این مواد را در ماکروویو قرار ندهید

این مواد را در ماکروویو قرار ندهید

یکی از مواردی که باید همیشه در مورد این دستگاه رعایت کنید قرار ندادن مواد و یا وسایل غیر مجاز در داخل آن است. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن مواد خاصی در این دستگاه آن را سمی ویا با گذاشتن یک جسم خاص آن را منفجر کنید. از جمله چیزهای غیر مجاز که نباید در داخل ماکروویو قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فویل های آلمینیومی

این نکته را حتما می دانید که وسایل آهنی را اصلا نباید در ماکروویو قرار دهید و این امر در مورد فویل های آلمینیومی نازک نیز برقرار است. فویل های نازک سریعا داغ می شوند ممکن است بر اثر افزایش دمای زیاد آتش گرفته و حتی باعث آتش سوزی خانه شما نیز بشود.

ظروف چینی

یکی از نکاتی که کمتر رعایت می شود در مورد ظروف چینی است. برخی از این ظروف رگه هایی از آهن در داخل رنگ و یا جنس آن وجود دارد و بعد از برخورد با امواج جرقه می زنند. در این حالت شاید جرقه ها باعث آتش سوزی شوند و یا حتی ظرف شما بشکند.

میوه و سبزی

از قرار دادن هر گونه میوه و سبزی در داخل میکروویو جدا خودداری کنید. این امر در کنار آن که می تواند باعث سمی شدن و از بین رفتن خواص میوه و سبزی ها شود، مشکلات دیگری نیز به وجود می آورد. برخی از میوه ها به امواج حساس هستند و ممکن است از داخل منفجر شوند همچنین سبزی ها نیز امکان دارد آتش بگیرند.

تخم مرغ

اگر وقت کم دارید و می خواهید یک تخم مرغ را درست کنید حتما از اجاق گاز استفاده کنید و آن را در ماکروویو قرار ندهید. تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و یک پوست سخت نیز بر روی آن قرار دارد. قرار دادن تخم مرغ زیر امواج باعث انفجار آن و یا حتی از کار افتادن دستگاه شما شود.

پلاستیک

یکی دیگر از موادی که نباید در ماکروویو قرار دهید پلاستیک است چرا که بعد از برخورد با امواج ممکن است سمومی را وارد غذا کند. قبل از اینکه ظرف را در دستگاه قرار دهید روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که قابلیت استفاده در ماکروویو را داشته باشد. برخی از ظروف غیر استاندارد بعد از گرم شدن آب می شوند و این میتواند برای غذا شما بسیار مضر باشد همچنین ظرف شما نیز بی استفاده می شود.

منبع : www.alamto.com