نکات مهم برای انتخاب لباس عروس

نکات مهم برای انتخاب لباس عروس

قبل از هر چیز باید بگوییم که لباس عروس را به سه طریق می توان تهیه کرد. در روش اول شما لباس عروس را سفارش می دهید تا برایتان بدوزند و سپس این لباس را از مزون می خرید. این روش اگرچه از قدیم مرسوم بوده اما این روزها دیگر به صرفه نیست. اولا چون هزینه زیادی برایتان خواهد داشت و ثانیا چون در سال های آینده نگهداری از لباس عروس تان دشوار خواهد بود.
روش دوم این است که سفارش دوخت لباس عروس را بدهید اما لباسی که برای شما دوخته شده را اجاره کنید. هزینه این روش کمتر از خرید لباس عروس است اما این مزیت را دارد که متناسب با اندام شما و درست طبق سلیقه خودتان تهیه شده است. این لباس بعدها به عنوان لباس آماده به عروس خانم های دیگر اجاره داده می شود.
در روش سوم هم که این روزها مرسوم تر و به صرفه تر است، لباس عروس های آماده را اجاره می کنید و هزینه یک شب آن را می پردازید.

اینطور انتخاب کنید

در تهیه لباس عروس همانقدر که می بایست به استایل و سبک لباس توجه کنید، به همان اندازه نیز باید به احساس خودتان رجوع کنید. بنابراین از امتحان مدل های جدید و مدرن هراس نداشته باشید. از طرفی این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که حداقل 6 ماه قبل از جشن عروسی می بایست لباس عروس خود را سفارش بدهید. بنابراین شاید بهتر باشد از هم اکنون دست به کار شوید.
می توانید از اینترنت استفاده کنید و سعی کنید به وب سایت هایی که مدل های لباس عروس را بررسی می کنند سر بزنید و مدل های مورد علاقه خود را جمع آوری کنید. سعی کنید از بهترین دوستانتان، خواهرتان و یا مادرتان نیز نظرخواهی کنید.
وب سایت های زیادی هستند که مدل های لباس عروس اسلامی را به شما پیشنهاد می کنند که با انتخاب آنها در طول مراسم و هنگام عکاسی آرامش و پوشیدگی بیشتری خواهید داشت. می توانید از این مدل ها الگو بگیرید و آن ها را سفارش دهید.
لباس عروس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم هایی که قسمت های پایین بدن آنها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب است. مدل های پری دریایی برای عروس خانم هایی که از اندامی متناسب برخوردارند مناسب تر است.

مهمترین نکات در انتخاب لباس عروس

lebasaros

مهم ترین نکته ای که در انتخاب لباس عروس می بایست مد نظر داشته باشید، انتخاب مدل لباس عروسی است که متناسب با اندام شما باشد و شما را خوش اندام تر نشان دهد.
اگر نیم تنه ی بالایی شما بلند تر از نیم تنه ی پائین تان است می توانید مدل هایی را سفارش دهید که خط کمر آن ها بالاتر هستند تا بدین ترتیب توازن در دو نیم تنه تان ایجاد شود و بدین ترتیب اندام تان را به فرم ساعت شنی نزدیک کنید.

اگر گودی کمرتان کم است می توانید با سفارش یک دامن پف کرده ی بزرگ کمرتان را باریک نشان دهید که معمولا برای چنین لباسی از تور بهتر می توانید بهره بگیرید. اگر قصد سفارش لباس نامزدی دارید و چاق هستید می توانید از رنگ های تیره تر مثل سرخابی تیره ، آبی تیره ، بنفش و … استفاده کنید. رنگ های روشن مثل کرم ، صورتی روشن ، لیمویی ، یاسی و … برای خانم های خوش اندام و یا لاغر مناسب تر است. یک پیشنهاد دیگر برای خانم های چاق این است که لباس هایی را انتخاب کنند که برش های عمودی در آن داشته باشد. پارچه هایی که طرح های ریز و محو دارند برای خانم های چاق و پارچه های با طرح درشت برای خانم های لاغر و خوش اندام مناسب هستند . توجه داشته باشید که اگر پایین تنه تان از بالا تنه تان بزرگ تر است یا به عبارتی در آن ها اختلاف سایز دارید ،از مدل های ماهی چشم پوشی کنید. عروس خانم های چاق و قد بلند می توانند از لباس های بالا تنه بلند که بهتر است از جنس حریر یا پارچه های بسیار ریز بافت و نرم مثل ساتن ابریشم و یا دانتل و گیپورهای ظریف باشد ، تور های متوسط و دسته گلی به گل های روشن استفاده کنند.

lebasaros4

 عروس خانم هایی که قد بلند دارند و اندام شان نیز باریک است بهتر است دامن های پرچین و پف را که جنس آن می تواند تور یا ارگانزا باشد انتخاب کنند و نیز می توانند با لباس هایی با بالاتنه های چسبان و دراپه های ریز ، دستکش بلند ، تور سر بسیار پر چین و کوتاه ، دسته گلی گرد که با تور و روبان های ساتن پهن تزئین شده اند ، انتخاب خود را کامل کنند. اگر می خواهید شانه های تان کوچک تر نشان داده شوند می توانید از مدل های یقه ی نامتقارن استفاده کنید. در صورتی که قصد اجاره ی لباس عروس را دارید ، باید بدانید که به طور معمول تفاوت قیمت خرید و اجاره ی لباس یکصد هزار تومان است . خریدن لباس عروس اضطراب کم تری دارد ، زیرا بعضی از مزون ها برای آن که بتوانند لباس مورد پسند شما را به شخص دیگری نیز کرایه دهند در مدل لباس دست می برند و مثلا پشت لباس را بندی می کنند تا با سایز افراد دیگر هم جور در بیاید . ضمنا مجبورید صبح فردای عروسی لباس را تحویل مزون دهید که این کار نیز وقت و حوصله می خواهد . بهترین انتخاب برای عروس های قد کوتاه و چاق ، لباس ترک از بالا تا پایین است ، با تور بلند و تاج بلند . خانم هایی که قد کوتاهی دارند و باریک هستند ترجیحا لباس های یقه دار با دنباله ی بلند و برش های عمودی ، تور سر بلند و سه طبقه و دسته گل آبشاری برای شان مناسب تر است.

بهتر است برای لاغر تر نشان دادن تان در لباس عروسی فنر بگذارید تا نیازی به گن نداشته باشید و یا از گن های ظریف استفاده کنید. لباس عروس هایی که رنگ سفید مات دارند به عروس هایی که پوست روشن و کم رنگی دارند بیش تر می آید . هم چنین لباس هایی با رنگ سفید براق برای افرادی که پوست تیره ای دارند مناسب تر است. به فصل ازدواج تان توجه کنید و بعد سفارش لباس عروس بدهید . اگر در تابستان ازدواج می کنید نباید لایه های لباس تان متعدد باشد و یا از جنسی باشد که باعث عرق کردن تان شود . اگر هم در زمستان ازدواج می کنید حتما به فکر یک ژاکت ، شال یا کت گرم برای روی لباس تان باشید.

پیشنهاد دیگر برای عروس خانم های لاغر و قدبلند، مدل های راسته است. عروس خانم هایی که نمی خواهند از دامن های پف دار یا A شکل استفاده کنند، این مدل می تواند مناسب باشد.
در برخی از مدل های لباس عروس، یک قسمت تزئینی وجود دارد، نظیر یک پاپیون و یا چیزی شبیه به یک روبان یا کمربند و… که جهت جلوه دادن به لباس عروس استفاده می شود. در هنگام انتخاب لباس عروس، دقت کنید که این قسمت تزئینی، در کجای لباس است. اگر شما ریزنقش هستید این قسمت تزئینی نباید در قسمت های پایین تنه شما باشد چرا که شما را کوتاه تر نشان می دهد. برای خانم های ریزنقش هرچه این قسمت بالاتر از کمر لباس عروس باشد کمک می کند که شما قدبلند تر به نظر برسید.
ضمنا به یاد داشته باشید که لباس های پرزرق و برق سنگین هستند و شما را خسته می کنند. اگر قصد دارید لباس عروسآستین دار بپوشید حتما از تورهای نقش دار و زیبا برای آستین تان استفاده کنید . لباس عروس های آستین دار برای افراد بسیار لاغر ، چاق و یا چهار شانه بسیار مناسب هستند و نقایص اندام شما را می پوشانند. لباس عروس های دکلته یا بدون آستین برای عروس خانم هایی مناسب است که شانه های ظریف و زیبایی دارند و خانم های چاق که بازوها و سینه های بزرگی دارند این جمله را به خاطر بسپارند : « دکلته ممنوع » اگر اندامی لاغر و ظریف دارید می توانید از انواع چین در لباس تان استفاده کنید ، حتی در بالا تنه ی لباس تان نیز می توانید با چین های سوزنی و یا دراپه های ریز اندام خود را به نمایش بگذارید. البته توجه داشته باشید که چین لزوما به معنی پف نیست و دامن چین دار به منزله ی دامن پف دار نیست . هم چنین لباس های پرچین برای عروس های درشت یا چاق اصلا مناسب نیست.
اگر قصد دارید لباس عروس تان مانند ملکه ها باشد می توانید از مدل یقه های ایستاده و یا شاهزاده ای استفاده کنید . البته این مدل یقه ها برای خانم های خیلی چاق و یا خیلی لاغر توصیه نمی شود . هم چنین در صورت انتخاب این مدل یقه به مدل مو، تاج و تورتان نیز توجه کنید . تاج بزرگ و بلند با موهای شنیون شده و یک تور بلند این انتخاب را تکمیل می کند . مسلما با این مدل یقه نمی توانید مدل مویی باز داشته باشید زیرا مانع زیبا جلوه کردن یقه تان می شود . ضمنا با این مدل یقه دامن های دنباله دار بیشتر همخوانی دارد.
در مقابل اگر شما چاق هستید، بهتر است قسمت تزئینی لباس عروس در حوالی کمر آن باشد. این موضوع می تواند تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد.
قسمت مهم دیگر در لباس عروس، یقه آن است. شکل یقه را باید قبل از هرچیز با توجه به فرم هیکل تان انتخاب کنید. به عنوان مثال لباس عروس های یقه هفت برای عروس های کوتاه قد که کمی هم چاق هستند مناسب تر است. عروس هایی که بازوهای پُر دارند بهتر است از مدل های دکلته استفاده نکنند.
در نهایت فراموش نکنید که این عروسی شماست. بنابراین به خودتان حق ببشتری در اظهار نظر درباره مدل لباس عروسبدهید. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که به رویاهایتان نزدیک تر باشد. هرچه باشد شما فقط یک بار عروسی می کنید.

منبع:www.akairan.com