میگرن و درمان سریع آن

میگرن و درمان سریع آن
از هر ۱۰ نفر حداقل ۱ نفر مبتلا به میگرن‌ است. جالب است بدانید میگرن‌ جزء ۲۰ عاملی است که باعث می‌شود آدم‌ها از کارشان مرخصی بگیرند.
اگر علائم زیر را دارید، احتمالا مبتلا به میگرن‌ هستید و می‌توانید از خواص ترکیب آب‌لیمو و نمک بهره ببرید:
    تپشِ سر
    حالت تهوع
    استفراغ
    کرختی و بی‌حسی
    مور مور شدن
    سرگیجه
    حساسیت به نور یا صدا یا بو (و یا به همه‌ی آن‌ها)
    دردهایی که ۲ تا ۷۲ ساعت در بدن باقی می‌مانند

علت مبتلا به میگرن‌ می‌شویم؟

استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد میگرن‌ است. این بیماری در ابتدا به صورت سردردهای ناشی از استرس آغاز ‌‌می‌شود، و سپس به سرعت پیشرفت ‌می‌کند و به صورت میگرن ظاهر می‌شود.
مصرف الکل برخی آدم‌ها را دچار میگرن‌ می‌کند.
آلرژی‌ها با ایجاد واکنش زنجیره‌ای در بدن می‌توانند باعث ایجاد میگرن‌ شوند.
کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز از دیگر عواملِ شروع سردردهای میگرنی هستند.
ولی به نظر می‌رسد رایج‌ترین عوامل ایجاد میگرن‌ کم‌آبی و اختلالات الکترولیت باشند. این دو مورد از دلایل اصلیِ احساس خستگی در بدن هستند (در بهترین حالت) و اگر هم‌چنان خود را در معرض ابتلا به میگرن قرار دهید، آغوش‌تان را به سمت سردرد‌های وحشتناکی باز می‌کنید (در بدترین حالت).

کم‌آبیِ 

به روشنی پیدا است اگر مقدار زیادی آب بنوشید، باز هم احتمال دارد دچار کم آبی شوید. این قضیه به این دلیل است چنان‌چه الکترولیت‌های بدن‌تان کم باشند، بدن به صورت خودکار شروع به کاهش مقدار آب می‌کند تا با مقدار الکترولیت موجود در بدن تناسب ایجاد شود. پزشکان این تناسب را نوعی هم‌ایستایی می‌دانند.

 اختلالات الکترولیت

ماده‌ی معدنی دیگری که نقش مهمی در این فرآیندها دارد، منیزیوم است. منیزیوم یک ماده‌ی ضد التهابِ طبیعی است. تصور می‌شود میگرن‌ یک واکنش التهابی باشد. همین مسئله تاثیر مهمِ نمک باکیفیتی را که در شربت جادویی آب‌لیمو و نمک استفاده می‌شود، در از بین بردن سردرد نشان می‌دهد. منیزیومِ موجود در نمک با التهابِ درون سرتان مبارزه می‌کند.
منبع: http://www.fardanews.com