مصرف این ویتامین مانع ابتلا به آب مروارید می‌شود

مصرف این ویتامین مانع ابتلا به آب مروارید می‌شود

مصرف خوراکی‌ها و مواد غذایی که سرشار از ویتامین ث هستند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن را نیز مهار می‌کند. بیماری آب مروارید با افزایش سن افزایش می‌یابد.

آب مروارید نوعی بیماری چشم محسوب می‌شود که لنزهای چشم را کدر می‌کند و دید چشم را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.مطالعه‌ای که در مجله چشم‌پزشکی منتشر شد برنامه غذایی و سبک زندگی را عواملی مهم در ابتلا به آب مروارید دانست که نقش مهم‌تری را در ابتلا به آب مروارید در مقایسه با ژنتیک ایفا می‌کنند.

این مطالعه ویتامین ث را ویتامینی بسیار پرخواص می‌داند که احتمال بروز آب مروارید در افراد تا یک سوم کاهش می‌دهد.این مطالعه که تاثیر مواد غذایی در پیشگیری و کنترل بیماری آب مروارید را بررسی کرد، نشان داد که مصرف ویتامین A، B، C، D و E و همچنین مواد معدنی همچون مس، منیزیم و مس می‌تواند نقش مهمی را در کاهش و مهار این بیماری ایفا کند و در این بین ویتامین ث بسیار موثرتر است.

بنابر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۲۹ درصد از افراد در آمریکا مبتلا به این بیماری هستند. علاوه بر این، ‌بیمای آب مروارید یکی از مهم‌ترین عوامل نابینایی در جهان است. اما خوشبختانه عمل جراحی برطرف کردن آب مروارید اخیرا بسیار رایج و موفقیت‌آمیز است.

منبع:سلامتی