نکته هایی برای کسب و کار موفق

نکته هایی برای کسب و کار موفق

راه اندازی کسب و کار گاهی با خلاقیت فردی و گاهی با خلاقیت اجتماعی همراه است .

و باعث یک کارآفرینی منحصر به فرد نیز می شود طوری که افراد بسیاری نیز مشغول به کار می شوند. به یاد داشته باشید برای شروع یک کسب و کار الزامی نیست که حتما سرمایه کلانی در دست داشته باشیم و یا مدرک تحصیلی بخصوصی داشته باشیم .

بلکه گاهی با ساده ترین امکانات ممکن می توان بهترین کسب و کار را راه اندازی کرد و آنگاه در جریان کار با به کارگیری ایده ها و نکات مهم در این زمینه به موفقیت نیز دست یافت.
۵۰ مرحله حساس و کلیدی در راه اندازی کسب و کار توأم با موفقیت

جیسون دمرز: راه اندازی کسب و کار یکی از چالش برانگیزترین و جالب ترین کارهایی است که شما تا حال انجام داده اید. این فرآیند ساده تر از آن چیزی است که می پندارید. اما اگر بخواهید تنها در پنج یا ده مرحله این کار را انجام دهید .

فقط آن را دست کم گرفته اید. این ۵۰ مرحله برای شروع کسب و کار ضروری هستند؛ اگرچه ممکن است برای راه اندازی برخی کارها بتوان بعضی از این ۵۰ مرحله را نادیده گرفت یا حتی امکان دارد ترتیب این مراحل در راه اندازی برخی کسب و کارها کاملا زیر و رو شود.

این مراحل را در هنگام راه اندازی کسب و کار خود با توجه به نیازهای شغلی تان بیان کنید:

۱- انگیزه داشته باشید. اولین قدم برای شما این است که انگیزه کارآفرین شدن را داشته باشید. البته شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا این انگیزه را دارید.

۲- علاقه داشته باشید. مالکان کسب و کار اندکی هستند که بدون علاقه کافی که به تلاش هایشان جهت دهد، موفق شده اند. چیزی پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید.

۳- به خود آموزش دهید. شما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، اما قطعا باید از خطرها و واقعیت های دنیای کسب و کار خبر داشته باشید.

۴- ایده ای ایجاد کنید. این قسمت سخت ماجراست: پروراندن ایده ای که احتمالا به کسب و کاری موفق بینجامد.

۵- ابتدا در مورد ایده تان تحقیق کنید. در دنیای وب جست و جو کنید و ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. آیا کسب و کارهای مشابهی وجود دارند؟

۶- با دیگران صحبت کنید. از دوستان و خانواده خود بپرسید که نظرشان نسبت به ایده شما چیست و در ضمن سعی کنید که با روی خوش از انتقادها استقبال کنید.

۷- ایده تان را توسعه دهید. ایده پردازی کنید و مشکلات و مزایای احتمالی ایده تان را حدس بزنید.

۸- تحقیق کنید و برنامه کسب و کار خود را بنویسید. حالا وقت آن رسیده که بیشتر درگیر ایده کسب و کار خود بشوید. در مورد رقبای خود تحقیق کنید و برنامه کسب و کار جامعی بنویسید.

۹- بازار هدف خود را مشخص کنید. این طور نیست که همه مردم بخشی از بازار هدف شما باشند. بازاری مناسب پیدا کنید.

۱۰- الگوی مالی خود را ترسیم کنید. چقدر می خواهید هزینه کنید؟ راه اندازی کسب و کار نیازمند چه مقدار هزینه است؟ چه مقدار سود می توانید به دست آورید؟

۱۱- الکوی عملکردی خود را ترسیم کنید. برای حفظ میزان تولید به چه کسانی و چه چیزهایی نیازمند هستید؟

۱۲- الگوی کارمندی خود را ترسیم کنید. مشخص کنید که چگونه افرادی را برای شروع کسب و کار خود باید استخدام کنید.

۱۳- الگوی فروش و بازاریابی خود را ترسیم کنید. این الگو، الگویی غیرضروری نیست. فروش و بازاریابی چیزی است که باعث رشد و ترقی کسب و کار شما می شود.

۱۴- الگوی رشد خود را ترسیم کنید. انتظار دارید در سال اول به چه میزان رشد برسید؟ سال های دوم و سوم چطور؟

۱۵- ساختاری قانونی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. هر سازه قانونی ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در مورد بهترین سازه مناسب خود فکر کنید.
۱۶- مشخص کنید که برای شروع به کار به چه چیزهایی نیاز دارید. در مورد افراد، منابع و سرمایه مورد نیازتان فکر کنید. ایده آل ترین سطح و حداقل سطح را مشخص کنید.

۱۷- به شکلی بی طرف خطرات را تحلیل کنید. مشخص کنید که تا چه حد میزان ضرر و خسارت را می توانید متقبل شوید.

۱۸- اگر آماده هستید، شغل فعلی خود را رها کنید. اگر همه چیز به نظر خوب می آید، دل به دریا بزنید و تمام وقت خود را به کسب و کارتان اختصاص دهید.

۱۹- سرمایه خود را حفظ کنید. پس اندازتان را بیرون بکشید، از دوستان تان قرض بگیرید، به دنبال سرمایه گذار باشید یا سعی کنید وام خوبی از بانک بگیرید. حتی می توانید از ترکیبی از این موارد استفاده کنید.

۲۰- به دنبال منابع و کمک باشید. به یک مرکز تحقیق و توسعه کسب و کار بپیوندید و منابع محلی مورد نیاز خود را برای کسب موفقیت پیدا کنید.

۲۱- به دنبال مشتریان احتمالی بگردید. چشمان تان را باز کنید تا افراد یا کسب و کارهایی را که ممکن است مشتری شما شوند پیدا کنید. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

۲۲- نام تجاری تان را ثبت کنید. این مرحله، مرحله ای آسان اما ضروری است.

۲۳- یک نام کاربری مالیاتی ایجاد کنید. مسوولیت خود را در مورد مالیات فراموش نکنید.

۲۴- مالیات های استانی و بومی را فراموش نکنید.

۲۵- هرگونه مجوز یا گواهینامه مورد نیاز را تهیه کنید. ممکن است ثبت کسب و کار شما نیازمند جواز خاصی باشد.

۲۶- یک یا چند مشاور استخدام کنید. کارآفرینان باتجربه ای را پیدا کنید که می توانند در مراحل بعدی به شما کمک کنند.

۲۷- مکان های مناسب و کلیدی را برای کسب و کارتان پیدا کنید.

۲۸- برندی منحصر به فرد ایجاد کنید. مشخص کنید که چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن کسب و کارتان می شود.

۲۹- شروع به ایجاد برندی شخصی کنید.

۳۰- محصول یا خدمات خود را مورد آزمایش قرار دهید. اگر مایل هستید آن را یک نمونه بنامید. اگر نمونه ای ندارید، باید به وجود بیاورید.

۳۱- فروشندگان، تامین کنندگان و شرکای کلیدی را مشخص کنید.

۳۲- مسوولیت های کارفرمای خود را یاد بگیرید و اعمال کنید. شاید مجبور شوید امتیازها و مزایایی برای او در قبال این آموزش ها در نظر بگیرید.

۳۳- اولین کارمندان خود را استخدام کنید. حداقل تعداد کارمندان مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را استخدام کنید.

۳۴- الگوی منابع انسانی و فرهنگ شرکتی را ترسیم کنید. چند دستورالعمل ایجاد کرده و کارمندانی را استخدام کنید که به آنها پایبند باشیند.

۳۵- شروع به فروش کنید. بیرون بروید و نمونه هایی از محصولات تان را به فروش برسانید.

منبع:www.jazabtarinha.ir