نکات لازم برای خرید یک درب ضد‌ ‌سرقت خوب

نکات لازم برای خرید یک درب ضد‌ ‌سرقت خوب

باید به یاد داشته باشید این درب در ورودی یک واحد ساختمانی جای می گیرد، بنابراین پیش از آنکه به نوع آن یعنی ضد سرقت بودن درب فکر کنیم این موضوع را می بایست در نظر بگیریم که چه فاکتور هایی دیگر نیز علاوه بر امنیت در انتخاب آن موثر هستند که در این مقاله خلاصه ای را برای شما آورده ایم. و به مواردی که در مقدار امنیت یک درب ضد سرقت تاثیر گذار می باشد خواهیم پرداخت.
درب ورودی آپارتمان اولین قسمتی است که مردم قبل از رسیدن به فضای داخلی واحد با آن روبه رو می شوند، بنابراین زیبایی یک درب یکی از موارد پیش نیاز و نشانه های آپارتمان های امروزی است. اما باید دقت کنید که علاوه بر زیبایی معیارهای مهم دیگری نیز وجود دارد. این معیاره ها ببراساس خواسته های ما از نصب یک درب است و اصولا جزو وظایف و آپشن های یک درب ورودی می باشد.
به جز پنجره ها و دیوارها که می بایست عایق خوب حرارتی و صوتی باشند درب های ورودی آپارتمان نیز قادر به جلوگیری از انتشار صدای داخل به بیرون و نفوذ صداهای بیرون به داخل هستند و همچنین جلوی اتلاف انرژی را میگیرند و آرامش محیط آپارتمان را حفظ می کنند. که این ویژگی معمولا در درب ضد سرقت وجود دارد البته با توجه به ساختار درب مقدار عایق بودن درب ضد سرقت با پنجره های upvc قابل قیاس نیست. درب آپارتمان باید متناسب با معماری ساختمان انتخاب شود. که متاسفانه اهمیتی به این موضوع داده نمی شود و بسیار دیده شده دربی با طراحی کلاسیک برای اپارتمانی با نما و طراحی مدرن استفاده می شود.
در صورتیکه درب ضد سرقت ایرانی تهیه کنید می توانید از تولید کننده بخواهید دو طرح متفاوت بسته به طراحی داخل و خارج خانه در دوروی درب اجرا کنید.

درب ورودی آپارتمان به دلیل رفت و آمد، اسباب کشی و برخورد با لوازم مختلف همواره در معرض آسیب است. بنابراین به هنگام خرید درب ورودی برای آپارتمان به دنبال درب هایی باشید که مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خش دارند .

اگرچه درب های آپارتمانی در مدل ها و رنگ های مختلف برای تمام نقاط کشور تولید می شوند، اما فراموش نکنید که انتخاب شما در مرحله اول باید بر اساس آب و هوای شهر یا منطقه باشد.درب هایی که برای مناطق خشک و سردسیری استفاده می شوند با درب هایی که برای مناطق مرطوب به کار می روند باید متفاوت باشند.

میزان مقاومت درب در برابر ورود: برای تامین امنیت یک ساختمان لازم است که درب ورودی آپارتمان ضریب امنیتی مناسب را داشته باشد و یا به وسیله سایر سیستم های حفاظتی همچون حفاظ های آهنی و یا نصب قفل های هوشمند ضد سرقت

با توجه به این نیاز امروزه بشر، درهای امن یا همان درب های ضد سرقت به بازار عرضه شده اند که برای ساخت آنها ترکیبی از فلز و چوب در آنها بکار برده شده اند تا علاوه بر استقامت درب های فلزی از ظرافت چوب نیز بهره برده باشیم . اما چه نکاتی را برای بررسی ضریب ایمنی یک درب ضد سرقت باید در نظر گرفت؟ ابتدا این مقاله با عنوان “درب ضد سرقت چيست و چه ويژگي هايي باید داشته باشد؟” را بخوانید. نتیجه مطلب مذکور این بود که ضریب ایمنی بیشتر درب های ضد سرقت چینی و مشابه ایرانی موجود متاسفانه مناسب نیستند و بهبارتی می توان از آنها با نام درب پیش ساخته یاد کرد که از درب های معمولی به همراه حفاظ آهنی تا حدی ایمن تر هستند. درب های امن ترکیه در بیشتر موارد ضریب ایمنی مناسبی دارند و تنها در صورت تمایل می توانید سیلندر آن را با سیلندر های ضد اسید تعویض کنید . اما در مورد درب های ضد سرقت ایرانی همانطور که در مقاله درب ضد سرقت نیز گفته شده با توجه به مراحل مختلف تولید این نوع درب نمی توان به قاطعیت مانند درب های ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک پیرامون آن اظهار نظر کرد .

منبع: www.palizdoor.com