مزایای استفاده از تقویت‌کننده سیگنال Wi-Fi

مزایای استفاده از تقویت‌کننده سیگنال Wi-Fi

Wi-Fi یک انقلاب در دسترسی به اینترنت و فناوری شبکه کامپیوتری به ارمغان آورده است. برای افزایش محدوده سیگنال‌های Wi-Fi، تقویت‌کننده سیگنال طراحی شده است.
ما به طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سوی جهانی بدون سیم هستیم. از زمان اختراع اولین تلگراف بی سیم، ارتباطات با فراز و نشیب پیشرفت کرده است و امروزه واقعا ما را از قید جهان سیمی آزاد کرده است.

نیاز به تقویت‌کننده سیگنال

هر چند Wi-Fi این فرصت را به شما می‌دهد تا به طور کامل از بی سیم استفاده کنید و از زحمت بسیار سیم‌کشی و همچنین هزینه‌های سیم‌کشی فارغ شوید، اما این فناوری هم با کاستی همراه است. برای درک آنچه که محدودیت‌های Wi-Fi هستند، شخص باید ابتدا بداند که آن چگونه کار می‌کند.

WLAN

یک شبکه بی‌سیم محلی (WLAN) شبکه‌ای از کامپیوترها است که بدون هیچ سیمی به هم وصل هستند و هرگونه اتصال از طریق انتقال الکترومغناطیسی (رادیویی) سیگنال‌ها انجام می‌پذیرد. Wi-Fi فناوری است که این امکان را فراهم کرده است. فناوری Wi-Fi دسترسی بی‌سیم به اینترنت را از طریق انتقال امواج حامل فرکانس رادیویی فراهم کرده است.

پوشش بد

سیگنال‌های الکترومغناطیسی با افزایش فاصله از منبع ضعیف می‌شوند. در شبکه‌های سیمی، شخص به‌سادگی می‌تواند از نقاط دوردست با فراهم کردن کابل‌های اتصال دراز به شبکه دسترسی داشته باشد، اما در شبکه‌های بی‌سیم این کار غیرممکن است. هرچه از ارسال‌کننده Wi-Fi دور شوید، قدرت سیگنال پایین می‌آید.

روتر Wi-Fi

یک کره را در اطراف یک روتر تصور کنید، هرچه از مرکز کره دور شوید، قدرت سیگنال پایین می‌آید و اتصال دشوار می‌شود. با امکان دسترسی به اینترنت از طریق Wi-Fi در یک خانه، محدوده دسترسی به اینترنت توسط دیوارها و فضای داخل خانه تهدید می‌شود. پیدا کردن یک موقعیت مطلوب برای آنتن Wi-Fi با محدوده محدود دشوار است، به طوری که به سادگی در کل محدوده خانه بتوان به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

تقویت‌کننده سیگنال بی‌سیم

برای جبران محدودیت دسترسی، یکی از گزینه‌ها، استفاده از تقویت‌کننده سیگنال بی‌سیم است. همانطور که نام این دستگاه نشان می‌دهد، آن سیگنال‌های Wi-Fi را تقویت می‌کند و دسترسی به این سیگنال‌ها را افزایش می‌دهد. آن محیط دسترسی در اطراف روتر را توسعه می‌بخشد. با حدود 50 تا 100 هزار تومان، می‌توانید یک تقویت‌کننده سیگنال بی‌سیم تهیه کنید. انواع مختلفی از مدل‌ها توسط مارک‌هایی مانند D-Link, Linksys و … فروخته می‌شود.

مزایای استفاده از تقویت‌کننده

تقویت‌کننده سیگنال Wi-Fi

آنتن تقویت‌کننده Wi-Fi که همچنین تقویت‌کننده سیگنال Wi-Fi نیز نامیده می‌شود، به روترها یا به نقاط دسترسی متصل است تا سیگنال‌ها را تقویت‌کند. کیفیت خوب و سیگنال قدرتمند Wi-Fi توسط تقویت‌کننده تا سه برابر افزایش می‌یابد.

تقویت‌کننده سیگنال دوطرفه

تقویت‌کننده‌های سیگنال دوطرفه قدرت انتقال و همچنین سیگنال دریافتی را افزایش می‌دهند، و به این دلیل است که دوطرفه کار می‌کنند. آن‌ها قدرت سیگنال را تا 600 درصد افزایش می‌دهند. اگر شما کسی هستید که همه کارهایتان را خودتان انجام می‌دهید در اینصورت، می‌توانید تقویت‌کننده خودتان را بسازید. از مزایای دیگر، اشتراک‌گذاری منابع از راه دور است. یک ارتباط اینترنتی پرسرعت می‌تواند در منطقه وسیع‌تری به اشتراک گذاشته شود و هزینه‌ها کاهش یابد.

معایب استفاده از تقویت‌کننده Wi-Fi

مسائل امنیتی

یک بعد منفی در استفاده از تقویت‌کننده سیگنال Wi-Fi وجود دارد. در واقع آن دسترسی به اینترنت در منطقه وسیعی را امکان‌پذیر می‌کند، که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای شما کند از جمله اینکه نسبت به هک شدن آسیب‌پذیر شود. پهنای باند اینترنت شما می‌تواند توسط سارقین از طریق استراق سمع که با سیستم خود به اینترنت شما متصل می‌شوند مصرف شود، مگر اینکه شما یک اتصال بسیار امن رمزگذاری شده داشته باشید.

راه‌هایی برای جلوگیری از هک Wi-Fi

 یک راه برای غلبه بر هک توسط دیگران، محدود کردن محدوده است.
 امنیت کافی نصب شده باشد، که از استراق سمع در اتصال شما توسط هرکسی جلوگیری کند.
 اطمینان حاصل کنید که تسهیلات ورود از راه دور را در روتر خود غیرفعال کنید چون می‌تواند یک آسیب‌پذیری مهم ایجاد کند.
 یک راه دیگر محدود کردن دسترسی به فعال کردن فیلتر MAC است، علاوه بر آن از داده‌های شما از طریق فعال کردن رمزگذاری WPA2 محافظت می‌کند.
بنابراین، این خلاصه‌ای از ساده‌ترین راه حل‌ها برای محدودیت محدوده Wi-Fi یک تقویت‌کننده سیگنال بی‌سیم است. تقویت‌کننده‌های موجود در بازار را بررسی کنید و یکی را که مناسب نیاز شما در مورد محدوده و قدرت سیگنال است را انتخاب کنید.

منبع: راسخون