۵ نکته راجع به مد مردان / سری 13

۵ نکته راجع به مد مردان / سری 13

کفش

این واقعیت انکار ناپذیر است که اندام شما بر کفش ها که اساسی هستند استوار خواهد شد. اگر کفش شما با سایر اجزای پوشش تان هماهنگی نداشته باشد، هر کاری با کت و پیراهن و کراوات خود بکنید اصلا به چشم نخواهند آمد. نه تنها در مورد انتخاب کفش کار یا میهمانی خود دت کافی به خرج دهید، بلکه در رمورد کفشی که در مواقع عادی به پا می کنید همین ملاحظات را رعایت کنید. اوقات فراغت به هر حال بخش عمده ای از زندگی ما را تشکیل می دهد.

1- پشت کفش یا به عبارت دیگر پاشنه یا زیره کفش باید کاملا اندازه باشد. در صورتی که این قسمت از کفش بیش از اندازه پهن باشد پای شما بیش از اندازه در قست پنجه کفش جلو می رود.

2- محافظه کارانه ترین انتخاب در مورد کفش، استفاده از کفش محکم و سیاه رنگ آکسفوردی است. قلاب دوزی شده اش را که سوراخ های کوچکی در آن تعبیه می شود تا حدودی ورزشی تلقی می کنیم.

3- قاعده ای در انگلستان حاکم است که می گوید: « قهوه ای بعد از شش جفت. » این قاعده نه تنها برای کفش، بلکه برای تمام اجزای پوششی دیگر نیز معتبر است. جنتلمن ها برای شام، لباس تیره به تن می کنند و در نتیجه حرف کفش قهوه ای را هم نمی زنند.

4- هرگز از یک جفت کفش در دو روز پشت سر هم استفاده نکنید، چرا که بعد از هر بار پوشیدن کفش تان، باید 24 ساعت به آن استراحت بدهید.

5- اگر واقعا دوست ندارید که تابستان با پای عرق کرده راه بروید، به شما توصیه می شود، کفش های چرمی سنگین با زیره دو لایه خود را داخل صندقچه کفش خانه بگذارد. جایگزین مناسب آن، کفش های سبک با لایه پلاستیکی آکسفوردی هستند.

برگرفته از کتاب ۳۶۵ نکته راجع به مد مردان

اختصاصی: زمات