مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو

مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو

مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو
خوابیدن با یک بالش بین زانوها دارای فواید بسیاری است. در این راه استفاده از یک بالش سفت به جای بالش نرم کمک بیشتری می‌کند به این دلیل که سفتی بالش از حرکت قسمت ران بر روی ساق پا جلوگیری می‌کند. در قسمت ذیل اطلاعات بیشتری در مورد مزایای بسیار بالش‌های زانو در اختیارتان می‌گذاریم.
توصیه می‌شود برای زانوها از بالش اسفنجی هوشمند زانو استفاده شود به دلیل آنکه شکل منظمی ندارد و موجب می‌شود این بالش در طول شب در جای خود ثابت بماند، این بالش‌های زانو از این جهت شناخته شده‌اند که برای بدن تکیه‌گاه کاملی فراهم می‌سازند.
استراحت و خواب یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن هستند. افراد روزانه به دلیل فشار کاری و حرکتهایی که به بدنشان می‌دهند تحت فشار فیزیکی، استرس روانی و فشار ناشی از حالت بدن قرار می‌گیرند. بنابراین، خوابیدن در یک حالت و وضعیت مناسب بسیار اهمیت دارد. در طول استراحت، عضلات و رباط‌های بدن، فرسودگی و ساییدگی ناشی از فعالیت‌های مختلف را التیام می‌بخشند.
مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو
سه منحنی در ستون فقرات ما وجود دارد که لازم است به آنها توجه شود، این منحنی‌ها در قسمت پایین و وسط کمر و یکی از آنها نزدیک به گردن قرار دارند. هدف حفظ و پشتیبانی از این خمیدگی‌های طبیعی به هنگام خواب است.
مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو
لحظه‌ای که در رختخواب پاهای خود را بر شکم جفت می‌کنیم، هر روزه بدون آنکه فکر کنیم، به گونه‌ای می‌خوابیم که با آن حالت راحت هستیم. با این حال، ضرورت دارد بدانیم وضعیت و حالت خوابیدنمان معمولاً تنها دلیل دردهای مختلف در قسمتهای مختلف بدنمان است. درست نخوابیدن یا در یک راستا نبودن بدن به هنگام خواب موجب ایجاد فشار بر روی ستون فقرات، گردن، پا، زانو، شانه، و قسمتهای دیگر بدن می‌شود که می‌تواند بر امور عادی ما در روز بعد تأثیر بگذارد.
از این رو، استفاده از بالش‌های مخصوص زانو به منظور بالا بردن قسمتهای خاصی از بدن و کمک به ایجاد هم ترازی و در یک راستا شدن بدن توصیه می‌شود. این نوع بالش می‌تواند جهت کاهش درد در قسمتهای کمر، ران و زانو مورد استفاده قرار گیرد. این کار با قرار دادن بالش بین دو زانو و یا در زیر آنها انجام می‌شود، در نتیجه‌ی این کار پاها از یکدیگر جدا شده و آنها را از فشار غیر ضروری می‌رهاند.
مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو

مزایای خوابیدن با یک بالش در میان دو زانو

* خوابیدن با یک بالش بین دو زانو راحتی و آسودگی را بیشتر کرده و به از بین بردن فشار و کشش عضلات پایین کمر و باسن کمک می‌کند بدین طریق که از کشیده شدن ستون فقرات توسط ران ممانعت به عمل می‌آورد.

مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو
1. قرار دادن یک بالش در بین زانوها به تقویت و تکیه‌ی پایین کمر از طریق قرار دادن پاها، باسن، زانو و ستون فقرات در مسیر درست آناتومیک بدن کمک می‌کند.
2 .این بالش کمک می‌کند تا مشکلات افرادی که از درد پایین کمر، گرفتگی عضلانی، واریس و سیاتیک رنج می‌برند، کاهش یابد.
3. بالش‌های مخصوص زانو پایین تنه را بالا برده تا حالتی مستقیم به هنگام خواب به بدن ببخشد.
4. بالشهای زانو فشار روی زانوها را از طریق یکنواخت کردن فشار روی پاها کاهش می‌دهند و پاها را از هم باز نگاه می‌دارند.
5. آنها از چرخش باسن و خم شدن بدن به یک طرف در حین خواب جلوگیری می‌کنند.
6. بالش‌های زانو گردش خون به سمت پاها را بهبود بخشیده، در نتیجه از فشار عضلانی، زانو درد، و پا درد ممانعت به عمل می‌آورند.
7. خوابیدن با بالش زانو برای زنان باردار مناسب می‌باشد به این دلیل که به بهتر کردن و داشتن خوابی آرام از طریق فراهم ساختن حالت خواب مناسب کمک می‌کند.
بالش‌های مخصوص ناحیه‌ی کمر و بالش تیغه‌ای سه گوش نیز می توانند به عنوان بالش زانو جهت بالا بردن پا و شل کردن عضلات مورد استفاده قرار گیرند. یک بالش کمری عمدتاً جهت راحتی، کمک و تسکین پایین کمر و حفظ حالتی درست در حین نشستن استفاده می‌شود. به طور مشابه، یک بالش سه گوش به حفظ و پشتیبانی از انحناهای بدن شما کمک می‌کند و به کسانی که رگهای واریسی، پا، ساق و مچ‌های متورم دارند و همینطور پاهایشان خسته است، کمک می‌کند. این بالش‌ها به ما کمک می‌کنند بهتر بخوابیم، احساس طراوت بیشتری داشته باشیم و روز خود را بدون داشتن احساس کمبود خواب شروع نماییم.

منبع: راسخون