نقش دکوراسیون در افزایش انرژی و شادی در محیط کار

نقش دکوراسیون در افزایش انرژی و شادی در محیط کار

تاثیر رنگ ها در محیط را دست کم نگیرید!

رنگ ها به صورت معجزه آسایی بر میزان انرژی که افراد از محیط کسب می کنند، تاثیر خواهند گذاشت. به همین جهت، در کمپانی های مطرح و موفق، روانشناسان، رنگ های کاربردی و مناسب با هر حیطه کاری را به مسئولان پیشنهاد می دهند. به طور مثال رنگ های گرم، شور و هیجان محیط کاری را بیشتر می کند و موجب می شود تا پرسنل با شور و اشتیاق بیشتری به فعالیت بپردازند. رنگ های سرد و یا طبیعی برای افرادی که برای کار به تمرکز فکر نیاز دارند، مناسب هستند. این دسته از رنگ ها از تشویش فضای اطراف می کاهد و موجب می شود تا کارمندان با ارامش و تمرکز بیشتری به کار بپردازند.
اگر چه رنگ های گرم شور و هیجان افراد را بالا می برد اما خیلی زود موجب بروز خستگی در آن ها خواهد شد. لذا رنگ های طبیعی و سرد برای افزایش کارایی و تامین آرامش کارکنان رنگ های مناسب تری هستند. همان طور که می دانید، هر چه آرامش افراد بیشتر باشد، انرژی مثبت بیشتری خواهند داشت و به طبع آن را به محیط اطراف می بخشند.

از میزهای کاری بزرگ کمک بگیرید

بر طبق قوانین فنگ شویی، میزهای بزرگ کاری کمک به سزایی به سامان دهی افکار افراد میکند. زیرا کاربر می تواند کلیه لوازم مورد نیاز خود را به صورت مرتب بر سطح آن جای دهد. در صورتی که میزهای کوچک موجب انباشته شدن وسایل شخصی کاربر بر روی هم خواهد شد. اگر به دنبال راهی برای سامان دهی افکارخود هستید، ازمیزهای اداری بزرگ استفاده کنید!
در طراحی دکوراسیون فضای کار، ازعناصر دکوراتیو خاص استفاده کنید!
بر طبق تحقیقات روان شناسان، عناصر دکوراتیو خاص و منحصر به فرد، بر افزایش انرژی و خلاقیت کارمندان تاثیر می گذارد. استفاده از عناصری که در طراحی ان ها از ایده های کودکانه نیز استفاده شده است، موجب ایجاد حسی خوشایند در پرسنل می شود و افزایش بازدهی و روحیه آن ها در پی خواهد داشت.

حتما در فضای کاری خود از گل و گیاه استفاده کنید!

سعی کنید تا حد ممکن از گل و گیاه برای پر کردن فضای اتاق استفاده کنید. می توانید تعدادی از این گل و گیاه ها را که ابعاد کوچک تری دارند، بر روی میز کارو برخی دیگر که بزرگ تر هستند را برروی زمین قرار دهید. با استفاده از گیاهان سبز، تصور قرار گرفتن در دل طبیعت در شما قوت می گیرد که این تصور، امکان بروز ابتکار و خلاقیت را افزایش می دهد. از دیگر محاسن استفاده از گل و گیاه تصفیه سازی هوا است. بی درنگ هوای سالم و روحیه ای شاداب انرژی و خلاقیت کارکنان را به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد بخشید.

ازمبلمان اداری و وسایل مدرن و خلاقانه استفاده کنید!

اگر میزکار، چراغ مطالعه، تابلو، ساعت و صندلی کار به صورت خلاقانه تهیه شود، کارایی پرسنل افزایش می یابد. استفاده از عناصری که در تهیه آن ها از المان های خاص استفاده شده است، خلاقیت و انرژی مثبت را در کاربران تقویت می کند.

منبع:آذر