مراقبت از پوست پا و بدن به هنگام اپیلاسیون و اصلاح

مراقبت از پوست پا و بدن به هنگام اپیلاسیون و اصلاح
مراقبت از پوست بدن فقط به صورت و گردن ختم نمی‌شود. برای داشتن پوستی سالم باید از سر تا پای خود مراقبت کنید. به گفته هاوارد سوبل (Howard Sobel) متخصص پوست، مراقبت را باید از پاهای خود شروع کنید.

 

ضد آفتاب، ضد آفتاب و  ضد آفتاب

استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب هم به صورت و گردن شما ختم نمی‌شود. به توصیه متخصص پوست ربکا کازین (Rebecca Kazin) ساکن واشنگتن، برای پای خود هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

به خصوص در فصل های گرم که پاها به لطف پوشش های کاملی نظیر بوت ها از تابش امواج فرابنفش در امان نیستند. در آب و هوای گرم با پوشیدن شلوار های کوتاه تر، کفش های عروسکی و صندل های متنوع، پا در معرض تابش آفتاب قرار می‌گیرد. برای جوان ماندن پوست و مقابله با عوارض آشنای امواج فرابنفش، باید به کرم های ضد آفتاب (SPF 30-50) پناه بیاورید.

اصلاح و اپیلاسیون موهای زائد پا

به توصیۀ دکتر کازین (Dr. Kazin)، گرفتن یک دوش پنج دقیقه ای پیش از اصلاح بهترین کار است. بدین ترتیب، منافذ پوستی باز شده و مو راحت تر اصلاح می‌شود.

می‌توانید از کرم های قبل و بعد از اصلاح استفاده کنید. به زانو ها توجه ویژه ای کنید. تجمع پوست مرده در این قسمت مانع سهولت اصلاح می‌شود. بهتر است کرم های قبل از اصلاح در این بخش مدتی بیشتر بمانند.

عجله نکنید

شاید اصلاح یا اپیلاسیون ساق پا به راحتی و سریع تر انجام شوند. اما برای بخش هایی مثل زانو و قوزک پا باید بیشتر زمان بگذارید. کرم های بعد از اصلاح در این شرایط بهترین انتخاب شما هستند.

مرطوب کننده و آب رسانی

به توصیه دکتر کازین (Dr. Kazin)، قسمت های دیگر بدن از گردن و صورت خشک تر می شوند. برای آب رسانی بهتر از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. لوسیون بدن حس نرم بودن بیشتری به پا ها  می بخشند.

مهم ترین و بهترین زمان برای آب رسانی پوست، درست پس از حمام کردن است. چرا که پوست کمی خیس است و آب به راحتی تبخیر می‌شود. اگر پس از حمام، از مرطوب کننده استفاده نکنید؛ پوست خشک می‌شود.

سخن آخر

  • ضد آفتاب ها برای تمام نقاط بدن اند. هر قسمتی که با نور خورشید در تماس مستقیم است.

 

قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید.

کرم های قبل و بعد از اصلاح را فراموش نکنید.

مهم ترین و بهترین زمان برای آب رسانی پوست، درست پس از حمام کردن است.