نشانه های رفلاکس معده در شما

نشانه های رفلاکس معده در شما

بسیاری از ما از مشکلات معده و رفلاکس معده، شکایت داریم و در هر زمان و هر مکان، دارویی برای مشکلات معده با خود داریم و حتی این داروها را با توجه به تجربه خود و بدون مشورت با پزشک به دوستان خود معرفی می کنیم. یکی از این مشکلات برگشت اسید معده به مری و مشکلات ناشی از این بیماری است.
کارشناسان می گویند: رفلاکس یا برگشت اسید، زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری راه پیدا می کند و علامت های شایع آن سوزش در قفسه ی سینه یاگلو می باشد. اما رفلاکس می تواند شامل علامت های دیگری نیز باشد که شما را شگفت زده می کند.

علامت های عجیب رفلاکس معده:
بزاق:

اگر بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده دهان خود را آغشته به بزاق ببیند، این نشانگر خوبی از رفلاکس می باشد.

ذات الریه:

هنگامی که اسید معده از شبکه خارج می‌شود نه تنها باعث تحریک گلو می شود، بلکه ممکن است به ریه ها راه پیدا کند که به آن ذات الریه می گویند.

درد قفسه سینه:

بسیاری از مردم به اشتباه سوزش سر دل را یک حمله قلبی می دانند، درحالی که این در مواقع رفلاکس اتفاق می افتد و سوزش سردل با درد قفسه سینه همراه است.

مزه تلخ:

آب معده با ورود به مری می‌تواند یک طعم یا مزه ترش و یا تلخ در پشت گلو ایجاد کند.

آسم:

درصورت بروز مشکلات تنفسی و به خصوص اگر این مشکلات شب هنگام، زمانی که شما در رختخواب هستید بدتر می‌شود شما رفلاکس معده دارید.

مشکلات بلع:

رفلاکس اسید معده، می تواند به علت تنگی گلو باعث آسیب و زخم گلو ‌شود.

چیزهایی که به رفلاکس مرتبط نمی شوند:

گلودرد، سرفه، گرفتگی صدا می تواند باعث رفلاکس شود؛ اما اغلب ممکن است ناشی از چیز دیگری باشد. اغلب پزشکان با دیدن گلوی قرمز، با تجویز داروهای سنگین برای از بین بردن اسید معده، شروع به درمان می کنند.
البته باید بدانید اگر بعد از دو هفته با استفاده از داروها، بهبودی برای شما حاصل نشد، شما باید برای درمان به یک متخصص گوارش مراجعه می کنید. ممکن است چیز دیگری درجریان باشد و ربطی به رفلاکس معده نداشته باشد.
منبع: دکتر سلام