما هستند.

منبع: http://www.pezeshk.us