مواد غذایی ضد آلرژی

مواد غذایی ضد آلرژی

افراد مبتلا به آلرژی معمولا به دسته های مختلفی تقسیم می شوند: برخی با غذا حساس هستند .

برخی نسبت به بوها حساس هستند، برخی نیز حساسیت فصلی دارند؛ به این معنا که فرد در ابتدای یک فصل آلرژی اش شروع می شود و علایم آن برایش ظاهر می شود و تا پایان فصل نیز این وضعیت آلرژیک او ادامه دارد.

معمولا فصل بهار از فصل های حساسیت زا و آلرژی زا است که اغلب افراد در این فصل با گرده افشانی گلها حساسیت بیشتری را تجربه می کنند.

علائم آلرژی مختلف هستند و ممکن است شامل: سوزش چشم، خارش گوش، آبریزش بینی،عطسه، سرفه و مواردی از این دست باشد.

در افراد مبتلا به آلرژی می شنویم که داروهای زیادی را مورد مصرف قرار می دهند اما درمان قطعی برای شان به اثبات نرسیده است.

در برخی افراد مبتلا به حساسیت هم دیده می شود که با بالا رفتن سن شان وضعیت آلرژی آنها هم بهبود می یابد. اما باید دانست در بیشتر انواع آلرژی ها باید نوع تغذیه مورد بازبینی قرار گیرد و از مصرف غذاهای آلرژی زا دوری کرد .

و به سمت مواد ضد حساسیت حرکت کرد و آنها را در سبد غذایی روزانه و ماهانه قرار داد و این دقیقا همان چیزی است که ما در این مطلب پورتال تاروت رنگی برای شما در نظر گرفته ایم و امیدواریم با استفاده از آن میزان آلرژی خود یا اطرافیان تان را به حداقل ممکن برسانید.
در دنیای علم پزشکی امروزه آنقدر پیشرفت را شاهد هستیم که هر روز اخبار تازه ای از این دنیا می شنویم و اکثرا هم مایه سرور و شادی هستند .

چرا که دریچه ای رو به سلامت را به روی انسان بویژه افراد بیمار باز می کنند. در زمینه درمان آلرژی و حساسیت هم وضعیت به همین قرار است و البته سرلوحه تمام درمانها نوع مصرف خوراکی های فرد بیمار هستند. به عبارتی نوغ تغذیه افراد در درجه اول اهمیت دستورات و تجویزات پزشکان است.

مواد غذایی ضد حساسیت و آلرژی
چای سبز بنوشید

طبق یافته های محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) می تواند خواص ضد آلرژی داشته باشد. لذا مصرف روزانه آن توسط محققان توصیه شده است.
غذاهای پر فیبر و ماست بخورید

طبق یافته های محققان دانشگاه میشیگان حفظ تعادل میکروفلور روده (باکتری های مفید روده)، افراد را در مقابل آلرژی فصلی و آسم حفاظت می کند. برای حفظ تعادل میکروفلور دستگاه گوارش، مقادیر کافی از غذاهای غنی از فیبر نظیر میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و مغزها را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

ماست یکی دیگر از مواد غذایی مفید بر علیه آلرژی است. مطالعه بر روی ۱۲۰ فرد بزرگسال توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که مصرف ۱۸۰ گرم ماست در روز، تعداد روزهایی که افراد دچار تب یونجه (آلرژی فصلی) می شدند، را کاهش داد. همچنین این افراد علایم کمتری از آلرژی را نسبت به قبل نشان دادند.

اسیدهای چرب امگا-۳ مصرف کنید

مطالعات نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ می تواند بدن را در مقابل تولید بالای برخی آنتی بادی هایی که آلرژی را بدتر می کنند، محافظت نماید. علاوه بر این، امگا-۳ خواص ضد التهابی نیز دارد که شدت علایم آلرژیک را کاهش می دهد. ماهی به خصوص انواع چرب آن، منبع غنی اسیدهای چرب امگا-۳ است. علاوه بر ماهی های چرب، گردو و تخم کتان هم از منابع خوب، امگا ۳ هستند.

منبع: www.jazabtarinha.ir