نشانه های لوازم آرایشی که فاسد شده است

نشانه های لوازم آرایشی که فاسد شده است

ممکن است گاهی برخی از لوازم آرایشی که خریداری می کنید تاریخ مصرفشان گذشته و فاسد شده باشند بدون اینکه شما اطلاعی از این قضیه داشته باشید و یا گاهی شما با نگه داشتن لوازم آرایش خود موجب فاسد شدن آنها می شوید. اما از کجا متوجه شویم که لوازم آرایش ما فاسد شده است و باید به دور انداخته شود؟
در ادامه به بیان نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت که شما با مشاهده این نشانه ها باید لوازم آرایش خود را به دور بیاندازید زیرا این لوازم آرایش منبع رشد باکتری شده است که برای پوست و چشم شما بسیار مضر است. .
ریمل یکی از آن جمله لوازم آرایشی است که بسیار در معرض باکتری قرار دارد زیرا هربار که شما برس آن را بیرون می آورید در معرض هوا قرار می گیرد. چنانچه برس ریمل شما به همراه تعدادی باکتری وارد ریمل گردد موجب خارش، قرمزی و حتی گاهی ملتهب شدن چشم و گل مژه می شود. .
بهتر است هر ۲ تا ۳ ماه یکبار ریمل خود را به کنار گذارید و ریمل نویی را خریداری نمایید. چنانچه ریمل فاسد شود بوی تند و شبیه گازوئیل به خود می گیرد.
بیشتر کرم پودر ها که بر اساس آب هستند در معرض باکتری قرار دارند. حتما کرم پودرهای خود را در محیطی دور از نور آفتاب و در مکانی خشک نگهداری نمایید. حتما به تاریخ آن نگاه کنید. اگر رنگ یا بوی کرم پودر تغییر کرد سریعا آن را کنار بگذارید زیرا موجب آسیب های پوستی مانند جوش، آکنه و حساسیت می شود.
از جمله لوازم آرایشی که می توانید تا مدت ۲ سال از آن استفاده کنید، پنکک است. پنکک چون پایه آب ندارد مخصوصا پنکک های گیاهی را می توان تا مدت طولانی مورد استفاده قرار داد.البته پنکک را باید به دور از رطوبت نگه داشت تا زمینه رشد باکتری را در آن فراهم نسازید.
رژلب را بهتر است زود به زود عوض کنید چون خیلی از مواقع به بیماری مانند تبخال دچار می شوید، رژلب شما هم آلوده خواهد شد. اگر در بافت و شکل ظاهری رژلب خود تغییری را مشاهده کردید و یا بدبو شد سریعا آن را بدور بیاندازید. اگر رژلب فاسد شود ترکیبش سفت می شود و به راحتی بر روی لب کشیده نمی شود و یا بوی روغن مانده می گیرد.