مراقبت و پیشگیری از پیری پوست

مراقبت و پیشگیری از پیری پوست

با بالا رفتن سن، خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل کاهش میزان کلاژن کاهش می‌یابد. پیروی از یک رژیم مراقبت پوستی برای پیشگیری از نشانه‌های این امر ضروری است. در ادامه چند نکته مراقبتی لازم همراه با افزایش سن برای جلوگیری از شل شدگی و کدر به نظر رسیدن پوست گردآوری شده است. مراقبت‌های پوستی برای جلوگیری از بروز این علائم ضروری است.

چین و چروک، خشکی پوست، موهای اضافی، ریزش مو و غیره از نشانه‌های اصلی فرآیند افزایش سن هستند که از کمی قبل از سی سالگی خود را نشان می‌دهند.اگر رژیم مراقبت پوستی شما در زمان مناسب شروع نشود، احتمال آن وجود دارد که این نشانه‌ها زودتر از انتظار ظاهر گردند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، شرایط آب و هوایی سخت، دود سیگار، استرس،کم خوابی و غیره عواملی هستند که ممکن است باعث کاهش حالت ارتجاعی، طراوت و جوانی پوست شما شوند.در اینجا چند نکته وجود دارد که شما با پیروی از آن‌ها می‌ توانید طراوت پوست خود را برای زمانی طولانی حفظ کنید.

نکاتی که باید رعایت شوند:
محافظت از امواج فرابنفش خورشید

حفاظت از پوست در برابر امواج مخرب خورشید کاملا حیاتی است. تا حد امکان سعی کنید در فاصله زمانی 10 صبح تا 3 بعدازظهر بیرون نروید. در غیر این صورت و در صورت اجبار حتما استفاده از چتر، لباس مناسب، محافظ در برابر نور آفتاب، روسری و عینک آفتابی را به خاطر داشته باشید. بالا برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید استفاده کنید. spf از کرم یا لوسیون ضدآفتاب با
مرطوب سازی با افزایش سن روند خشکی در پوست آغاز می‌شود. در این مدت مرطوب سازی اهمیت ویژه‌ای برای مراقبت از پوست شما ایفا می‌کند. استفاده از مرطوب کننده بلافاصله بعد از استحمام باعث نگهداری رطوبت در پوست شده و آن را نرم و لطیف می‌سازد. مرطوب کننده باید حداقل دو بار در هفته استفاده شود. به خاطر داشته باشید که خشکی پوست باعث کاهش انعطاف و در نتیجه ایجاد چروک در پوست می‌شود. بعلاوه مرطوب کننده‌ها پوست شما را در برابر هوای سرد محافظت می‌کنند.

رژیم و ورزش

پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی اساسی، کاملا ضروری است. همچنین لازم است تحرک فیزیکی داشته باشید. ورزش روزانه به تقویت ماهیچه‌های قلب، افزایش گردش خون و جوان سازی پوست شما کمک خواهد کرد. فعالیت جسمی مستمر، پوستی باطراوت را به شما نوید می‌دهد. همچنین می‌توانید با انجام تمرین‌های مخصوص صورت از شر چروک‌های خود به طور طبیعی خلاص شوید. این امر می‌‌تواند به استحکام و ثبات پوست شما نیز کمک کند.

دریافت آب کافی

حتما به مقدار کافی آّب بنوشید. نوشیدن آب به پاک سازی سموم از بدن و گوارش بهتر کمک خواهد کرد.

مراقبت‌های خاص

باید هرروز پوست خود را تمیز و مرطوب کنید. روزنه‌های پوستی می‌توانند با عواملی مثل گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی مسدود شوند. پس تمیز نگاه داشتن پوست بسیار مهم می‌باشد. با لایه برداری می‌توانید سلول‌های مرده پوست خود را از بین ببرید و هر 10 الی 15 روز آن را توسط افراد ماهر پاکسازی کنید.
دیگر این که می‌توانید از کرم‌های ضد پیری و سایر محصولات خاص پیش گیری کننده استفاده کنید. استفاده از ماسک صورت هفته‌ای یک بار، به استحکام، طراوت و جوانی پوست شما کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید از مکمل‌های ضد پیری که به عنوان نگه دارنده‌هایی موثر در ساختار پوست شناخته می‌شوند، استفاده کنید.
مضاف بر این که پیروی از یک رژیم مراقبت پوستی مناسب، باعث تغییر در سبک زندگی و همه عوامل مرتبط با آن می‌شود. پرهیز از استفاده از غذاهای چرب و فرآوری شده ،کاهش مصرف الکل و ترک سیگار نمونه هایی از این دست هستند. پیروی از یک رژیم مراقبت پوستی به صورت جدی برای کاهش روند پیری و داشتن چهره‌ای جوان الزامی است.

منبع:rasekhoon